Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye betaler du for bilforsikringen?


L Olsen

Anbefalte innlegg

Hadde vært litt spennende å høre hva andre her inne betaler, kan da sammenligne hverandre litt og se om man betaler mye eller lite.

Hva betaler du i mnd på bilforsikringen og hvilket forsikringsselskap har du? 

Selv betaler jeg 762 kr pr mnd for kasko super inkl trafikkavgift, Subaru forester diesel 2015 modell, 12 000 km med 75% bonus. Har if skadeforsikring og bor i sør-Odal (innlandet) 

Endret av L Olsen
Oppdatert med mer info
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

384,-/mnd. Husk at kjørelengde har noe å si for prisen. Jeg har 12 000 km i året. 75 % bonus.

Dette er også en elbil, så den har vært uten årsavgift frem til nå. Neste regning blir vel på ca. 561,- takket være Høyre...

 

Edit: Enter Forsikring, som basically er Tryg, bare for nybiler.

Endret av Kajac
Lagt til bonus
Lenke til kommentar

En sum sier lite når ikke bilmodell, sted i landet, alder, bonus m.m. ikke tas med. Og er det pris inkl. eller ekskl. veiavgiften som forsikringen også står for å samle inn....

Rabattavtaler med fagforening etc. blir også relevant.

Endret av NULL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
NULL skrev (17 minutter siden):

En sum sier lite når ikke bilmodell, sted i landet, alder, bonus m.m. ikke tas med. Og er det pris inkl. eller ekskl. veiavgiften som forsikringen også står for å samle inn....

Rabattavtaler med fagforening etc. blir også relevant.

 

Janvik skrev (19 minutter siden):

Kanskje litt dumt å ikke spesifisere resten av avtalen din når du først skal sammenligne

Oppdaterte med litt mer info nå 🙂

Lenke til kommentar
Kajac skrev (25 minutter siden):

384,-/mnd. Husk at kjørelengde har noe å si for prisen. Jeg har 12 000 km i året.

Dette er også en elbil, så den har vært uten årsavgift frem til nå. Neste regning blir vel på ca. 561,- takket være Høyre...

 

Edit: Enter Forsikring, som basically er Tryg, bare for nybiler.

Ja, har oppdatert litt nå 🙂

Ja du sier noe der, får krysse alle fingre for at det blir regjeringsbytte til høsten 👍

Lenke til kommentar
L Olsen skrev (56 minutter siden):

Hadde vært litt spennende å høre hva andre her inne betaler, kan da sammenligne hverandre litt og se om man betaler mye eller lite.

Hva betaler du i mnd på bilforsikringen og hvilket forsikringsselskap har du? 

Det blir omtrent i samme kategorien som; Hvor mye veier en fisk? Svaret blir uansett at det kommer helt ann på x, y, z o.s.v...

Når det gjelder bilforsikring så vil prisen variere enormt basert på parametre som; bosted, parkeringsplass, bonus, "forsikringshistorikk", kjørelengde, utbetalingsstatistikk basert på modell, alder på førere, pakkepris for flere forsikringer, o.s.v. o.s.v.

Så spørsmålet er i utgangspunktet helt hinsides, siden svarene ikke har noen særlig relevans til hverandre.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar

Hvis du skal få noe utbytte av svarene så må du spisse spørsmålstillingen din veldig. Omtrent sånn:

Hvor mye betaler folk i forsikring på bil av X-type, i Y del av landet, med Z type parkering (type egen låst garasje kontra gateparkering f.eks.), og med gitt kjørelengde og gitt alder på fører? Kjørelengde må også oppgies, og ev. alarm.

Og selvfølgelig type forsikring, kun ansvarsforsikring, delkasko eller full kasko.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (7 minutter siden):

Det blir omtrent i samme kategorien som; Hvor mye veier en fisk? Svaret blir uansett at det kommer helt ann på x, y, z o.s.v...

Når det gjelder bilforsikring så vil prisen variere enormt basert på parametre som; bosted, parkeringsplass, bonus, "forsikringshistorikk", kjørelengde, utbetalingsstatistikk basert på modell, alder på førere, pakkepris for flere forsikringer, o.s.v. o.s.v.

Så spørsmålet er i utgangspunktet helt hinsides, siden svarene ikke har noen særlig relevans til hverandre.

Synes du tar litt hardt i her. Variasjonen er ikke så veldig stor, gitt at man har en "normal" bil og "normal" kjørelengde. Så i 90 % av tilfellene kan man faktisk sammenligne. Kjørelengde og bonus påvirker prisen mye mer enn hvor man bor ellerhvilken parkeringsplass man har

Lenke til kommentar
Kajac skrev (Akkurat nå):

Synes du tar litt hardt i her. Variasjonen er ikke så veldig stor, gitt at man har en "normal" bil og "normal" kjørelengde. Så i 90 % av tilfellene kan man faktisk sammenligne. Kjørelengde og bonus påvirker prisen mye mer enn hvor man bor ellerhvilken parkeringsplass man har

Hvor mye de forskjellige parametrene påvirker prisen varierer veldig, også fra selskap til selskap, så her mener jeg at det er du som tar litt for lett på det.

Uansett så blir tallene helt urealistiske til sammenligningsformål. Så jeg gidder i hvertfall ikke å bruke tid på å finne fram tallene mine som ikke sier noe som helst til spørsmålstilleren.

Jeg har 3 biler, med 3 totalt forskjellige forsikringer. Skulle jeg bare valgt en vilkårlig av dem? Hva hadde det gitt av informasjon til trådstarter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...