Gå til innhold

Beste single player spillene dere vet om, velg et spill for meg


Anbefalte innlegg

Hei, så jeg har klart å få tak i ps5 men jeg vet ikke hva jeg skal spille på den. Jeg er ute etter en story drevet single player spill. 

Jeg har tenkt på Vallhalla, Ghost of Tshuima eller Hellblade (ninja theory). Jeg har tendens til å miste interessen i spill etter et par timer hvis ikke spillet har god handling. Souls spilla har jeg gitt sjanse men det er ikke for meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har å velge i når jeg skriver dette er basically gode PS4-spill (hvor enkelte er patchet opp).

Tilpassede spill;

https://gameranx.com/features/id/213511/article/playstation-5-every-ps4-game-that-runs-better-on-ps5-unlocked-framerates-upgrade-patches/

Metacritic har en god oversikt som harmonerer bra med de tipsene som allerede har kommet.

https://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/ps4/filtered

Har du ikke spilt begge TloU-spillene er de svært bra som singleplayer story.

De spillene som er patchet opp til PS4 Pro får tilsvarende ytelse på PS5 enn så lenge, så opp til 4K med checkerboard rendering m.a.o.

The Last of Us (Part II) ser bra ut på 4K skjerm selv på en vanlig PS4 som mater ut 1080p.

Holder også en knapp på 

Uncharted 4, The Witcher 3 (Goty Edition)

RAYMAN LEGENDS

FEZ

Lenke til kommentar
1 hour ago, Noiz said:

God of War er det klare valget for deg viss du ikkje vil møste interessen. 

Hadde styrt unna RDR2 og Tlou2, ok spill, men du blir veldig fort lei. Dårlig pacing, og elendige combat drar desse 2 spilla veldig ned. 

Jeg vil nok si at Tlou2 er der oppe med God of War. GoW har kulere setting, bedre soundtrack og større variasjon innen combat. Tlou2 har bedre story, bedre lyd(combat/sniking) og generelt tightere combat-gameplay. Men her sammenligner vi vel de 2 beste story-spillene forrige generasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Croc Man said:

Jeg vil nok si at Tlou2 er der oppe med God of War. GoW har kulere setting, bedre soundtrack og større variasjon innen combat. Tlou2 har bedre story, bedre lyd(combat/sniking) og generelt tightere combat-gameplay. Men her sammenligner vi vel de 2 beste story-spillene forrige generasjon.

Tlou 2 falt ikkje i smak hos meg. Teknisk bra spill, storyen var god til tider, men det var stunder i spillet som føltes som ein grind, combaten var generelt dårlig, men mye av det er pga kontrolleren. 

Kan desverre ikkje anbefale tlou 2 til noen. Derimot ingen tvil om at teamet rundt spillet er flinke, men er nok noen valg som er tatt der som setter spillet tilbake.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Noiz said:

Tlou 2 falt ikkje i smak hos meg. Teknisk bra spill, storyen var god til tider, men det var stunder i spillet som føltes som ein grind, combaten var generelt dårlig, men mye av det er pga kontrolleren. 

Kan desverre ikkje anbefale tlou 2 til noen. Derimot ingen tvil om at teamet rundt spillet er flinke, men er nok noen valg som er tatt der som setter spillet tilbake.

Dårlig combat pga. kontrolleren? Så det gjelder egentlig alle PS4 spill? Men du liker God of War?

Pussig at det oppleves som en grind mtp. at Tlou2 har stor variasjon i våpen, fiendetyper og fiende-sammensetninger. Combat-scenariene utvikler seg gradvis gjennom spillet ettersom mer variasjon i de nevnte elementene introduseres.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Croc Man said:

Dårlig combat pga. kontrolleren? Så det gjelder egentlig alle PS4 spill? Men du liker God of War?

Pussig at det oppleves som en grind mtp. at Tlou2 har stor variasjon i våpen, fiendetyper og fiende-sammensetninger. Combat-scenariene utvikler seg gradvis gjennom spillet ettersom mer variasjon i de nevnte elementene introduseres.

God of War er ikkje skytespill, noen deler av spilles føles som ein grind, for å komme deg tilbake til hovudhistorien du faktisk bryr deg om.

Men ja, alle skytespill til PS4 burde hatt M/KB support, di fleste har det egentligt nå, så når det kommer til tlou2, så henger di rett og slett litt etter.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

TLoU og part II vil jeg si er rimelig behagelig å kontrollere med kontrolleren. Styringen synes jeg er intuitiv nok til at man lærer seg den raskt. Til konsollspill å være er kampstyringen grei og forutsigbar. Til sammenligning synes jeg f.eks Control som er nyere er verre å styre. Til å begynne med er kontroller alltid litt pes når man er vandt med mus og tastatur, men etterhvert som man graderer i sofagaming så funker det rimelig greit. Enkelte spill egner seg klart best på PC, men konsollspillene er som regel tilpasset nok til at det blir en grei opplevelse. Resten er vanesak.

Lenke til kommentar

Mine favorittar på PS4 er Bloodborne og RDR2. GTAV var bra, TLOU var OK, har ikkje prøvd TLOU 2 endå, men det blir vel kjøpt ein dag.

Heavy Rain var ganske moro. 

Trur eg har spela Uncharted 1-3, men det var aldri spesielt engasjerande. Synest det var ganske enkle spel med simpel handling og story.

Lenke til kommentar
16 hours ago, vidor said:

TLoU og part II vil jeg si er rimelig behagelig å kontrollere med kontrolleren. Styringen synes jeg er intuitiv nok til at man lærer seg den raskt. Til konsollspill å være er kampstyringen grei og forutsigbar. Til sammenligning synes jeg f.eks Control som er nyere er verre å styre. Til å begynne med er kontroller alltid litt pes når man er vandt med mus og tastatur, men etterhvert som man graderer i sofagaming så funker det rimelig greit. Enkelte spill egner seg klart best på PC, men konsollspillene er som regel tilpasset nok til at det blir en grei opplevelse. Resten er vanesak.

Eg takler det ikkje. Horizon på PC kontra PS4 var som natt og dag for meg. Spillet blei 10 ganger så bra med ein gang. 

Eg får klaustrofobi når eg spiller skyttespill med kontroller. 

Lenke til kommentar
Noiz skrev (På 8.3.2021 den 11.53):

God of War er det klare valget for deg viss du ikkje vil møste interessen. 

Hadde styrt unna RDR2 og Tlou2, ok spill, men du blir veldig fort lei. Dårlig pacing, og elendige combat drar desse 2 spilla veldig ned. 

"Du" ble veldig fort lei, det betyr ikke at alle andre blir det ;)

Men du skal virkelig få ha din egen mening om spillet,  ikke det det går på, bare måten du ordlegger deg på ;)

Jeg synes last of us 2 muligens er det beste spillet jeg har spilt og ingenting galt med historien, tvert i mot var den fantastisk. 

Men dette er et spill hvor man ikke kan hope over det første spillet, så det må trådstarter ha i bakhodet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...