Gå til innhold

FEATURE: 13 forrigegenerasjonsspill du bør ta igjen på PlayStation 5 eller Xbox Series X/S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Dette er spill man har tilgang på ved abonnere på Playstation Plus. Avslutter du abonnomentet har du ikke lenger tilgang på spillene. Ser flere som tror dette er spill man bare kan legge til også eier man de. Det er ikke tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (1 time siden):

Dette er spill man har tilgang på ved abonnere på Playstation Plus. Avslutter du abonnomentet har du ikke lenger tilgang på spillene. Ser flere som tror dette er spill man bare kan legge til også eier man de. Det er ikke tilfelle.


Som du tydeligvis ikke fikk med deg så  skrev jeg ordet gratis i gåseøyne.... De aller fleste har også et ps plus abb i dag.

Uansett så har det lite med artikkelen å gjøre, den omhandlet spillanbefalinger.

Lenke til kommentar
DKC skrev (11 minutter siden):

Ah, gleden med en ny konsollgenerasjon: Spille igjennom gamle spill man har spilt fra før. Kan vi ikke bare bli enige om at dette er den dårligste konsollanseringen noen sinne? Hverken Sony eller Microsoft imponerer her.

Tror jeg vil driste meg til å si at PlayStation 4-lanseringen var dårligere. Knack og Killzone var så middelmådige at Resogun ble det mest spennende spillet på lanseringen. Samtidig kom multiplat-spillene Assassin's Creed: Black Flag som var OK+, og CoD: Ghost som er det labreste CoD-spillet jeg har spilt. Synes heller ikke Xbox One hadde noe å skryte av rundt lansering, egentlig.

Xbox sliter kanskje med spillutvalget akkurat nå (Yakuza: Like A Dragon er konge for de som liker den slags), men sømløsheten i overgangen har vært uten like. Og med mindre man er stormannsgal og har spilt absolutt alt, er det mye digg å hente på Game Pass selv om det ikke er rykende ferskt.

PlayStation 5 har Demon's Souls og Spider-Man: Miles Morales. Sackboy: A Big Adventure (som det kommer en anmeldelse på snart) er kanskje ikke helt i toppen, men det er mye bedre enn Knack.

I tillegg leverer Assassin's Creed Valhalla på multiplattfronten, mens CoD... vel, Ghost drepte faktisk det lille snevet av entusiasme jeg hadde for serien, så jeg har ikke spilt et CoD-spill siden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DKC skrev (51 minutter siden):

Ah, gleden med en ny konsollgenerasjon: Spille igjennom gamle spill man har spilt fra før. Kan vi ikke bare bli enige om at dette er den dårligste konsollanseringen noen sinne? Hverken Sony eller Microsoft imponerer her.

Imponerende lite fritid du skal ha for ha spilt gjennom alt som "er verdt å spille"
Om dette hadde vært et tilfelle så ville antall kopier solgt av et spill vært minst 5 ganger høyere. 
De aller fleste tro det eller ei kjøper nesten aldri spill eller på tilbud.

Noe som betyr at det er en del spill som er uprøvd. Selv om disse spillene karaktiserer som "gammelt" så er det nytt for andre. Å ja det er fortsatt folk som liker å spille gammelt spill. En del av de mest populære spillene per dags dato er gamle spill. 

Minecraft, Fortnite, LoL, Dota, WoW, CS, GTA osv.
På mange måter så kan vel egentlig FIFA, Call of Duty også betraktes som gammelt selv om de har "nye" utgivelser hvert år. 

Spill som er gamle betyr ikke at de blir dårligere med årene. Spesielt ikke spill som har blitt lansert de 10 siste årene.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar

Det er et positivt tegn at denne konsollgenerasjonen har gitt oss så svake eksklusive spill. Vi får håpe det vedvarer. Bloodborne er vel eneste spill på denne lista som kunne vært interessant, som ikke er på PC, men en PC-annonsering skal jo være rett rundt hjørnet.Okay, Shadow Of The Colossus også, men det er jo et PS2-spill. Sier sitt om hvor dårlig denne lista er når man må ty til grafikkoppdateringer for å fylle en artikkel.

