Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Just now, Salvesen. said:

Selvfølgelig kan en det, har ikke sagt noe annet jeg. Men eneste "redningen" vi har er vaksiner, sier de som kan det. 

Ja. "De som kan det" kan svært lite synes jeg. Man er ignorant på det verste, og naiv på det beste om en tror denne pandemien med påfølgende restriksjoner er over any time soon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Ja. "De som kan det" kan svært lite synes jeg. Man er ignorant på det verste, og naiv på det beste om en tror denne pandemien med påfølgende restriksjoner er over any time soon.

Selvfølgelig, alle kan ingenting foruten deg😅

Svært så du legger ord i munnen på folk, det bør du slitte med.

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (11 minutter siden):

Litt av en spesiell holdning du har vil jeg si. Man kan jo enda spre viruset rundt og må ta like mange forholdsregler. Så hva eksakt vil vaksinen hjelpe mot da? Det at du sammenligner dette med å yte motstand mot okkupasjonsmakt (som for øvrig de aller fleste nordmenn ikke gjorde) er spesielt. 

Det er feil Pfizer og Moderna stopper virus spredning effektivt.

Sitat

Stor gladnyhet om Pfizer og Moderna – FHI varsler lettelser for de vaksinerte

En amerikansk studie anslår at vaksinene er 90 prosent effektive mot coronasmitte – og dermed hindrer de vaksinerte i å smitte andre.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB2pRp/stor-gladnyhet-om-pfizer-og-moderna-fhi-varsler-lettelser-for-de-vaksinerte

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er feil Pfizer og Moderna stopper virus spredning effektivt.

 

 

8 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er feil Pfizer og Moderna stopper virus spredning effektivt.

 

Den studien er ikke akkurat en særlig bra. Er den vel? Rundt 3000 personer. Og fra dem var det fremdeles mulig å spre smitten rundt? Det har jo vært flere tilfeller hvor folk enda har blitt smittet og spredt viruset rundt. I tillegg er den gjort på de som har minst sjangse for å bli syke. Så dem har altså gjort studier på de med høyest medisinsk beskyttelse og som jobber i mest sterile områder.  Asymptomatisk infeksjon eller spredning blir også ignorert. Så en "leaky" vaksine. 

Endret av Quakecry
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (6 minutter siden):

Den studien er ikke akkurat en særlig bra. Er den vel? Rundt 3000 personer. Og fra dem var det fremdeles mulig å spre smitten rundt? Det har jo vært flere tilfeller hvor folk enda har blitt smittet og spredt viruset rundt. I tillegg er den gjort på de som har minst sjangse for å bli syke. Så dem har altså gjort studier på de med høyest medisinsk beskyttelse og som jobber i mest sterile områder.  

Den nye studien av mRNA-vaksinene er ikke særlig bra på bakgrunn av hva? CDC har verdens høyeste kompetanse på nettopp dette feltet. Jeg ser forskere og fageksperter verden over juble for disse resultatene. Samtidig har vi sett at antallet smittetilfeller har stupt i landene som har vaksinert mye med disse. Studien bekrefter det vi over de siste månedene har kunnet anta, spesielt etter Israel tidligere i vinter meldte at vaksineringen hindrer smittespredning.

Dette betyr ikke at det ikke er mulig å spre smitte selv med vaksine. Sjansen er bare veldig, veldig liten for at det skjer.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Den nye studien av mRNA-vaksinene er ikke særlig bra på bakgrunn av hva? CDC har verdens høyeste kompetanse på nettopp dette feltet. Samtidig har vi sett at antallet smittetilfeller har stupt i landene som har vaksinert mye med disse. Studien bekrefter det vi over de siste månedene har kunnet anta, spesielt etter Israel tidligere i vinter meldte at vaksineringen hindrer smittespredning.

Dette betyr ikke at det ikke er mulig å spre smitte selv med vaksine. Sjansen er bare veldig, veldig liten for at det skjer.

Den er jo ikke det? Som resultat av hva jeg akkurat sa. Ingen vaksine stopper spredning så langt. Denne studien virker for meg mer som propaganda. Tilfeller har jo ikke stupt. Man ser jo det er flere titalls spredinger og i tillegg når vaksinen kun hindrer symptomer i en stor eller liten grad - Da får man jo enda det akkurat samme viruset, som nå spres rundt uten at vedkommende vet om det. Det er på langt vei fra et normalt samfunn. Pzifzer folka sa jo også til aksjonærene sine at det kan tenkes et årlig "skudd" av vaksinen er sannsynlig. 

