Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Vet dere om man må være medlem av obs for å kjøpe ps5? Eneste knappen jeg får opp er overvåk når jeg går inn på siden. Regner med at det er fordi det sikkert er utsolgt men ville bare være sikker på om det var åpent for alle eller kun for coop obs medlemmer. 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Franzedor skrev (1 time siden):

De lager ikke bundles for og være greie nei, men når en bundle inneholder PS5 GOTY og en kontroller er det noe lettere og svelge enn å kjøpe kun konsollen til "scalper" priser. 

Hadde R&C fra før for 400 kr, og jeg har ikke bruk for en ekstra kontroller. 

Og det er 1500 kr mindre enn de du sikter til her, fra en forhandler. Skjønner forsåvidt ikke greia her. Ja det er himla dyrt, d er 1000 lapp mer enn elkjøp, men likevel vanskelig å få tak i. Og ikke for å forsvare COOP her, men de har nok andre avtaler om innkjøpspris enn de store elgigantene. 

Grunnen til bundles er forsåvidt pga overskudd av spill og kontroller. Om jeg ikke har bruk for en ekstra, så har jeg "tapt" 100 kr. 

Er til å leve med.

Lenke til kommentar
Monza12 skrev (3 minutter siden):

Vet dere om man må være medlem av obs for å kjøpe ps5? Eneste knappen jeg får opp er overvåk når jeg går inn på siden. Regner med at det er fordi det sikkert er utsolgt men ville bare være sikker på om det var åpent for alle eller kun for coop obs medlemmer. 

takk på forhånd.

Jeg måtte logge inn i allefall, så vil tro det, men var for stressa med å se detaljer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Monza12 skrev (10 minutter siden):

Vet dere om man må være medlem av obs for å kjøpe ps5? Eneste knappen jeg får opp er overvåk når jeg går inn på siden. Regner med at det er fordi det sikkert er utsolgt men ville bare være sikker på om det var åpent for alle eller kun for coop obs medlemmer. 

takk på forhånd.

Jeg logget ikke inn, fikk kjøpt som gjest. Overvåk står det nok fordi det er tomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
doffen123 skrev (33 minutter siden):

Hadde R&C fra før for 400 kr, og jeg har ikke bruk for en ekstra kontroller. 

Og det er 1500 kr mindre enn de du sikter til her, fra en forhandler. Skjønner forsåvidt ikke greia her. Ja det er himla dyrt, d er 1000 lapp mer enn elkjøp, men likevel vanskelig å få tak i. Og ikke for å forsvare COOP her, men de har nok andre avtaler om innkjøpspris enn de store elgigantene. 

Grunnen til bundles er forsåvidt pga overskudd av spill og kontroller. Om jeg ikke har bruk for en ekstra, så har jeg "tapt" 100 kr. 

Er til å leve med.

Hva man har fra før er irrelevant. Når de fleste kjøper en konsoll har de ingenting fra før. 
 

Hva er 1500kr mindre? Cdon selger konsoll for 5890,- + 599 spill + 699 kontroller, som er en fair normal pris, ja man kan få tak i tilbudsvarer innimellom, men poenget er at cdon har helt normale priser, de har ikke lagt på noen ting for egen vinning. 
Når det kommer til Coop så har de samme innkjøp som andre nettbutikker, 5899,- er pris satt fra Sony. Coop er også en av norges største hypermarked og dagligvare butikker. 

 

Platekompaniet og Gamezone er verstinger når scalping priser er nevnt. 
 

 

Lenke til kommentar
christian1986 skrev (15 minutter siden):


Er heller ikke det som er største problemet. COOP er medlemseid, er da langt utenfor å presse prisen på denne måten.

De kunne løst det enkelt ved at en måtte være medlem for å få kjøpt. Da hadde man også kunne sikret maks en per kjøper.

