Trestein 4022 Report post Posted January 17 (edited) hekomo skrev (11 minutter siden): Ja, det er ille og fælt og negativt at en bilprodusent har ting inkludert som andre krever ekstremt mye for som ekstrautstyr. Det betyr også at om du ønsker masasjeseter eller stoffseter av en eller annen grunn må du stryke flere biler på listen over aktuelle biler Edited January 17 by Trestein 1 Quote Share this post Link to post
uname -i 5260 Report post Posted January 17 hekomo skrev (2 timer siden): Og millionen vil altså muligens skje allerede i år, eller det vil ikke være langt unna. Jøss, de klarte 36% økning i 2020 og det skyldtes ene og alene Kina med ny fabrikk der. USA stagnerte og i Europa så gikk det ned. Hvor skal de selge dobbelt så mange biler i år? Gigafactory på Mars? 1 Quote Share this post Link to post
Snowleopard 3024 Report post Posted January 17 uname -l skrev (9 minutter siden): Jøss, de klarte 36% økning i 2020 og det skyldtes ene og alene Kina med ny fabrikk der. USA stagnerte og i Europa så gikk det ned. Hvor skal de selge dobbelt så mange biler i år? Gigafactory på Mars? Uten Korona-stopp i produksjonen og med 2 nye fabrikker (Berlin og Texas), burde dette gå veldig greit. Ikke det at jeg tror du har unngått å få med deg de faktorene, men det er sikkert artig å spille totalt uvitende. Men det blir altså bare for dumt... 3 1 Quote Share this post Link to post
uname -i 5260 Report post Posted January 17 (edited) Snowleopard skrev (19 minutter siden): Uten Korona-stopp i produksjonen og med 2 nye fabrikker (Berlin og Texas), burde dette gå veldig greit. Ikke det at jeg tror du har unngått å få med deg de faktorene, men det er sikkert artig å spille totalt uvitende. Men det blir altså bare for dumt... Fabrikken i USA var stengt i litt under tre uker. Ikke mer enn det. Samtidig så er produksjonsraten mye høyere i følge Tesla selv og de slapp å levere til Kina fra Fremont-fabrikken. Til tross for det så ble det nedgang i Europa og i USA omtrent flatt til tross for at de begynte å selge Model Y. Uvitende kan du selv være. Edited January 17 by uname -l 1 Quote Share this post Link to post
kremt 6615 Report post Posted January 17 2 hours ago, hekomo said: Nei, den selger fire modeller og det kommer enda flere fremover. En eller to nye modeller bare i år, samt flere i 2022. Gjerne vis prosentfordeling og antall av disse solgte modellene. Hvilke modeller er nye i år forresten, er det CT? 1 Quote Share this post Link to post
AL123 283 Report post Posted January 17 "Fire modeller. Og millionen vil altså muligens skje allerede i år, eller det vil ikke være langt unna." . . . M og X er gamle biler som er langt på overtid allerede og står for en liten andel av salget. I Europa, som er det viktigste markedet, tviler jeg på at Tesla vil bli større enn de er uten å ta seg kraftig sammen. 1 Quote Share this post Link to post
Limbeck 2237 Report post Posted January 18 Jeg vil tro det er for at kunder skal tenke hva slags i stedet for om de skal kjøpe bil 1 Quote Share this post Link to post
Hanhijnn 2802 Report post Posted January 18 Det er vel rimelig kontra-produktivt å problematisere at det kommer "for mange" elbiler på markedet... Men det er jo en god håndfull her som liker det best på den måten. 😌 1 Quote Share this post Link to post
6RCURCGB 419 Report post Posted January 21 On 1/15/2021 at 9:36 PM, hekomo said: Hvorfor skal alle tradisjonelle bilprodusenter lansere så sykt mange forskjellige modeller egentlig? Kanskje du burde spørre bilprodusentene istedenfor kundene? Quote Share this post Link to post
6RCURCGB 419 Report post Posted January 21 Jeg kan jo være den første som faktisk kommenterer artikkelen. Jeg liker retro design, og så lenge RenauELt 5 blir bakhjulsdreven lover det godt. Tom. Honda gikk for bakhjulstrekk på sin elektriske Civic pga. det ikke foreligger en eneste grunn til å ha drivhjulene på feil sted lengre. 1 Quote Share this post Link to post