Gå til innhold

Suksessfull = Mindre fremmedfrykt?


Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (2 minutter siden):

Og hvem tror du har råd til å bo i sentrumsnære områder som tidligere var industriområder? Fattige innvandrere?

Nei. Hvite utgjør 59% av hele London, og Inner London er 57% hvitt.

Hvor er det du får dine fakta fra egentlig? Tror du må heve kjøpet på leksikonet ditt.

Hvite utgjør 45% av London, men da regner man med skandinavere, polakker, litauere osv. Jeg har vært i London mange ganger, og man kan jo se med egne øyne at etniske briter er i undertall. Slik kommer det til å bli i hele Storbritannia hvis denne utviklingen fortsetter. Sannsynligvis hele Vest-Europa. En stille revulosjon og et eksperiment som Europa aldri har sett før. Ingen vet jo hva som kommer ut av det. Personlig tror jeg de fleste folkegruppene integrerer seg. Men muslimer tror jeg ikke blir integrert. Jøder og sigøynere levde i Europa over tusen år uten å integrere seg, og det blir nok det samme med store grupper av muslimer. Jeg er åpen for at innvandringen i hovedsak får positive konsekvenser. Men foreløpig ser det ikke akkurat slik ut. Det verste er at politikerne har satt demokratiet til side i innvandringsspørsmål, og overkjørt folkeviljen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaniman skrev (4 minutter siden):

Hvite utgjør 45% av London, men da regner man med skandinavere, polakker, litauere osv. Jeg har vært i London mange ganger, og man kan jo se med egne øyne at etniske briter er i undertall. Slik kommer det til å bli i hele Storbritannia hvis denne utviklingen fortsetter. Sannsynligvis hele Vest-Europa. En stille revulosjon og et eksperiment som Europa aldri har sett før. Ingen vet jo hva som kommer ut av det. Personlig tror jeg de fleste folkegruppene integrerer seg. Men muslimer tror jeg ikke blir integrert. Jøder og sigøynere levde i Europa over tusen år uten å integrere seg, og det blir nok det samme med store grupper av muslimer. Jeg er åpen for at innvandringen i hovedsak får positive konsekvenser. Men foreløpig ser det ikke akkurat slik ut. Det verste er at politikerne har satt demokratiet til side i innvandringsspørsmål, og overkjørt folkeviljen. 

Nå har du snakket så mye tull her at jeg ikke tar noen tall for gitt uten en kilde. Dine anekdotiske bevisføringer har også null verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Nå har du snakket så mye tull her at jeg ikke tar noen tall for gitt uten en kilde. Dine anekdotiske bevisføringer har også null verdi.

Du bryr deg ikke om kilder. Har aldri sett at du forandrer mening p g a kilder eller argumenter. Men det er greit. Du har rett til å ha dine venstrevridde meninger, selvfølgelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (6 minutter siden):

Du bryr deg ikke om kilder. Har aldri sett at du forandrer mening p g a kilder eller argumenter. Men det er greit. Du har rett til å ha dine venstrevridde meninger, selvfølgelig. 

Ok. Da anser jeg denne debatten som avsluttet. Anti-intellektualisme har aldri vært en lovende indikator på et informert politisk ståsted.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

Ok. Da anser jeg denne debatten som avsluttet. Anti-intellektualisme har aldri vært en lovende indikator på et informert politisk ståsted.

Jeg forstår at du ser på deg selv som intellektuell. Men jeg ser ikke på deg slik. Det er jo ikke alltid de selvbildene vi har stemmer overens med hvordan andre ser på oss. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår at du ser på deg selv som intellektuell. Men jeg ser ikke på deg slik. Det er jo ikke alltid de selvbildene vi har stemmer overens med hvordan andre ser på oss. 

Anti-intellektualisme har lite med intelligens å gjøre. Ironisk nok så kan et leksikon hjelpe deg der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Anti-intellektualisme har lite med intelligens å gjøre. Ironisk nok så kan et leksikon hjelpe deg der.

Stråmann. Jeg har ikke påstått at å være intellektuell er det samme som å være intelligent. Hvis du ønsker å fremstå som intellektuell, bør du nok bli bedre til å se saker fra ulike perspektiv og være mer reflektert. Jeg sier ikke at jeg selv er slik, så ikke påstå det. Forøvrig kan du bare komme med det du ønsker av argumenter, referanser og synspunkter. Hvis du virkelig er belest og har arbeidet med tekster og kilder i en slik grad at du kan betegnes som intellektuell, med evne til å lære oss andre noe og utvide vår horisont, så er jo dette en arena du kan gjøre det på. Jeg venter i spenning. Hva er det f eks jeg ikke forstår når det gjelder innvandring og multikulturelle samfunn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (11 minutter siden):