Sony burde løst det ved og kun solgt via sitt nettsted til medlemer.  Da hadde man slippet  sånne som platekompaniet. Sendte de Mail om hvorfor de hadde en pris på 9990 kr.  Svaret var at den bundlenen var verdt det.  
kjøpt derfra så mener jeg man har blitt rævkjørt.  Alt over 5999 kr for optisk er frekt. 
Power har jo en pris på digital Ps5 foreløpig på kr 4799

Noen som mener det er god grunn til å kjøpe optisk? Ser ikke lenger at det er nødvendig med optisk da alt i dag kan lastes ned.  Og prisene på ps store/xbox store er stort sett mye rimeligere enn spill i butikk. Og får man en ripe i spill plata.  Så er det ødelagt. 
Kan ikke huske sist jeg så en dvd eller cd plate. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Elpapi said:

Sony burde løst det ved og kun solgt via sitt nettsted til medlemer.  Da hadde man slippet  sånne som platekompaniet. Sendte de Mail om hvorfor de hadde en pris på 9990 kr.  Svaret var at den bundlenen var verdt det.  
kjøpt derfra så mener jeg man har blitt rævkjørt.  Alt over 5999 kr for optisk er frekt. 
Power har jo en pris på digital Ps5 foreløpig på kr 4799

Noen som mener det er god grunn til å kjøpe optisk? Ser ikke lenger at det er nødvendig med optisk da alt i dag kan lastes ned.  Og prisene på ps store/xbox store er stort sett mye rimeligere enn spill i butikk. Og får man en ripe i spill plata.  Så er det ødelagt. 
Kan ikke huske sist jeg så en dvd eller cd plate. 

Foretrekker digitalt selv, men topp titler på store ligger ofte på 869,- som koster 599,- på Elkjøp (samt 10% spill Rabatt så 540,-) 

Så ved enkelte spill kan man spare 330 på disk, men om en ikke kjøper spill på release så kommer det utrolig raskt på tilbud som igjen blir rundt alt fra 300-550,- ish. 
Så er det account share som også er attraktivt for de som deler og spleiser på spill. 
Hadde det ikke vært accountshare ville jeg nok kjøpt mer på disk, men liker digitalt bedre, mye raskere å laste ned enn å installere fra disk også. ☺️
 

Så ville nok hatt disk kun for å ha muligheten, 3 spill på disk kjøpt så er det spart inn. 

Lenke til kommentar

Hei,

Se min senere kommentar.

Ser ut til at varen kommer fra Netonnet likevel og at all frustrasjon kunne vært unngått om han på kundeservice kunne fortelle meg at en kontroller og ps5 ble sendt i to separate pakker. Jeg spurte han hvor konsollen var og svarte meg at kontrollen jeg hadde kjøpt ekstra var feilsendt og måtte sendes i retur. Utover det kunne han ikke svare meg🤣

Endret av funkivu
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, funkivu said:

Hei,

tenkte jeg burde advare alle mot å handle PS5 på Netonnet.

Jeg var heldig og fikk kjøpt en PS5 spillkonsoll og en ekstra kontroller. Alt ble betalt. Jeg fikk ordrebekreftelse på begge. Jeg fikk leveringsbekreftelse på begge.

Når jeg i dag hentet varene på postkontoret så var der 1 av 1 kolli, og det ene kolliet var BARE en PS5 kontroller.

Jeg henvendte meg til Kundeservice og får beskjed om at PS5 kontrolleren var feilsendt og at ordren bare har en PS5 som dem kan gi meg tilbake pengene for dersom jeg sender tilbake PS5 kontrolleren som dem da sier er feilsendt. Dette til tross for at jeg sender et bilde av deres egen leveringsbekreftelse som da viser både PS5 spillkonsoll og en ekstra PS5 kontroller.

Dette er så utrolig dårlig at man ikke kan tro det.....

