Gå til innhold

CD Projekt RED trues nå med gruppesøksmål


Anbefalte innlegg

39 minutes ago, Ezio said:

Ikke veldig mange spill ga ut demoer før nei. Demoer er jo noe som kom med digitaliseringen av videospill hovedsaklig selv om det var noen få spill som var demo på CDer. 

Nå i dag kalles demoer mer for alpha og beta. Early access er også ganske ofte brukt.  "Demoer" er mye mer vanlig nå enn det før i tiden så dette bommet du på.

Det fulgte spilldemoer med hvert et datablad og halve nittitallet rant over av shareware, altså "try berore you buy". I dag får man to timer til å angre på kjøpet og det er kortere tid enn det tar å få spillet til å kjøre som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, freddy85 said:

Ja, før i tiden så var det noe som het demo. Men nå gir dem ikke ut det, sikkert av god grunn.

Du finner massevis av demoer av spill på steam. I tillegg kan du benytte angreknappen hvis du spiller mindre enn 2 timer. Det er bedre enn noensinne.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
BadCat skrev (37 minutter siden):

Det fulgte spilldemoer med hvert et datablad og halve nittitallet rant over av shareware, altså "try berore you buy". I dag får man to timer til å angre på kjøpet og det er kortere tid enn det tar å få spillet til å kjøre som det skal.

Hvor mange demoer var det for konsoller? Som faktisk er det det er snakk om her? Hvor sa jeg at det aldri eksistert en eneste demo? 

Det eksisterer flere"demoer"nå og du trenger ikke å kjøpe et datablad for å kunne spille det heller. Som må sies være noe svært spesielle interesserte gjorde og det var stort sett dritt demoer man fikk med på kjøpet.


I dag får man 2 timer til å angre på kjøpet.
Ja i 1999 fikk du 0 timer på å angre.Det var så ufattelig mange dritt spill som jeg kjøpe og fikk på PS, PS2 blant annet som jeg aldri fikk byttet. 

2 timer av et fullt spill gir BETYDELIG bedre følelsen av hvordan et spill er en demo som varer vanligvis under 30 min. Som gjerne også begrenser innholdet til et gitt punkt. Hva du gjør på 2 timene er opp til deg, men hva du gjør på 30 min i en demo er som oftest begrenset etter hva selskapet synes er nok. Noen ganger er kun et mission, andre ganger er det f.eks LVL cap i wow som jeg mener er/var lvl 20. Strengt tatt kalles det vel mer en "trail" men det er jo på mange måter akkurat som en demo. Når alt kommer til alt så er det laget for nettopp det samme formålet. Nettopp at du skal få "mer smak" av det.


Det at det var mer demoer før er rett og slett feil. Spiller ingen rolle om du fikk demoer i et datablad.Jeg kan gå på Steam eller via Store på Xbox/PS å få tilgang flere"demoer"enn jeg fikk i perioden 1990-2005 på et sekund. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Ezio skrev (17 minutter siden):

Hvor mange demoer var det for konsoller? Som faktisk er det det er snakk om her? 


Det var enorme mengder demoer for tidlige PC-spill, helt fra den første Mac'en og oppover til Win95, var det helt vanlig.

Til konsoller var det også veldig mange, men ikke til de tidlige konsollene med kassetter, det var nok i stor grad for dyrt.
Playstation 1 derimot hadde store mengder med demoer på disk tilgjengelig, flere hundre, som kom med blader og den slags.

Senere konsoller, som Xbox, PS3 osv. hadde markedsplasser online, hvor det ofte var demoer av nye spill som kunne lastes ned.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (8 minutter siden):

Det var enorme mengder demoer for tidlige PC-spill, helt fra den første Mac'en og oppover til Win95, var det helt vanlig.

Til konsoller var det også veldig mange, men ikke til de tidlige konsollene med kassetter, det var nok i stor grad for dyrt.
Playstation 1 derimot hadde store mengder med demoer på disk tilgjengelig, flere hundre, som kom med blader og den slags.

Senere konsoller, som Xbox, PS3 osv. hadde markedsplasser online, hvor det ofte var demoer av nye spill som kunne lastes ned.

Men det var ikke flere enn det er 2020 som var saken her. Det eksisterer flere demoer i 2020 enn det gjorde for 20 år siden. Det eksisterer flere demoer enn det gjorde for 10 år siden. Det eksisterer betydelig flere spill i dag enn det gjorde for 20 år siden, for 10 år siden and so on og det har selvsagt en sammenheng med også dagens "demoer" som har fått forskjellig navn gjennom tidene.

Til konsoller var det ikke veldig mange demoer på CD plater nei, overhode ikke sammenlignbart med dagens antall som man får tilgang til via nettet. At man har gått bort fra CD-demoer betyr ikke at det er mindre demoer. Tvert imot har det ført til flere demoer.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar

Spilldemoer for konsoller eksisterte etter at CD-ROM ble tatt i bruk. Prosentvis var det langt flere demoer for 20-30 år siden enn i dag. På det meste fulgte det med 120 spilldemoer for en måned i blader. De som ikke har selektiv hukommelse husker at det var så mange demoer at man ikke kom gjennom alt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke unnskylde Cd Project Red for dette. Det er deres verk. De er også et indie selskap. Så de styrer alt av promotering og tider selv.

Grunnen til at de ga ut spillet var at de visste at de umulig kunne redde seg inn, med alle penger de har sløst bort på Keanu Reeves og promotering.

De visste at de ville gi ut et så og si uferdig og uspillbart spill til massene.

Så du dag 1 release gameplay videoer? Var så mye bugs at spillet så ut som en pre-alpha verson! lol.

De er shady as hell og fortjener stormen som venter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...