Endret av Quakecry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Den er jo ikke det? Som resultat av hva jeg akkurat sa. Ingen vaksine stopper spredning så langt. Denne studien virker for meg mer som propaganda. Tilfeller har jo ikke stupt. Man ser jo det er flere titalls spredinger og i tillegg når vaksinen kun hindrer symptomer i en stor eller liten grad - Da får man jo enda det akkurat samme viruset, som nå spres rundt uten at vedkommende vet om det. Det er på langt vei fra et normalt samfunn. Pzifzer folka sa jo også til aksjonærene sine at det kan tenkes et årlig "skudd" av vaksinen er sannsynlig. 

Foreslår ett grunnlegende kurs i vaksine testing. Du må seriøst slutte å lese bigpharma konspirasjons sider på facebook.

Kanskje må vi ha en påfylling dose for å holde immunsystemet trent og klar for nye mutasjoner. På samme måte som den årlige influensa vaksinen.

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Den er jo ikke det? Som resultat av hva jeg akkurat sa. Ingen vaksine stopper spredning så langt. Denne studien virker for meg mer som propaganda. 

Hvis du mener CDCs studie som er åpen for alle med data og metode for er "propaganda" så synes jeg vi begynner å bevege oss farlig nærme konspirasjons-land og alternative virkelighetsbilder på hvordan ting henger sammen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Snikpellik said:

Hvis du mener CDCs studie som er åpen for alle med data og metode for er "propaganda" så synes jeg vi begynner å bevege oss farlig nærme konspirasjons-land og alternative virkelighetsbilder på hvordan ting henger sammen. 

 

Men det er jo nettopp den dataen som jeg har lest fra dem, som du ikke har lest tydeligvis - Som viser akkurat hvorfor det ikke er spesielt gode nyheter. Og da når det skal fremstilles som at spredning stoppes helt, da blir det propaganda i mine øyne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, J-Å said:

Vi kan jo høre på hva Erna sa for 13 mnd. siden .

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K37525/erna-solberg-om-coronaviruset-verden-maa-ikke-stoppe-oppDe

..."Alle de som tror vi kan stenge grensene og lukke oss inne tar grundig feil"... "Vi er godt forberedt i Norge"

Etter nå å ha sluppet inn 3 pandemivarianter (kinesisk, britisk og sørafrikansk), innså hun vel et år etter at vi må ta kontroll på grensene..

 

Slapp ikke den brasilianske varianten også inn, eller fikk de kontroll med den?

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (6 minutter siden):

Men det er jo nettopp den dataen som jeg har lest fra dem, som du ikke har lest tydeligvis - Som viser akkurat hvorfor det ikke er spesielt gode nyheter. Og da når det skal fremstilles som at spredning stoppes helt, da blir det propaganda i mine øyne. 

Hvis 10 stk uvaksinerte er 100% potensielt smitteførende og 10 stk vaksinerte er bare en av 10 smitteførende. Det er en ganske vesentlig forskjell på 90%.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

FHI: ALLE OVER 18 FÅR FØRSTE DOSE INNEN MIDTEN AV JULI

Innen midten av juli skal alle voksne over 18 år ha fått sin første dose med coronavaksine, ifølge det nye vaksinescenarioet til Folkehelseinstituttet (FHI).

Det er ingen store endringer, opplyser visedirektøren for coronavaksinasjonsprogrammet Jasper Littmann til NTB.

– Vi har kommet så langt at vi vet omtrent hvordan hastigheten blir framover, sier han.

😄👍

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pc Lynet said:

Hvis 10 stk uvaksinerte er 100% potensielt smitteførende og 10 stk vaksinerte er bare en av 10 smitteførende. Det er en ganske vesentlig forskjell på 90%.

Men leser du ikke det du selv linker til engang? En kan enda spre smitten asymptomatisk. Studien ignorerer jo blankt det faktumet. Det er flere tilfeller hvor folk har blitt fullvaksinert, og har fremdeles blitt smittet. Så når denne studien ikke tar det med i betrakning engang, og i tillegg er utført på en liten andel av de som er i den best beskytta kategorien -  Ja, da framstår ikke den som fantastiske nyheter. Selv når det gjelder smittestatistikker tenker man ikke på alle de som ikke har symptomer og derfor ikke tester seg også. 

Endret av Quakecry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Groovy Gorilla said:

Den nye landsmoderen ble til landsheksa.

Du hadde ikke greid å mestre denne pandemien bedre selv uten å ty til noen som helst kontrolltiltak, tør jeg påstå.

