Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten bryr de seg ikke, eller så forstår de ikke. I begge tilfellene er det opp til myndighetene eller evt Ruter å få de til å forstå. Enten med informasjonsarbeid på et språk de forstår, eller ved å ha kontroller på alle tbanestasjoner men munnbindkontroll. 

Det alltid innvandrere som "sægger" med munnbind også, så jeg velger å tro at de rett og slett ikke forstår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Jag förstår fremdeles ikke hvorfor man ska ha så pass hårda nationella tiltak på en del områden når smitten mest er ett problem rundt Oslo och man på andra sted får kontroll relativt fort.

Förbjud mot organiserad inomhus idrett för voksna i områden där det är ingen eller nästan ingen smitte alls?  

Og man skal ikke prioritere vaksinere i Oslo 🙄

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (9 minutter siden):

Unge voksne i flertall ja. Hvor mange i Ulvik ble smittet egentlig? Lukter høy innleggelsesrate på denne varianten 

Mener jeg postet en innlegg for noen dager siden der ordføraren sa at 6 stykker hadde vært innlagt så langt. Da var vel registrerte tilfeller opp i 100? Kan jo ha vært noen etter det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (4 minutter siden):

1071283644_Skjermbilde2021-02-19kl_18_28_21.thumb.png.666d7608c67f0eec67d9dc55db7a98a1.png
 

https://www.bt.no/btmagasinet/i/mB8eXl/i-ulvik-var-det-unge-voksne-som-havnet-paa-sykehus

Bak betalingsmur, får ikke lest den selv, men overskriften sier mye.

Selvfølelig bak betalingsmur, er penger tjene på skremme livet av folk..Virker tydeligvis også utifra de trådene her inne..77 innlagte totalt i Norge, ser ikke helt antall smittet vs innlagte som noe stor fare akkurat..

Vil tro det er ekstreme konsekvenser av å holde på strenge tiltak noe som går utover millioner ikke bare noen få uheldige som ble ekstra sjuke av covid-19..

Man må tåle flere innlagte og døde, slik er livets realitet er risiko sport leve.

 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (7 minutter siden):

Unge voksne i flertall ja. Hvor mange i Ulvik ble smittet egentlig? Lukter høy innleggelsesrate på denne varianten 

Likevel så er innlagte på sykehus nærmest halvert nasjonalt den siste måneden. Hvis vi hadde overført tallet på antall unge som havner på sykehus med influensa til coronatall hadde Dagbladet nærmest gått i helsvart og krevd portforbud i morgen.  Nei jeg tuller faktisk ikke antallet er høyere. 

Endret av William_S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (På 10.2.2021 den 18.51):

https://www.nrk.no/vestland/ulvik-har-nadd-100-smitta_-_-ein-del-har-vore-veldig-sjuke-1.15366697

Liten oppdatering om hvordan det går med folk i Ulvik der nesten 10% nå er smittet i dette utbruddet.

@Benbjo Fant igjen saken fra 10.mars. Jeg husket ganske bra. 6 av 100 hadde vært innlagt den per 10.februar. Virker som det har gått greitt med de fleste da, men ingen vet jo noe om langtidsvirkningene. Forhåpentligvis står de unge bedre ut av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krisepakke på 200 millioner til psykisk helse 

Stortinget setter av 200 millioner kroner ekstra til psykisk helse for å hjelpe de som sliter ekstra som følge av pandemien.

Ekstrabevillingen kommer i forbindelse med at finanskomiteen har behandlet regjeringens krisepakke for norsk økonomi.

Pakken er rettet mot helseregionene, altså behandling som skjer innen spesialisthelsetjenesten.

Det har vært uenighet mellom partiene om hvordan en psykisk helsepakke skulle innrettes. Partiene på rødgrønn side har ønsket en ordning som i større grad var rettet mot lavterskeltilbud og psykisk helsehjelp i kommunene.

(NTB)

 

 

På tide....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
William_S skrev (7 minutter siden):

Likevel så er innlagte på sykehus nærmest halvert nasjonalt den siste måneden. Hvis vi hadde overført tallet på antall unge som havner på sykehus med influensa til coronatall hadde Dagbladet nærmest gått i helsvart og krevd portforbud i morgen. 

Tallene er lave for smittetallene har gått ned, har gjentatt dette til det kjedsommelige flere ganger, men bare nevner det igjen. Presenterte noen tall nettopp og innleggelsesraten er temmelig lik  som før tross vaksinering av befolkningen.

Ang. influensa så kan du gjerne prøve å finne info om hvor mange unge eller totalt som har vært innlagt med influensa under denne pandemien med tiltakene vi har hatt. Sannsynligvis er det få eller ingen. Der har du svaret på hvor mye større trussel Covid er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
William_S skrev (9 minutter siden):

Likevel så er innlagte på sykehus nærmest halvert nasjonalt den siste måneden. Hvis vi hadde overført tallet på antall unge som havner på sykehus med influensa til coronatall hadde Dagbladet nærmest gått i helsvart og krevd portforbud i morgen.  Nei jeg tuller faktisk ikke antallet er høyere. 

Hadde folk vist realiteten vi har hatt hver eneste influensa sesong spesielt når det har vært harde sesongen hadde de blitt skremt til døde med tanke på hvordan folk reagerer på covid-19 i Norge..

Opptil 5000 innlagte i løpet av få måneneder og alt ifra 650 til 1400 døde, med store mørketall.

Unge helt ned i spedbarns alder blir innlagt, flere unge(under 20år) dør uten noe risikofaktorer hver eneste sesong.

Ikke glem de som blir varig skadet av influensa sykdom som er mange.

Nesten alle som blir smittet får et kjipt forløp som er minst som en forkjølelse.

Men glem det HUSK covid er noe annet derfor har man ikke lov sammeligne med influensa eller nevne det..

Blir litt som at folk tror man ikke skjønner alvoret av covid bare fordi man ønsker se ting i kontekst av det eneste man kan sammenligne med..

 

Fnugle skrev (5 minutter siden):

Ang. influensa så kan du gjerne prøve å finne info om hvor mange unge eller totalt som har vært innlagt med influensa under denne pandemien med tiltakene vi har hatt. Sannsynligvis er det få eller ingen. Der har du svaret på hvor mye større trussel Covid er.

Er jo fordi Influensa aldri hadde noe sjans komme og tiltakene samt smittevern har hindret spredning av typ alt av viruser man normalt ser..Noe som ikke er positivt når man får neste sesong om man da ikke skal holde på dette i evig tid som noen her inne tydelig ønsker eller ser for seg..

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pc Lynet said:

Ja det er merkelig. Det er bevist flere ganger at å spise innendørs er noe av de farligste med tanke på smitte. Kanskje man kunne trent med munnbind?

Jeg trener ganske intensivt med munnbind når jeg kommer meg på trening. Litt usikker på effekten siden det sklir litt rundt i svetten og jeg av og til må løfte det vekk for å trekke pusten ordtlig. 

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Fnugle said:

@Benbjo Fant igjen saken fra 10.mars. Jeg husket ganske bra. 6 av 100 hadde vært innlagt den per 10.februar. Virker som det har gått greitt med de fleste da, men ingen vet jo noe om langtidsvirkningene. Forhåpentligvis står de unge bedre ut av dette. 

6/100 er omtrent dobbel rate som normalt. Passer jo ganske godt med at denne varianten er omtrent 70% dødeligere 

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...