Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Pc Lynet said:

Nei 9 av 10 som er vaksinert med Pfizer eller Moderna sprer ikke smitte videre. Du tar feil. 

Har du en annen kilde? Asymptomatisk finnes enda. 

1 minute ago, Pc Lynet said:

 

Nå tyder studien fra Tromsø på at vi har funnet nesten alle syke i Norge. Det finnes ikke en haug som har hatt korona og ikke merket det. 

Derfor er korona mer dødelig enn man trodde og vi har hatt god oversikt over de smittede i Norge. 

Og denne vaksinen hindrer eller fjerner symptomer - Og lar deg derfor få viruset og spre det videre. Godt argument. Men, du er jo samme person som i månedvis har slengt ut dommedagstall ukentlig og tatt feil hver gang, så overrasket over hvor nivået ligger er jeg vel ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Så du leste ikke rapporten i det hele tatt med andre ord, og sluker informasjonen som du var en fisk med agnet foran deg, uten å stille et kritisk blikk engang. Takk for at du bekreftet det jeg trodde. https://www.forbes.com/sites/brucelee/2021/03/14/3-fully-vaccinated-people-catch-covid-19-coronavirus-says-hawaii-doh/?sh=6181c08e6247 

f.eks. Det er som jeg har nevnt flere eksempler på smitte som fortsetter enten man har vaksinen eller ikke. 

Jeg tror dessverre du er ute på dypt vann her. Stol på fagfolkene. De som har blitt syke etter vaksinering er stort sett mellom 1 og 2 dose. Altså har de ikke fått oppbygd full immunitet. 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Pc Lynet said:

Jeg dessverre du er ute på dypt vann her. Stol på fagfolkene. Se som har blitt syke etter vaksinering er stort sett mellom 1 og 2 dose. Altså har de ikke fått oppbygd full immunitet. 

Er det virkelig her nivået ligger? Så du innrømmer at smitte fremdeles er mulig. Studien du og han andre i tråden her refererer til bekrefter jo akkurat hva jeg sier. Men dere leste bare overskriften. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Har du en annen kilde? Asymptomatisk finnes enda. 

Og denne vaksinen hindrer eller fjerner symptomer - Og lar deg derfor få viruset og spre det videre. Godt argument. Men, du er jo samme person som i månedvis har slengt ut dommedagstall ukentlig og tatt feil hver gang, så overrasket over hvor nivået ligger er jeg vel ikke. 

Har man immunitet av vaksine eller infeksjon blir man ikke syk og kan derfor ikke spre koronaviruset videre. Studier har vist at de fleste asymptomatiske blir symptomatiske etter noen dager. Omtrent kun barn har ingen symptomer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig her nivået ligger? Så du innrømmer at smitte fremdeles er mulig. Studien du og han andre i tråden her refererer til bekrefter jo akkurat hva jeg sier. Men dere leste bare overskriften. 

Nå leker du idiot med overlegg håper jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pc Lynet said:

Har man immunitet av vaksine eller infeksjon blir man ikke syk og kan derfor ikke spre koronaviruset videre. Studier har vist at de fleste asymptomatiske blir symptomatiske etter noen dager. Omtrent kun barn har ingen symptomer. 

Hvilke studier da? Den samme du linket til tidligere? De samme studiene du har flere ganger basert dommedagsprofetiene dine på? Og forøvrig tatt feil hver eneste gang. 

Just now, Pc Lynet said:

Nå leker du idiot med overlegg håper jeg. 

Usaklig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Så du leste ikke rapporten i det hele tatt med andre ord, og sluker informasjonen som du var en fisk med agnet foran deg, uten å stille et kritisk blikk engang. Takk for at du bekreftet det jeg trodde. https://www.forbes.com/sites/brucelee/2021/03/14/3-fully-vaccinated-people-catch-covid-19-coronavirus-says-hawaii-doh/?sh=6181c08e6247 

f.eks. Det er som jeg har nevnt flere eksempler på smitte som fortsetter enten man har vaksinen eller ikke. 

Det er ingen grunn til å bli frekk. Jeg skrev nettopp at jeg har lest det av rapporten jeg har kunnskapsgrunnlag for å forstå.

Det er merkelig argumentasjon du kommer med. Studien viser at mRNA-vaksinene beskytter 90% mot infeksjon. Ikke 100% mot infeksjon, dette er det ingen som har hevdet, ei heller denne studien. Det er mange eksempler på at fullvaksinerte får koronaviruset, flere enn de 3 personene på Hawaii du lenker til der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Snikpellik said:

Det er ingen grunn til å bli frekk. Jeg skrev nettopp at jeg har lest det av rapporten jeg har kunnskapsgrunnlag for å forstå.