Generasjonen før hadde jo noen interessante indiespill som ble eksklusive, men det er godt å se at ikke det samme skjedde denne gangen.

Om man ser bort fra pris er det heldigvis ingen grunner til å eie en konsoll lenger.

Lenke til kommentar
DKC skrev (3 timer siden):

Ah, gleden med en ny konsollgenerasjon: Spille igjennom gamle spill man har spilt fra før. Kan vi ikke bare bli enige om at dette er den dårligste konsollanseringen noen sinne? Hverken Sony eller Microsoft imponerer her.

I motsetning til en viss annen konsollprodusent slipper man i det minste å betale dobbelt for spillene på XBO->XSX og PS4->PS5.

Ellers så er jeg enig i at MS skuffet mtp. førstepartspill ved lansering. Sony har derimot (tilsynelatende) gjort det mye bedre. Jeg ga opp å i det hele tatt prøve å skaffe meg en PS5 ved lansering, så jeg kan bare kommentere om det jeg har lest og hørt.

Lenke til kommentar
On 11/23/2020 at 3:50 PM, Ghost pirate LeChuck said:


Som du tydeligvis ikke fikk med deg så  skrev jeg ordet gratis i gåseøyne.... De aller fleste har også et ps plus abb i dag.

Uansett så har det lite med artikkelen å gjøre, den omhandlet spillanbefalinger.

Nei, jeg skrev det fordi noen har tydeligvis vanskelig med å forstå dette. Var en dude jeg måtte forklare dette til i 4 innlegg før det gikk opp for vedkommende. De tror at siden Sony har en greie der de gir ut spill gratis hver måned som du kan legge til biblioteket ditt, så tenker de at dette er samme tingen. 

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (8 timer siden):

Nei, jeg skrev det fordi noen har tydeligvis vanskelig med å forstå dette. Var en dude jeg måtte forklare dette til i 4 innlegg før det gikk opp for vedkommende. De tror at siden Sony har en greie der de gir ut spill gratis hver måned som du kan legge til biblioteket ditt, så tenker de at dette er samme tingen. 

Samme med Xbox, må betale der også. Man får lite gratis her i livet. Men uansett så er det en sinnsykt god spillpakke

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Skaffet meg en PS5 før Jul, og siden jeg ikke har hatt Playstation siden PS2 for lenge siden, tenkte jeg å benytte anledningen til å spille gjennom alt av ting jeg har gått glipp av i forrige generasjon (jepp, jeg er en av de som kjøpte PS5 for å spille gamle spill :D).

Har til nå kommet meg gjennom mange av titlene på lista, GoW, Horizon, Shadow of the Colossus, TLoU (begge to), Uncharted serien og Ghosts og Tsushima.

Likte Ghosts of Tsushima veldig godt, et spill jeg har sett på lenge før det kom ut, og 60fps gjorde virkelig opplevelsen bra. 

Men det som virkelig var en vinner var The Last of Us Part2, et spill jeg var litt skeptisk til da det i utgangspunktet ikke er helt min greie, men jeg spilte nå gjennom eneren først (etter alle internett anbefalinger) og part2 etterpå. Det er hands down noe av det beste jeg har spilt noengang, og var omtrent verd hele konsollen bare dette :) Men etter å ha blitt bortskjemt med god historiefortelling i TLoU så ble liksom det meste andre litt meeh 😛 Uncharted var greit nok, GoW likeså, Horizon ble litt for mye loot-game for min del og en historie som ikke fenget like bra, Shadow of the Colossus var jo også fengende nok, men er det ikke mer som holder samme nivå fra PS4 æraen å prøve ut? RDR2 har jeg spilt gjennom på Xbox One X, så det er ikke aktuelt igjen (med mindre det kommer en 60fps update såklart).

Og hvorfor måtte Sony være så forbaska gniten at de ikke kunne betale lisens til Dolby for Atmos støtte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...