Gå til innhold

Oslo eller Trondheim !!


ghost30

Anbefalte innlegg

 Hei, jeg søker studie i Oslo og Trondheim og er i tvil på hva er det beste.

Jeg bor i Haugesund og har bodd i Norge i 5 år , har ingen famille eller venner hverken i Oslo eller Trondheim.

Jeg har snitt som gjør at jeg kan komme inn i både Oslo og Trondheim og er litt redd for at Oslo er en stor by og kanskje Trondheim kan være litt bedre.

Lurer på om folk har tips eller råd, hvor er det best å bo, studere, med tanken på studentboliger, kollektiv transport og studentmiljø

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+5132

Har du hobbyer/interesser som kun er tilgjengelige i den ene eller andre byen? Kan være lurt å sjekke. 

Har du sjekket om det er forskjell på studium? Hvordan de gjennomføres, hva professorene driver på med av forskning osv. Kanskje de driver på med noe mer interessant i den ene byen enn den andre -- det gir nemlig muligheter for diverse bachelor- og masteroppgaver.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Uten tvil Trondheim.
- Billigere
- Bedre studentmiljø
- Sannsynligvis enklere å bli integrert
- Roligere

Bare det at du bor billigere, sannsynligvis får større albuerom (plass) - gjør at du sannsynligvis vil gjøre det bedre på studiene dine. Du blir ikke konstant forstyrret av omgivelsene dine. Oslo er også en flott by, men med et høyer tempo og litt "trangere" romfølelse. På grunn av størrelsen i Oslo, må du "jobbe litt" for det sosiale. Mitt inntrykk av Trondheim er at de er flinkere til å inkludere, det er ikke like lett å "gjemme seg vekk" som man gjerne gjør i Oslo. Det er veldig lett å bare forsvinne i mengden i en storby som Oslo. I Trondheim blir du sett mer. Men alt dette her er litt innsnevret synsing av de kulturelle forskjellene fra by til by. Noe som man kanskje ikke ser eller forstår like godt om man nylig har flyttet til Norge. (5 år er ikke så veldig lenge ;p). 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...