Det er merkelig argumentasjon du kommer med. Studien viser at mRNA-vaksinene beskytter 90% mot infeksjon. Ikke 100% mot infeksjon, dette er det ingen som har hevdet, ei heller denne studien. Det er mange eksempler på at fullvaksinerte får koronaviruset, flere enn de 3 personene på Hawaii du lenker til der. 

Ja, selvfølgelig er det flere eksempler. Det mitt argument baserer seg på - Er at så langt er det ingenting som for meg tyder på at vaksinasjon vil bidra til en normal hverdag. En "Leaky" vaksine var jo akkurat hva som førte til at Marek's disease er så dødelig som det er. Man trenger ikke spesielt med kunnskap for å lese den rapporten, jeg reagerte på at den ikke tok i betrakning asympatomatisk spredning eller infeksjon i det hele tatt. Og når befolkningen den har blitt testet på er en liten andel, som alle ikke er i risikogruppen statistisk sett, og de jobber på et sted hvor helse og sikkerhet er i fokus.. Vel, da får en ikke mye å rope hurra for enda i mine øyne. 

Så er det jo mutasjonene i tillegg da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Hvilke studier da? Den samme du linket til tidligere? De samme studiene du har flere ganger basert dommedagsprofetiene dine på? Og forøvrig tatt feil hver eneste gang. 

Usaklig. 

Jeg tror bare ikke at du kan være så dum. Du krangler kun fordi du ikke klarer å innrømme at du tar feil. 

Sitat

Research early in the pandemic suggested that the rate of asymptomatic infections could be as high as 81%. But a meta-analysis published last month1, which included 13 studies involving 21,708 people, calculated the rate of asymptomatic presentation to be 17%. The analysis defined asymptomatic people as those who showed none of the key COVID-19 symptoms during the entire follow-up period, and the authors included only studies that followed participants for at least seven days. Evidence suggests that most people develop symptoms in 7–13 days, says lead author Oyungerel Byambasuren, a biomedical researcher at the Institute for Evidence-Based Healthcare at Bond University in Gold Coast, Australia.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-03141-3

83% får symptomer, 17% er uten symptomer. 

Får vi vaksinert 70-80% av befolkningen i Norge holder det. Så mange antivaxere finnes det ikke her til lands. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Ja, selvfølgelig er det flere eksempler. Det mitt argument baserer seg på - Er at så langt er det ingenting som for meg tyder på at vaksinasjon vil bidra til en normal hverdag. En "Leaky" vaksine var jo akkurat hva som førte til at Marek's disease er så dødelig som det er. Man trenger ikke spesielt med kunnskap for å lese den rapporten, jeg reagerte på at den ikke tok i betrakning asympatomatisk spredning eller infeksjon i det hele tatt. Og når befolkningen den har blitt testet på er en liten andel, som alle ikke er i risikogruppen statistisk sett, og de jobber på et sted hvor helse og sikkerhet er i fokus.. Vel, da får en ikke mye å rope hurra for enda i mine øyne. 

Så er det jo mutasjonene i tillegg da. 

Det færreste vaksiner fungerer 100%. 90% er latterlig bra ett mirakel som Preben Aavitsland sier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Pc Lynet said:

Jeg tror bare ikke at du kan være så dum. Du krangler kun fordi du ikke klarer å innrømme at du tar feil. 

https://www.nature.com/articles/d41586-020-03141-3

83% får symptomer, 17% er uten symptomer. 

Får vi vaksinert 70-80% av befolkningen i Norge holder det. Så mange antivaxere finnes det ikke her til lands. 

Men hva er det å ta feil om? Mitt argument har hele tiden basert  seg på at vaksinen hindrer deg ikke i få viruset, eller spre det rundt. Studien du linker til nå sier jo akkurat hva jeg gjør. Dette er en leaky vaksine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått så tar vaksinen brodden av de verste symptomene hvis man likevel skulle bli smittet og syk. Så, hvis vaksinen gjør at covid blir redusert til en normal forkjølelse så skal jeg leve greit med det, altså. 

Også fra den artikkelen i Forbes:

Sitat

None of the four ended up getting severely ill with Covid-19.

Eller har vi eksempler på at vaksinerte folk har havnet på sykehus med covid?

Det er jo et ikke-problem, så lenge man tar vaksinen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Men hva er det å ta feil om? Mitt argument har hele tiden basert  seg på at vaksinen hindrer deg ikke i få viruset, eller spre det rundt. Studien du linker til nå sier jo akkurat hva jeg gjør. Dette er en leaky vaksine. 

Vaksinene til Pfizer og Moderna hindrer 9 av 10 fra å bli infisert. Du kan ikke spre viruset videre asymptomatisk om du ikke er infisert. Så om 1 av 10 likevel kan bli smittet skal det godt gjøre at den uheldige treffer på en annen uheldig som er smittet når 9 av 10 ikke bærer viruset. 