Stråmann. Jeg har ikke påstått at å være intellektuell er det samme som å være intelligent. Hvis du ønsker å fremstå som intellektuell, bør du nok bli bedre til å se saker fra ulike perspektiv og være mer reflektert. Jeg sier ikke at jeg selv er slik, så ikke påstå det. Forøvrig kan du bare komme med det du ønsker av argumenter, referanser og synspunkter. Hvis du virkelig er belest og har arbeidet med tekster og kilder i en slik grad at du kan betegnes som intellektuell, med evne til å lære oss andre noe og utvide vår horisont, så er jo dette en arena du kan gjøre det på. Jeg venter i spenning. Hva er det f eks jeg ikke forstår når det gjelder innvandring og multikulturelle samfunn? 

Det er ganske opplagt at du prøver å monkeywrenche denne debatten for å snike deg bort fra ansvar. La meg invitere deg til et nytt forsøk på en faktabasert debatt der du kommer med kilder på f.eks. dine "45%", så slipper vi å basere debatten på påstander uten rot i virkeligheten.

Det er fryktelig meningsløst å diskutere med deg når du bare drar ut påstander av bakenden, og kaller folk for arrogante når de krever dokumentasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (9 minutter siden):

Det er ganske opplagt at du prøver å monkeywrenche denne debatten for å snike deg bort fra ansvar. La meg invitere deg til et nytt forsøk på en faktabasert debatt der du kommer med kilder på f.eks. dine "45%", så slipper vi å basere debatten på påstander uten rot i virkeligheten.

Det er fryktelig meningsløst å diskutere med deg når du bare drar ut påstander av bakenden, og kaller folk for arrogante når de krever dokumentasjon.

Hvorfor skal jeg bruke tid på å rote frem alle disse kildene jeg kanskje har lest for noen år siden, når motstandere som deg aldri bryr seg likevel? Det er jo uansett ikke viktig om andelen er 45 eller 55%. Alle som har besøkt London jevnlig de siste 20-30 årene vet hvilken vei det bærer og at hvite utgjør en stadig synkende andel av befolkningen. Jeg liker London veldig godt. Men det er ingen tvil om at denne radikale endringen har skjedd uten folkets samtykke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal jeg bruke tid på å rote frem alle disse kildene jeg kanskje har lest for noen år siden, når motstandere som deg aldri bryr seg likevel? Det er jo uansett ikke viktig om andelen er 45 eller 55%. Alle som har besøkt London jevnlig de siste 20-30 årene vet hvilken vei det bærer og at hvite utgjør en stadig synkende andel av befolkningen. Jeg liker London veldig godt. Men det er ingen tvil om at denne radikale endringen har skjedd uten folkets samtykke. 

Bemerker meg at innlegget fortsatt er uten blå lenker. Anekdotisk bevisføring har som sagt null verdi, og jeg kommer ikke til å diskutere på et premiss bygget på dine anekdoter når det allerede er rikelig med censusmålinger av storbyer som bare er et fåtall tastetrykk fra deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

Bemerker meg at innlegget fortsatt er uten blå lenker. Anekdotisk bevisføring har som sagt null verdi, og jeg kommer ikke til å diskutere på et premiss bygget på dine anekdoter når det allerede er rikelig med censusmålinger av storbyer.

Observasjoner er ikke verdiløse. Alle som har besøkt London jevnlig over tid vet at jeg har rett. Forøvrig blir det sagt at det ikke er lett å finne ut hvor mange hvite som bor i Storbritannia eller Vest-Europa via Internett, fordi man møter en vegg av multikulturell propaganda og misinformasjon. Men forventer naturligvis at venstrefolk er uenig i en slik påstand. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (6 minutter siden):

Observasjoner er ikke verdiløse. Alle som har besøkt London jevnlig over tid vet at jeg har rett. Forøvrig blir det sagt at det ikke er lett å finne ut hvor mange hvite som bor i Storbritannia eller Vest-Europa via Internett, fordi man møter en vegg av multikulturell propaganda og misinformasjon. Men forventer naturligvis at venstrefolk er uenig i en slik påstand. 

 

Jo de er det, og jeg vet ikke hva du gjør på et diskusjonsforum om du ikke er interessert i å diskutere empiri og fakta.

Det er ikke rart at du har de politiske tilnærmingene du har når du foretrekker anekdoter fremfor statistikk. Som om du på noen måte kan konkurrere mot tilnærmet 100% korrekte og uttømmende censusmålinger jeg vifter foran nesa på deg.

Dette er like absurd som å påstå at Norge ikke har 5,31 millioner innbyggere, fordi du var i Toten en dag og så nesten ikke en eneste person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Jo de er det, og jeg vet ikke hva du gjør på et diskusjonsforum om du ikke er interessert i å diskutere empiri og fakta.

