Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Tror dere virkelig at koronatiden snart er over?


mr.wolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (24 minutter siden):

Men du respekterer mennesker som syns det er greit at folk dør av vaksiner?

Det er vell ingen som synes det er greit, men blodpropp tilfellene er jo under normalen pr i dag. Det er langt verre å ta p piller, som de fleste tar over en lav sko. Det viktigste må være å redusere dødelighet til ett minimum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Salvesen. said:

Det er vell ingen som synes det er greit, men blodpropp tilfellene er jo under normalen pr i dag. Det er langt verre å ta p piller, som de fleste tar over en lav sko. Det viktigste må være å redusere dødelighet til ett minimum.

Du skriver jo her at det er greit..

Lenke til kommentar
3 hours ago, Salvesen. said:

Det er vell ingen som synes det er greit, men blodpropp tilfellene er jo under normalen pr i dag. Det er langt verre å ta p piller, som de fleste tar over en lav sko. Det viktigste må være å redusere dødelighet til ett minimum.

Denne vaksinen gir problemer med blodplater også. 

Lenke til kommentar
mr.wolf skrev (På 6.2.2021 den 8.18):

Hvis dere skal være helt ærlige med dere selv,  tror dere at den vanskelige tiden vi lever i snart er slutt? Er det ikke veldig optimistisk å tro at et virus som muterer seg perfekt og som man ikke blir imun mot over tid, bare skal forsvinne? Antageligvis hjelper vaksiner enda mindre mot mutasjoner. Det har gått et år og man ser ingen ende. Noen gjør kanskje det på grunn av vaksiner, men det er mest sannsynlig bare en kortvarig trøst. Jeg er stort sett ingen konspiratør, men kommer mer og mer inn på at dette viruset er menneskeskapt. Det oppfører seg helt perfekt til å være konstruert for å tynne ut befolkningen. Om det ikke er menneskeskapt så er det naturen som har samme hensikt. Se for dere at om 10 år så har viruset mutert seg X antall ganger og de nyeste mutasjonene har blitt mer og mer dødelig. Kanskje det nå begynner å roe seg når halve jordas befolkning er utryddet. Alle de "svake" har blitt ryddet bort. 

Mulig jeg tar feil men har en vond følelse av at jeg har rett.

Du har ikke rett. Flere og flere yngre og "sterke" får det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jovia skrev (På 18.3.2021 den 15.36):

Du har ikke rett. Flere og flere yngre og "sterke" får det. 

Ja, både gamle og unge får viruset. Og for dem som har dårlig helse fra før er det potensielt dødelig, uansett alder. Er vel akkurat det jeg skulle frem til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det nu noe mere håp? Ennå driver de på for fullt med karantener. Men enkelte ganger er det overskrifter om at vi kan kose oss til sommeren. 

Nå er det vanskelig å tro at en skal kunne kose seg til sommeren uten at det vil slå tilbake på høsten. Men hvor mange slike farlige mutasjoner finnes det egentlig... den som kommer fra Brasil er kanskje ikke registrert her, det tales om britisk og sørafrikansk variant. 

Lenke til kommentar

Nja, man får kose seg som best man kan, dvs holde avstand og bruke munnbind ved behov. Kanskje vil desse som bestemmer skjønne at det bare er nullversjonen som stopper smitte og mutasjoner, men eg holder ikkje pusten mens di tenker seg om. 5-6 veker er alt som skal til for å stoppe corona-viruset viss viljen til å ta pandemien på alvor er til stede. Seigpininga fra september til nå framstår som totalt unødvendig. Kanskje kjem vi heldig fra det i forhold til mange andre land, men sjansen for at det dukker opp ein mutasjon fra helvete auker for kvar dag denne pandemien får forsette å mutere.

Lenke til kommentar
Maabren skrev (8 timer siden):

Nja, man får kose seg som best man kan, dvs holde avstand og bruke munnbind ved behov. Kanskje vil desse som bestemmer skjønne at det bare er nullversjonen som stopper smitte og mutasjoner, men eg holder ikkje pusten mens di tenker seg om. 5-6 veker er alt som skal til for å stoppe corona-viruset viss viljen til å ta pandemien på alvor er til stede. Seigpininga fra september til nå framstår som totalt unødvendig. Kanskje kjem vi heldig fra det i forhold til mange andre land, men sjansen for at det dukker opp ein mutasjon fra helvete auker for kvar dag denne pandemien får forsette å mutere.

Nøyaktig det samme som jeg har skrevet det siste døgnet eller så også. Denne sigpinende og samfunnsødeleggende bremsestrategien må opphøre. Den er ikke bærekraftig og dette året alene med nedstenginger vil vi merke konsekvense av i flere år fremover, sannsynligvis ut tiåret. Så man kan tenke seg hvilken acopalypse det å fortsette med dette i det uendelige vil påføre. Så det tror jeg ikke de kommer til å gjøre. De snakker tross alt med økonomer, ikke bare med viruseksperter. Så alternativet er eneten en newzealandsk utryddelsesstrategi eller at man bare åpner opp alt igjen eventuelt med en plan for å øke kapasisteten i helsevesenet for å håndtere økningen av pasienter. Vi må jo minne om at årsaken til restriksjonene til å begynne med var aldri at ingen skulle dø eller bli syke, hensikten var at helsevesenet ikke skulle overbelastes. Men har regjeringen brukt det siste året til å bedre kapasisteten i helsevesenet til å kunne hpndtere en større andel av covid-smittede+andre syke? Ikke mye etter det jeg kan se. Jeg har ikke greie på, det men kapasiteten og bemanningen i helsevesenet må vel mangedobles og den nåværende byråkratiske sykehusmodellen skrotes for at samfunnet kan fungere som normalt uten at noen må avvises fra livsreddende helsehjelp? Kjenner ikke så godt til det.

Men Høyre er opptatt av profitt og å gå for en New Zealand-ordning vil passe dårlig med deres nyliberalistiske profil så det er mulig de planlegger for en fremtid hvor vi blir bedt om å leve med viruset under full gjenåpning og innstille oss på at vi ikke alltid kan få hjelp i helsevesenet. Det var virkeligheten til mennesker som levde på 1800-tallet; sykehus fantes men for mange var livet slik at når man ble alvorlig syk ble man stelt med og døde hjemme.

Det er ikke lett for oss mennesker i 2021 som har tatt et helsevesen for alle for gitt å innstille seg på at vi kanskje må leve slik våre forfedre gjorde på tuberkolosens tid, men kanskje vi må det? De signalene jeg har sett i Storbritannia i det siste tolker jeg som at det er det Boris Johnson for tiden forbereder om vaksineringen ikke har det utfallet man ønsket. Regjeringen snakket også i høst tror jeg om at en-meterregelen ville bli faset ut innen sommeren 2021 og det var før man hadde en vaksineplan klar og før vaksiner i det hele tatt var godkjent. Så mye tyder på at lockdowns og restriksjoner forsvinner lenge før coronaen.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...