Husk at mange voksne oppfører seg som om de ikke har lært å gå enda. Så det er ingen lett øvelse å styre en nasjon gjennom en slik krise. Å kalle noen for heks for de at de tør ty til litt upopulære så å si nødvendige tiltak er vel litt drøyt.

Så dersom du har en bedre løsningsmodell for å hanskes krisen framover, kan du ikke framlegge den for regjeringen da. De takker sikkert for initiativet om ikke annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (13 minutter siden):

Men det er jo nettopp den dataen som jeg har lest fra dem, som du ikke har lest tydeligvis - Som viser akkurat hvorfor det ikke er spesielt gode nyheter. Og da når det skal fremstilles som at spredning stoppes helt, da blir det propaganda i mine øyne. 

Å lese data i detalj som jeg ikke har forutsetninger eller kunnskap til å forstå ser jeg ikke poenget med - jeg har ikke i nærheten av den kunnskapen til å vurdere dette på samme måte som ekspertene. Hvis du tolker dataen på en helt motsatt måte enn verdens ledende eksperter og forskere i dette fagfeltet og kaller det de konkluderer med for propaganda så får det stå på din kappe.

Jeg har lest summary og discussion i rapporten, som klart og tydelig bekrefter at mRNA-vaksinene Pfizer og Moderna beskytter svært godt også mot infeksjon av koronaviruset, altså 90% som det står. Det betyr jo i praksis at spredningen vil kunne stoppes omtrent helt sammen med egenskapene vaksinene har for å hindre symptomatisk sykdom. Hele formålet med vaksinene er å beskytte oss mot sykdom, sykehusinnleggelser og død, slik at vi kan gjenåpne samfunnet og da er dette veldig gode nyheter.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Men leser du ikke det du selv linker til engang? En kan enda spre smitten asymptomatisk. Studien ignorerer jo blankt det faktumet. Det er flere tilfeller hvor folk har blitt fullvaksinert, og har fremdeles blitt smittet. Så når denne studien ikke tar det med i betrakning engang, og i tillegg er utført på en liten andel av de som er i den best beskytta kategorien -  Ja, da framstår ikke den som fantastiske nyheter. Selv når det gjelder smittestatistikker tenker man ikke på alle de som ikke har symptomer og derfor ikke tester seg også. 

Nei 9 av 10 som er vaksinert med Pfizer eller Moderna sprer ikke smitte videre. Du tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (36 minutter siden):

 

 

Quakecry skrev (4 minutter siden):

Men leser du ikke det du selv linker til engang? En kan enda spre smitten asymptomatisk. Studien ignorerer jo blankt det faktumet. Det er flere tilfeller hvor folk har blitt fullvaksinert, og har fremdeles blitt smittet. Så når denne studien ikke tar det med i betrakning engang, og i tillegg er utført på en liten andel av de som er i den best beskytta kategorien -  Ja, da framstår ikke den som fantastiske nyheter. Selv når det gjelder smittestatistikker tenker man ikke på alle de som ikke har symptomer og derfor ikke tester seg også. 

Nå tyder studien fra Tromsø på at vi har funnet nesten alle syke i Norge. Det finnes ikke en haug som har hatt korona og ikke merket det. 

Derfor er korona mer dødelig enn man trodde og vi har hatt god oversikt over de smittede i Norge. 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Å lese data i detalj som jeg ikke har forutsetninger eller kunnskap til å forstå ser jeg ikke poenget med - jeg har ikke i nærheten av den kunnskapen til å vurdere dette på samme måte som ekspertene. Hvis du tolker dataen på en helt motsatt måte enn verdens ledende eksperter og forskere i dette fagfeltet og kaller det de konkluderer med for propaganda så får det stå på din kappe.

Jeg har lest summary og discussion i rapporten, som klart og tydelig bekrefter at mRNA-vaksinene Pfizer og Moderna beskytter svært godt også mot infeksjon av koronaviruset, altså 90% som det står. Det betyr jo i praksis at spredningen vil kunne stoppes omtrent helt sammen med egenskapene vaksinene har for å hindre symptomatisk sykdom. 

Så du leste ikke rapporten i det hele tatt med andre ord, og sluker informasjonen som du var en fisk med agnet foran deg, uten å stille et kritisk blikk engang. Takk for at du bekreftet det jeg trodde. https://www.forbes.com/sites/brucelee/2021/03/14/3-fully-vaccinated-people-catch-covid-19-coronavirus-says-hawaii-doh/?sh=6181c08e6247 

f.eks. Det er som jeg har nevnt flere eksempler på smitte som fortsetter enten man har vaksinen eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...