Det er ikke rart at du har de politiske tilnærmingene du har når du foretrekker anekdoter fremfor statistikk.

Observasjon er like mye empiri som noe annet. 

Du krever kilder, men det er bare kverulering og tom retorikk. Når du endelig får kildene dine, så bryr du deg ikke. Du overser data som ikke passer inn med ditt verdensbilde. Det kalles selektiv persepsjon. Da er alle kilder i verden til ingen nytte. 

Du kommer ikke med noe konstruktivt. Bare kverulering. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (Akkurat nå):

Observasjon er like mye empiri som noe annet. 

Du krever kilder, men det er bare kverulering og tom retorikk. Når du endelig får kildene dine, så bryr du deg ikke. Du overser data som ikke passer inn med ditt verdensbilde. Det kalles selektiv persepsjon. Da er alle kilder i verden til ingen nytte. 

Du kommer ikke med noe konstruktivt. Bare kverulering. 

 

Du lurer ingen andre enn deg selv. Jeg har ikke interesse i å overbevise deg, jeg er bare interessert i å eksponere deg som en lurendreier slik at andre slipper å gå i "alternativ fakta" fella di.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Du lurer ingen andre enn deg selv. Jeg har ikke interesse i å overbevise deg, jeg er bare interessert i å eksponere deg som en lurendreier slik at andre slipper å gå i "alternativ fakta" fella di.

Ja, du er meg en fin en. Hvordan har du klart å komme frem til et selvbilde der du ser på deg selv som en lærd akademiker og intellektuell? Du er ikke akkurat et under av toleranse og fordomsfrihet.

Jaja, du får reise til London, Paris og New York selv da, hvis du ikke tror at disse byene har stor innvandring fra ikke-vestlige land. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (43 minutter siden):

Ja, du er meg en fin en. Hvordan har du klart å komme frem til et selvbilde der du ser på deg selv som en lærd akademiker og intellektuell? Du er ikke akkurat et under av toleranse og fordomsfrihet.

Jaja, du får reise til London, Paris og New York selv da, hvis du ikke tror at disse byene har stor innvandring fra ikke-vestlige land. 

Min observasjon er at det finnes mange ikke vestlige innvandrere som jobber i NYC men ikke har råd til å bo der.  Det gir et falsk inntrykk hvis du bare ser på hvem som går rundt byen men selvfølgelig er mine observasjoner svært begrenset i forhold til tusenvis census arbeider som samler data fra millionvis New Yorkers.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at mennesket må forklares med både selv-interesse og ideologi.

Ut fra selv-interesse så gir det mening at elitene med danske design-stoler setter pris på arbeids-innvandring som gjør at de kan pusse opp badet billigere. Av samme grunn gir det mening at Norske håndverkere er skeptisk til arbeidsinnvandring. Hva som skjer om jobbene i øvre middelklasse blir overtatt av lavkostlnd og kunstig intelligens er et interessant spørsmål.

Og så tror jeg at det handler om ideologi. Tradisjoner står sterkere på landet og blant arbeidere. Man ser på det Norske som noe bra, og vil gjerne videreføre kulturen man er oppvokst med. Det tror jeg forsåvidt at eliten også vil, men man har kanskje en annen «kulturell selvtillit». Man antar at nye landsmenn vil ta til seg deres liberale verdier og danske designstoler hvis de bare får den rette dannelsen og utdannelsen?

-k

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det dreier seg om at destruktive handlinger gjerne er lettere å gjennomføre enn skapende handlinger.
Destruktivitet krever bare at man kritiserer noe som allerede finnes, mens skapende handlinger fordrer at man kan forestille seg noe som ikke finnes, samt at det er lettere å ødelegge noe, enn å bygge noe.

Dersom man har det dårlig er det sannsynlig at man ikke har overskudd til å involvere seg i skapning, og at kritikk kan gi en slags illusorisk flukt fra ens negative status.
Om man mangler mestringsfølelse eller følelse av kontroll over eget liv, virker det ganske logisk at denne frustrasjonen kan manifesteres gjennom angrep på andre som stiller dårligere enn deg.

For å være tydelig mener jeg ikke dermed at all kritikk er illegitim eller resultat av mislykkethet, eller at alle såkalte innvandringskritikere nødvendigvis er brukket på noe vis.

Om man er negativt rammet av en eller annen omstendighet, tror jeg det er urealistisk å forvente utpregede positive handlinger.
Det finnes jo eksempler på mennesker som klarer å vokse til tross for grenseløs lidelse, men dette er nok fantastiske untak, jeg tror det er romantisk drømmeri å forvente en slik tendens.

Endret av Atib Azzad
glemt ord.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...