Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (40 minutter siden):

De vil fortsette til de når målet sitt med vaksinen. Om det er kun 2 doser eller 4 eller mer er vanskelig å si.

Dugnaden ble vel erstattet med frykt for leeeenge siden.

Kanskje du har rett, men da blir den erstattet av segresjon av samfunnet inn i to deler : De vaksinerte og de uvaksinerte. La oss håpe at slike som meg ikke blir behandlet som jødene ble under annen verdenskrig...

Å sammenligne seg selv med jødene under andre verdenskrig fordi man ikke tar vaksine er helt søkt 🙄

Tar du ikke vaksine må du holde seg i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

At jeg ikke kan dra til utlandet på kortsikt er helt greit for meg personlig, men at mennesker mister friheter vi hadde før bare fordi de ikke tar vaksinen er helt søkt.

Det er fordi du er ett potensielt vandrende drapsvåpen så lenge du er uvaksinert. Når 90% er vaksinert blir du reddet av flokkimmunitet. Så du bør takke oss fornuftige som forstår hva som er fantasi og konspirasjoner. Vi redder de som ikke tør eller kan ta vaksiner. 

Men du får ikke reist ut av landet uten vaksine neste 5 år. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er fordi du er ett potensielt vandrende drapsvåpen så lenge du er uvaksinert.

For hvem da? Det har jo en ikke vært så langt. Alle de som ikke tar influensavaksinen hvert år er også vandrende drapsvåpen. Det er for meg sykt at du kan ytre deg slikt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

At jeg ikke kan dra til utlandet på kortsikt er helt greit for meg personlig, men at mennesker mister friheter vi hadde før bare fordi de ikke tar vaksinen er helt søkt.

Enig, det er ikke bra. Er sterkt i mot et slikt vaksinepass som fungerer for innenlandske tjenester. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er fordi du er ett potensielt vandrende drapsvåpen så lenge du er uvaksinert.

Wow... snakk om å ha svelget frykt pillen helt ned.

Snakker vi om det viruset som jeg har 99.77% sjangse til å overleve (Covid) eller snakker du nå om et fantasi virus? Må jo lure...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Wow... snakk om å ha svelget frykt pillen helt ned.

Snakker vi om det viruset som jeg har 99.77% sjangse til å overleve (Covid) eller snakker du nå om et fantasi virus? Må jo lure...

Du bryr deg kun om deg selv. Det er mange ute i samfunnet som kan dø av koronaviruset som enda ikke er vaksinert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Kryptodebunker said:

Du bryr deg kun om deg selv. Det er mange ute i samfunnet som kan dø av koronaviruset som enda ikke er vaksinert. 

Hva vet du om det? Frykten i seg selv er mer skadelig for samfunnet enn viruset. Du og mange antar det verste, at hvis man blir smittet så får man garantert long-covid og livet er over....virker sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

For hvem da? Det har jo en ikke vært så langt. Alle de som ikke tar influensavaksinen hvert år er også vandrende drapsvåpen. Det er for meg sykt at du kan ytre deg slikt. 

Jeg har sluttet å bry meg frykt- og horrorinnlegg i diskusjonen er. Denne tråden er nesten død nå og mindre og mindre interessant. De mest interessante bodragsyterne her som faktisk hadde en god del interessant å komme med, som Olaf(som jeg kunne være rykende uenig med av og til)har visst gått lei. Og jo mindre aktivitet i tråden, jo mere tull er det egentlig her, som frykt, horror, overdrivelser og periodevis konspirasjonsteorier også. Og selv om mye går veldig bra nå så dobles det og gønnes på med frykt, horror, doom and gloom. En av dem sier at jeg bare bør forlate tråden fordi jeg ikke er noen stor entusiast for de verste horrorscenariene. Og vel; det kan jeg jo gjøre ettersom det ikke er så mye mer å bidra med her og det er blitt mer og mer uinnteresant og repeterende det som skrives her uansett. Mye sirkelargumentasjon. Jeg har neppe mye å bidra med og det er heller ikke så mye mer nyttig og interessant. Fortgangen i vaksineringen og nyheter om det er forsåvidt interessant, men ikke teorier om hvor ille alt skal bli; det er jo nettopp det; teorier. Og jeg har lest de før. Groundhog Day. Så ta det med ro dere som ikke liker om jeg er i tråden, jeg stikker snart. Og jeg blir ikke den eneste. Det er mange "som har gått for kvelden" allerede i denne tråden og funnet noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

