Jump to content
Sign in to follow this  
KrispySuppe

Komplett, garanti og "coil whine"

Recommended Posts

Heisann. Tenkte å høre om noen vet om såkalt "coil whine" er dekket av garantien til komplett? Dette er da en slags pipelyd som noen maskiner får i forbindelse med produksjon. Har nylig kjøpt en brukt laptop, og denne hadde tilfeldigvis coil-whine. Maskinen ble kjøpt hos Komplett i juni og har fortsatt Infocare. Finner for øvrig ingenting om dette på nett, men tenker å oppdatere her om jeg gjør.

Hvis du har noe å dele rundt dette temaet så sette jeg stor pris på svar!:) 

Yes sir, hadde et skjermkort som jeg kjøpte brukt. Orginalt var dette kjøpt hos Komplett et år før, og Coil whinen ble så heftig at jeg kunne høre det gjennom headsettet hver gang jeg åpna en chrome tab liksom. Fikk det på garanti etter jeg lagde en video der man kunne høre den intense coil whinen, og maste som faen på dem underveis for at de skulle skjønne hvor irriterende det er. De ville gi meg et annet kort som erstatning, men jeg skulle ha samme så jeg bare kjøpte et tilsvarende, returnerte det gamle og krevde refund. Til slutt ga de etter 😜 

Edited by ExtremeLudvig