Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvordan tolke de nye julereglene for korona?


Anbefalte innlegg

Hvordan tolker man de nye julereglene? Max 5 stk, men inntil 2 dager med 10 stk på besøk i tillegg til de som bor der. Regner med vi i tillegg kan gå på besøk til noen andre som også har 10 på besøk, teller det i vår familiebesøks"kvote"?

Vi pleier ta annenhver gang juleaften hos svigers og 1 juledag hos foreldre, da kan vi ha julebesøk 2 juledag og nyttårsaften hos oss? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grovetussen skrev (Akkurat nå):

Hvordan tolker man de nye julereglene? Max 5 stk, men inntil 2 dager med 10 stk på besøk i tillegg til de som bor der. Regner med vi i tillegg kan gå på besøk til noen andre som også har 10 på besøk, teller det i vår familiebesøks"kvote"?

Vi pleier ta annenhver gang juleaften hos svigers og 1 juledag hos foreldre, da kan vi ha julebesøk 2 juledag og nyttårsaften hos oss? 

Det var vel slik at alle husstander kan ha max 10 gjester på to forskjellige dager ila. julen, og max 5 gjester de andre dagene resten av julen. Dermed kan du ha 10 gjester i din husstand, og gå på besøk i en annen husstand som en gruppe på 10 gjester i samme besøk.
Max 10 gjester i tillegg til de som allerede bor i husstanden, to ganger ila. julen, og max 5 resten av dagene i julen, ifølge info gitt under pressekonferansen.

Men ja, som andre nevner; færrest mulig på besøk som enkel huskeregel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (46 minutter siden):

Jeg ville uansett ikke ha feiret jul med coronafornektere og regelbrytere, uansett hvor mange eller få av de det var i selskapet. Jeg har en klar regel om at fornektere og regelbrytere ikke har adgang til mitt hjem uansett omstendighet.

Interessant. Hvordan har du oversikt over dette? Gjelder dette alle slags regler? 

Lenke til kommentar
Carltondance skrev (2 minutter siden):

Interessant. Hvordan har du oversikt over dette? Gjelder dette alle slags regler? 

Om jeg hadde kjent noen med holdninger om at corona er tløys og at de skryter av at de ignorerer og bryter smittevernreglene er de nektet adgang hjem til meg, så enkelt er den saken og jeg bestemmer heldigvis over min egen eiendom og hvem jeg slopper til. Ja, jeg tror jeg har oversikt over mennesker jeg kjenner ja og hva de står for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler om å ofre litt for samfunnet slik at vi ikke får en ny smittetopp i januar med nye nedstegninger. Dette er ikke julen for store familieseselskap. Hadde økt smittespredning kun rammet de som er egositiske nok til å bryte anbefalingene hadde det vært greit. De fortjener å bli syke, men dessverre vil økt smittespredning ramme uskyldige som har fulgt alle regler.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...