Tenker dem har solgt ting dem ikke har. Kanskje dem vil øke kontantreservene vs. varebeholdning før årsregnskapet lukkes. Noe som vil være på kunders risiko dersom dem går konkurs. Enten det ellers å har dem null kontroll i systemet på hvor mange dem selger på nett mot hvor mange dem har i beholdning.

såg ikke du på vekt/mål til den ene kolli? og hva med sporingskode på leveringsbekreftelse? var det samme sporing på begge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
funkivu skrev (4 minutter siden):

Hei,

tenkte jeg burde advare alle mot å handle PS5 på Netonnet.

Jeg var heldig og fikk kjøpt en PS5 spillkonsoll og en ekstra kontroller. Alt ble betalt. Jeg fikk ordrebekreftelse på begge. Jeg fikk leveringsbekreftelse på begge.

Når jeg i dag hentet varene på postkontoret så var der 1 av 1 kolli, og det ene kolliet var BARE en PS5 kontroller.

Jeg henvendte meg til Kundeservice og får beskjed om at PS5 kontrolleren var feilsendt og at ordren bare har en PS5 som dem kan gi meg tilbake pengene for dersom jeg sender tilbake PS5 kontrolleren som dem da sier er feilsendt. Dette til tross for at jeg sender et bilde av deres egen leveringsbekreftelse som da viser både PS5 spillkonsoll og en ekstra PS5 kontroller.

Dette er så utrolig dårlig at man ikke kan tro det.....

Tenker dem har solgt ting dem ikke har. Kanskje dem vil øke kontantreservene vs. varebeholdning før årsregnskapet lukkes. Noe som vil være på kunders risiko dersom dem går konkurs. Enten det ellers å har dem null kontroll i systemet på hvor mange dem selger på nett mot hvor mange dem har i beholdning.

Bestilte en PS5 hos netonnet onsdag 15.12 og har ikke hørt noe mer ang. ordren, utenom ordrebekreftelsen ved bestilling. Mulig jeg også har kjøpt når de egentlig var tom på lager.

Lenke til kommentar
Ermnan skrev (30 minutter siden):

Bestilte en PS5 hos netonnet onsdag 15.12 og har ikke hørt noe mer ang. ordren, utenom ordrebekreftelsen ved bestilling. Mulig jeg også har kjøpt når de egentlig var tom på lager.

Jeg bestilte også da, men idag fikk jeg oppdatering på sporingen. Postnord sporer ikke pakker fra sverige og der har det vært forsinkelse. Pakken er nok på vei og kommer snart over grensa👍

IMG_20211221_120046.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Franzedor skrev (3 timer siden):

Hva man har fra før er irrelevant. Når de fleste kjøper en konsoll har de ingenting fra før. 
 

Hva er 1500kr mindre? Cdon selger konsoll for 5890,- + 599 spill + 699 kontroller, som er en fair normal pris, ja man kan få tak i tilbudsvarer innimellom, men poenget er at cdon har helt normale priser, de har ikke lagt på noen ting for egen vinning. 
Når det kommer til Coop så har de samme innkjøp som andre nettbutikker, 5899,- er pris satt fra Sony. Coop er også en av norges største hypermarked og dagligvare butikker. 

 

Platekompaniet og Gamezone er verstinger når scalping priser er nevnt. 
 

 

Jeg kjøpte det på black friday. I følge deg så kunne man bare gjort det, kjøpt en kontroller billigst mulig for så bare på magisk vis vinne ps5 raffle på elkjøp så fått det 200 kr billigere enn cdon sitt tilbud. Da ser du kanskje det egentlige problemet? 

For hva som er irrelevant er jo å ha en sånn diskusjon når situasjonen er sånn at man ikke kan velge å vrake av ps5 tilbud. Ja, cdon hadde et fint tilbud, hvis du så det innen 30 min. Jeg personlig hadde ikke sjangs til å kjøpe det for jeg får ikke oppdatert hele tiden. En sjelden gang så gjorde jeg det nå i går, da coop hadde det til salgs. 

Ja, coop sin koster 1000 kr mer, men er langt i fra værst i klassen. Men ingen her som kan gå på prisjakt.no å velge tilbudet de synes er best, det skjønner du jo. Alternativet vårt er å vente eller betale 1500-2000 kr mer enn 7000 kr fra privatpersoner. 