For hvem da? Det har jo en ikke vært så langt. Alle de som ikke tar influensavaksinen hvert år er også vandrende drapsvåpen. Det er for meg sykt at du kan ytre deg slikt. 

Nå er det litt forskjell i dødeligheten på influensa og koronaviruset 🙄

Eksempel på vandrende drapsvåpen:

Sitat

Over 30 helsearbeidere avslår tilbudet om dose 2 av koronavaksinen i Sandnes

Vi trodde alle helsepersonell var glad for å få tilbudet, sier en overrasket Irene Asheim Ivesdal i Sandnes kommune. Der har 30–40 helsearbeidere takket nei til dose to med Pfizer/ Biontech-vaksinen.

Irene Asheim Ivesdal er oppgitt. Bare den dagen vi snakker med henne (19. mai), har ti helsepersonell ringt og sagt at de ikke ønsker dose 2 med koronavaksine.

Ivesdal er helsesykepleier, helsestasjonssjef og vaksineansvarlig i Sandnes kommune.

Denne og neste uke blir helsepersonell som har fått første dose med Astrazenecas vaksine tilbudt dose to fra produsenten Pfizer/Biontech, siden Astrazenecas ikke lenger skal brukes.

Les ekspertens forklaringer på hvorfor de mener at kombinering av vaksiner er trygt: Vaksinering av sykepleiere med dose to er i gang

https://sykepleien.no/2021/05/over-30-helsearbeidere-avslar-tilbudet-om-dose-2-av-koronavaksinen-i-sandnes

Sitat

Oppsagt helsearbeider sendte høringsbrev om at munnbind ikke hjelper

Den oppsagte helsearbeideren i Gran kommune sendte flere private høringsuttalelser. Hun tvilte på nytten av munnbind, og mente pandemien ikke var verre enn en influensa.

Sitat

Helsefagarbeideren var den første som ble registrert som smittet på Solgløtt, 7. april. Senere ble det konstatert at to andre ansatte og tre beboere var smittet. En av beboerne døde senere av korona.

https://www.nrk.no/norge/oppsagt-helsearbeider-sendte-horingsbrev-om-at-munnbind-ikke-hjelper-1.15484220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Hva vet du om det? Frykten i seg selv er mer skadelig for samfunnet enn viruset. Du og mange antar det verste, at hvis man blir smittet så får man garantert long-covid og livet er over....virker sånn.

Jeg begynner nå å skjønne mer og mer hvorfor noen tror på konspirasjonsteorier, LOL. Det kommer fra et sted. Samme grunn som at noen fornekter klimaendringer, både covid og klimaendringer er ekte, men hysterikerne og deres fullstendig over-the.top-krisemaksimering får for noen det hele til å virke som en farse.

Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Jeg har sluttet å bry meg frykt- og horrorinnlegg i diskusjonen er. Denne tråden er nesten død nå og mindre og mindre interessant.  

Nu står ju du för en relativ stor del av tråden så hvis du synes tråden er dålig så kanske du ska se på vad och hur mye du själv skriver?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Hva vet du om det? Frykten i seg selv er mer skadelig for samfunnet enn viruset. Du og mange antar det verste, at hvis man blir smittet så får man garantert long-covid og livet er over....virker sånn.