Dette heter flokkimmunitet:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Quakecry said:

Den er jo ikke det? Som resultat av hva jeg akkurat sa. Ingen vaksine stopper spredning så langt. Denne studien virker for meg mer som propaganda. Tilfeller har jo ikke stupt. Man ser jo det er flere titalls spredinger og i tillegg når vaksinen kun hindrer symptomer i en stor eller liten grad - Da får man jo enda det akkurat samme viruset, som nå spres rundt uten at vedkommende vet om det. Det er på langt vei fra et normalt samfunn. Pzifzer folka sa jo også til aksjonærene sine at det kan tenkes et årlig "skudd" av vaksinen er sannsynlig. 

Det skulle være interessant å få oppleve sluttkonklusjonen. De har jo behov for litt optismistisk propaganda i disse restriksjonstider. Så folk får litt håp. Holder døren åpen for at slik manipulasjon kanskje kan skje.

Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Om du blir gitt den "riktige" vaksinen vel og merke

Sitat

Is the Oxford vaccine as good as the Pfizer?

Large trials showed the Pfizer vaccine was 95% effective, while the figure for the Oxford one was 62%.

 

But directly comparing results is difficult because there are differences in the way the trials were carried out.

 

No-one who received the Oxford vaccine was hospitalised or became seriously ill due to Covid.

 

A recent study found a single dose of the Oxford vaccine offered 76% protection for three months, and this went up to 82% after the second dose.

Blir nok kun Pfizer og Moderna her til lands. Mistenker at J og J vaksinen vil ha samme problem som AZ med blodpropper og lave blodplater. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, :utakt said:

Så vidt jeg har forstått så tar vaksinen brodden av de verste symptomene hvis man likevel skulle bli smittet og syk. Så, hvis vaksinen gjør at covid blir redusert til en normal forkjølelse så skal jeg leve greit med det, altså. 

Også fra den artikkelen i Forbes:

Eller har vi eksempler på at vaksinerte folk har havnet på sykehus med covid?

Det er jo et ikke-problem, så lenge man tar vaksinen.

Men de aller fleste (CDC sine statistikker) får enten ikke symptomer av corona, eller som en relativt kjip influensa som utmatter deg av viruset uansett. Så, hvorfor er det da så viktig å ta vaksinen for den gjennomsnittlige personen?. It does the same thing. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel også naturlig for Aavitsland som er lege å levere den optimistiske versjonen, selv om det kan være åpning for andre versjoner. Men leger bør jo også følge den vitenskapelige metode. De må ikke ta for lett på ting heller tenker jeg.

Lenke til kommentar

- Norge får flere doser raskere
https://www.dagbladet.no/nyheter/norge-far-flere-doser-raskere/73592700

Sitat

BioNTech anslår en produksjonsøkning av Pfizer-vaksinen på 25 prosent sammenliknet med tidligere anslag. For Norge betyr det at vi får flere doser raskere, sier Pfizers kommunikasjonssjef.

Det tyske legemiddelselskapet BioNTech varslet tidligere i dag at det i år vil bli produsert 2,5 milliarder doser av coronavaksinen som er utviklet i samarbeid med Pfizer, noe som er en økning på 25 prosent i forhold til tidligere anslag.

Ifølge kommunikasjonssjef Joachim Henriksen i Pfizer er Norges avtale med EU å kjøpe litt over 7 millioner doser av Pfizers coronavaksiner.

- At produksjonen nå går raskere, betyr ikke nødvendigvis at Norge skal kjøpe flere vaksinedoser, men at de vi allerede har bestilt kommer fortere, sier han til Dagbladet.

Sitat

- Hvor mye raskere da?

- Vi ser at vi i løpet av andre kvartal i år vil være stand til å nesten tredoble antallet vaksiner, sammenliknet med det vi leverte i første kvartal 2021. Det betyr at vi innen juni vil kunne tilby nordmenn rundt tre ganger flere doser enn vi gjorde fra januar til mars, sier Henriksen.

Han sier at selskapet i løpet av året vil produsere «godt over to milliarder doser totalt, globalt».

- Vi har hele tida klart å justere produksjonskapasiteten vår fra måned til måned, og i kombinasjon med at det ikke har skjedd noen større uhell eller forsinkelser i produksjonen, og at alt har gått bra så langt, betyr dette at vi går mot et betydelig forhøyet produksjonsnivå, sier Henriksen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Men de aller fleste (CDC sine statistikker) får enten ikke symptomer av corona, eller som en relativt kjip influensa som utmatter deg av viruset uansett. Så, hvorfor er det da så viktig å ta vaksinen for den gjennomsnittlige personen?. It does the same thing. 

Øh, har du sett sykehustallene der pandemien har herjet som verst? Det er mange nok som får store problemer og trenger behandling. Med vaksinering så slipper vi det enorme presset på helsevesenet, siden folk flest da vil klare smitten uten videre. Og da er det kapasitet til å ta seg godt av de som virkelig trenger hjelp.

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...