Coop har mange færre ps5 enn det elkjøp, power og cdon har. Volum, frakt etc kan være forskjellig selv om prisen for en ps5 fra sony er det samme for alle. Det er uansett irrelevant, da problemet er ikke priskrig, men tilgjengelighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
doffen123 skrev (55 minutter siden):

Jeg kjøpte det på black friday. I følge deg så kunne man bare gjort det, kjøpt en kontroller billigst mulig for så bare på magisk vis vinne ps5 raffle på elkjøp så fått det 200 kr billigere enn cdon sitt tilbud. Da ser du kanskje det egentlige problemet? 

For hva som er irrelevant er jo å ha en sånn diskusjon når situasjonen er sånn at man ikke kan velge å vrake av ps5 tilbud. Ja, cdon hadde et fint tilbud, hvis du så det innen 30 min. Jeg personlig hadde ikke sjangs til å kjøpe det for jeg får ikke oppdatert hele tiden. En sjelden gang så gjorde jeg det nå i går, da coop hadde det til salgs. 

Ja, coop sin koster 1000 kr mer, men er langt i fra værst i klassen. Men ingen her som kan gå på prisjakt.no å velge tilbudet de synes er best, det skjønner du jo. Alternativet vårt er å vente eller betale 1500-2000 kr mer enn 7000 kr fra privatpersoner. 

Coop har mange færre ps5 enn det elkjøp, power og cdon har. Volum, frakt etc kan være forskjellig selv om prisen for en ps5 fra sony er det samme for alle. Det er uansett irrelevant, da problemet er ikke priskrig, men tilgjengelighet. 

Jeg vet ikke helt hva du diskuterer for? Eller hva du hisser deg opp for? 
 

Det er vel det samme hvor folk kjøper konsollen sin? Om de vil ofre endel penger for og få en maskin så go ahead. 
 

Hele poenget her er at scummy nettbutikker som ser sitt snitt i og tjene penger på at en vare er lite tilgjengelig er shit. Men det gjør jo ikke folk som kjøper shit? Om man ikke bryr seg om ps5'en koster 7000 eller 9000 så er det bare og kjøre på. Men butikker som presser folk til og kjøpe dyrt er like mye scalpere som dem på Finn. 
 

Elkjop, Power, CDON osv som selger bundle og konsoller til normal pris bør hylles! Tror du ser mer på det som ett personangrep, men faktum er at vi kritiserer selgere! 

Endret av Franzedor
Skriveleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, funkivu said:

Hei,

tenkte jeg burde advare alle mot å handle PS5 på Netonnet.

Jeg var heldig og fikk kjøpt en PS5 spillkonsoll og en ekstra kontroller. Alt ble betalt. Jeg fikk ordrebekreftelse på begge. Jeg fikk leveringsbekreftelse på begge.

Når jeg i dag hentet varene på postkontoret så var der 1 av 1 kolli, og det ene kolliet var BARE en PS5 kontroller.

Jeg henvendte meg til Kundeservice og får beskjed om at PS5 kontrolleren var feilsendt og at ordren bare har en PS5 som dem kan gi meg tilbake pengene for dersom jeg sender tilbake PS5 kontrolleren som dem da sier er feilsendt. Dette til tross for at jeg sender et bilde av deres egen leveringsbekreftelse som da viser både PS5 spillkonsoll og en ekstra PS5 kontroller.

Dette er så utrolig dårlig at man ikke kan tro det.....

Tenker dem har solgt ting dem ikke har. Kanskje dem vil øke kontantreservene vs. varebeholdning før årsregnskapet lukkes. Noe som vil være på kunders risiko dersom dem går konkurs. Enten det ellers å har dem null kontroll i systemet på hvor mange dem selger på nett mot hvor mange dem har i beholdning.

Rart. Jeg fikk min fra netonnet på fredag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...