Si det til Sverige, India, USA, Brasil, Europa 🤣 Frykt dreper ingen. Viruset dreper mange. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Nå er det litt forskjell i dødeligheten på influensa og koronaviruset

Nei. Begge er like farlig for de svake og utsatte. Har du sett hvor mange influensaen dreper, og hvor jævlig det er for mange? Så om du ikke tar influensavaksinen hvert år og holder deg inne, og isolerer deg, ja da er du et vandrende drapsvåpen. 

Lenke til kommentar
Just now, Kryptodebunker said:

Si det til Sverige, India, USA, Brasil, Europa 🤣 Frykt dreper ingen. Viruset dreper mange. 

Sverige hvor ting fungerer helt fint og det ikke er i nærheten av kaos? India, som er et enormt land med enormt mange, som ikke har så ille tall det tatt i betrakning. Og i tillegg en befolkning som har elendige sanitære og hygeniske forhold. USA, som har over 300 millioner, og majoriteten av de veldig få, det tatt i betrakning, som er overvektig og har dårlig helse? Slik kan en fortsette i det uendelige. Og tar man i tillegg vekk alle dødsfall som var registrert som av å dø med corona, men ikke av, ja da blir tallet lavere. I tillegg ville de aller fleste som har dødd av corona eller lidd mye av det, vært de samme som hadde lidd av lungebetennelse, influensa, og andre sykdommer. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Nei. Begge er like farlig for de svake og utsatte. Har du sett hvor mange influensaen dreper, og hvor jævlig det er for mange? Så om du ikke tar influensavaksinen hvert år og holder deg inne, og isolerer deg, ja da er du et vandrende drapsvåpen. 

Host opp data på at influensa drepte 14 466 i Sverige 2018-2019 🙄

Tror dere covidioter er farget at dere lever i ett av 5 land minst påvirket av koronaviruset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (5 minutter siden):

Nu står ju du för en relativ stor del av tråden så hvis du synes tråden er dålig så kanske du ska se på vad och hur mye du själv skriver?

Ja, men jeg tror jeg skal gi meg snart. I likhet med de få andre som er igjen blir det mye repetisjon av det samme om og om igjen. Men det er ikke annet å vente. Nå har pandemien vart i over et år, sjokkeffekten har lagt seg for lenge siden, vaksineringen er i gang og jo flere som vaksinerer seg jo færre gidder å engasjere seg noe særlig mer i det her, og enda mer når vaksineeffekten når det det ganske land og viruset nærmest forsvinner.

Pandemien har vært ille, men den synger på siste verset; men de færreste gidder å synge med. De har gått og en hard kjerne sitter igjen.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Kryptodebunker said:

Host opp data på at influensa drepte 14 466 i Sverige 2018-2019 🙄

Tror dere covidioter er farget at dere lever i ett av 5 land minst påvirket av koronaviruset. 

Det er trist at folk dør. Desverre så dør folk hele tiden, av alt mulig. Men for slike som deg, så er 0 smittede, og 0 døde det eneste som er godt nok. Du har jo blitt helt konsumert av frykt-propagandaen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Sverige hvor ting fungerer helt fint og det ikke er i nærheten av kaos? India, som er et enormt land med enormt mange, som ikke har så ille tall det tatt i betrakning. Og i tillegg en befolkning som har elendige sanitære og hygeniske forhold. USA, som har over 300 millioner, og majoriteten av de veldig få, det tatt i betrakning, som er overvektig og har dårlig helse? Slik kan en fortsette i det uendelige. Og tar man i tillegg vekk alle dødsfall som var registrert som av å dø med corona, men ikke av, ja da blir tallet lavere. I tillegg ville de aller fleste som har dødd av corona eller lidd mye av det, vært de samme som hadde lidd av lungebetennelse, influensa, og andre sykdommer. 

Vi får se hvor høy i hatten du er når vi får indisk mutasjon her til lands. 

Vi har over 3.5 millioner døde av koronaviruset, med mørketall over 10 mill. Dette er med strenge smittevern tiltak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...