Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Perez var vist forkjølet og hadde diare før løpet i går, videre streiket hydrerings systemet hans i bilen etter første runde. En helt utrolig prestasjon å berge inn P3 i en bil som pusher 6G på en utrolig krevende bane i 30 varmegrader, uten drikke samtidig som en er gørsjuk. Til tross for så mye negativitet det har vært rundt Perez i RedBull er det vel liten tvil om at dette er en helt spesiell sjåfør alt tatt i betraktning. 

r/formula1 - Perez after the race

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Formel 1 2021 (Mexicio Grand Prix, 7. November)
  • Gavekort endret tittelen til Formel 1 2021 (Mexico Grand Prix, 7. November)

Gentlemen, a short view back to the past. Thirty years ago, Niki Lauda told us ‘take a monkey, place him into the cockpit and he is able to drive the car.’ Thirty years later, Sebastian told us ‘I had to start my car like a computer, it’s very complicated.’ And Nico Rosberg said that during the race – I don’t remember what race –  he pressed the wrong button on the wheel. Question for you both: is Formula One driving today too complicated with twenty and more buttons on the wheel, are you too much under effort, under pressure? What are your wishes for the future concerning the technical programme during the race? Less buttons, more? Or less and more communication with your engineers?

 
Lenke til kommentar
Dassen skrev (På 5.11.2021 den 0.38):

is Formula One driving today too complicated with twenty and more buttons on the wheel, are you too much under effort, under pressure?

Ikke nødvendigvis for komplisert, siden kognitiv egenskap også skal kunne spille inn i sporten, men jeg vil definitivt si at mye er unødvendig komplisert. Da tenker jeg på bla. engine mode og andre innstillinger som krever lite feedback fra sjåfør, og som bør være race engineer sitt ansvar.

Brake balance, DRS, throttle response og recharge er helt ok å ha på rattet, men engine mode, ignition timing og fuel burde ikke sjåføren skru på etter ordre fra race engineer.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (56 minutter siden):

Ikke nødvendigvis for komplisert, siden kognitiv egenskap også skal kunne spille inn i sporten, men jeg vil definitivt si at mye er unødvendig komplisert. Da tenker jeg på bla. engine mode og andre innstillinger som krever lite feedback fra sjåfør, og som bør være race engineer sitt ansvar.

Brake balance, DRS, throttle response og recharge er helt ok å ha på rattet, men engine mode, ignition timing og fuel burde ikke sjåføren skru på etter ordre fra race engineer.

Takk for et oppriktig svar, men jeg forsøkte å være morsom med å quote en pressekonferanse fra fra 2014. The Longest Press Conference Question Ever?! | 2014 Abu Dhabi Grand Prix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...