Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

NetOnNet slipper nom både vanlig disc og digital på mandag. Så er det vel en stund siden Power har sluppet nå, så skal ikke se bort fra at dem har planlagt noe i uka som kommer.

Share this post


Link to post
mitres skrev (1 minutt siden):

NetOnNet slipper nom både vanlig disc og digital på mandag. Så er det vel en stund siden Power har sluppet nå, så skal ikke se bort fra at dem har planlagt noe i uka som kommer.

Er det helt sikkert? Vet du når ca klokkeslett?

Share this post


Link to post
Ullerlien skrev (Akkurat nå):

Er det helt sikkert? Vet du når ca klokkeslett?

Nei, tror det siden det er sn stund siden de har sluppet

Share this post


Link to post
mitres skrev (16 minutter siden):

NetOnNet slipper nom både vanlig disc og digital på mandag. Så er det vel en stund siden Power har sluppet nå, så skal ikke se bort fra at dem har planlagt noe i uka som kommer.

Er det usikkert for netonnet også?

Share this post


Link to post

Noen andre som har en ordre inne hos CDON som har fått følgende e-post fra kundeservice@cdon.com: 

Hei,

Vi kommer til å sende ut din Playstation 5 i løpet av kort tid, men pga ett systembytte trenger vi å flytte din ordre over til det nye systemet. Dette betyr at reservasjonen eller betalingen på din nåvrende ordre kommer til å heves/refunderes.

Vi hjelper deg gjerne med å registrere kjøpet i det nye systemet men det må da bli mot fakturabetaling. Det koster så klart ikke noe ekstra for deg, men krevre at du har lagt inn personummer på din konto om du ikke har dette fra tidligere. Om du godkjenner dette kom tilbake i denne mailen at du godkjenner Qliros vikår som du finner nedenfor, så legger jeg opp ordren direkte Vårt mål er for deretter å kunne sende ut din Playstation etter neste uke. Vi trenger derfor svar fra deg senest 25/02.

Share this post


Link to post
TrappedSpring skrev (Akkurat nå):

Noen andre som har en ordre inne hos CDON som har fått følgende e-post fra kundeservice@cdon.com: 

Hei,

Vi kommer til å sende ut din Playstation 5 i løpet av kort tid, men pga ett systembytte trenger vi å flytte din ordre over til det nye systemet. Dette betyr at reservasjonen eller betalingen på din nåvrende ordre kommer til å heves/refunderes.

Vi hjelper deg gjerne med å registrere kjøpet i det nye systemet men det må da bli mot fakturabetaling. Det koster så klart ikke noe ekstra for deg, men krevre at du har lagt inn personummer på din konto om du ikke har dette fra tidligere. Om du godkjenner dette kom tilbake i denne mailen at du godkjenner Qliros vikår som du finner nedenfor, så legger jeg opp ordren direkte Vårt mål er for deretter å kunne sende ut din Playstation etter neste uke. Vi trenger derfor svar fra deg senest 25/02.

høres ut som scam, hadde ringt kundesupport

  • Like 2

Share this post


Link to post
TrappedSpring skrev (1 minutt siden):

Noen andre som har en ordre inne hos CDON som har fått følgende e-post fra kundeservice@cdon.com: 

Hei,

Vi kommer til å sende ut din Playstation 5 i løpet av kort tid, men pga ett systembytte trenger vi å flytte din ordre over til det nye systemet. Dette betyr at reservasjonen eller betalingen på din nåvrende ordre kommer til å heves/refunderes.

Vi hjelper deg gjerne med å registrere kjøpet i det nye systemet men det må da bli mot fakturabetaling. Det koster så klart ikke noe ekstra for deg, men krevre at du har lagt inn personummer på din konto om du ikke har dette fra tidligere. Om du godkjenner dette kom tilbake i denne mailen at du godkjenner Qliros vikår som du finner nedenfor, så legger jeg opp ordren direkte Vårt mål er for deretter å kunne sende ut din Playstation etter neste uke. Vi trenger derfor svar fra deg senest 25/02.

Ikke finn på å sende personnummer på e-post. Her lukter det GDRP-brudd på CDON.com lang vei.

  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Må rette, kom fra customerservice@cdon.com

 

Forøvrig er dette samme adresse som har blitt brukt av kundeservice tidligere. Og nei sendte selvfølgelig ikke personnummer over e-post.

Share this post


Link to post
mitres skrev (1 time siden):

NetOnNet slipper nom både vanlig disc og digital på mandag. Så er det vel en stund siden Power har sluppet nå, så skal ikke se bort fra at dem har planlagt noe i uka som kommer.

Slipper de på mandager altså? Trodde de slapp torsdag forrige uke? Har normalt ikke fulgt med på mandager siden trodde det var lite trøkk da, så mulig jeg har gått på en smell der ja

Share this post


Link to post
Nimrad skrev (42 minutter siden):

Ikke finn på å sende personnummer på e-post. Her lukter det GDRP-brudd på CDON.com lang vei.

Det går fint an å sende personnummer på epost. Epost ble godkjent som kommunikasjonsmiddel allerede i 2007 så hvis du tror det er ulovlig så tar du feil.

Share this post


Link to post
TrappedSpring skrev (2 timer siden):

Noen andre som har en ordre inne hos CDON som har fått følgende e-post fra kundeservice@cdon.com: 

Hei,

Vi kommer til å sende ut din Playstation 5 i løpet av kort tid, men pga ett systembytte trenger vi å flytte din ordre over til det nye systemet. Dette betyr at reservasjonen eller betalingen på din nåvrende ordre kommer til å heves/refunderes.

Vi hjelper deg gjerne med å registrere kjøpet i det nye systemet men det må da bli mot fakturabetaling. Det koster så klart ikke noe ekstra for deg, men krevre at du har lagt inn personummer på din konto om du ikke har dette fra tidligere. Om du godkjenner dette kom tilbake i denne mailen at du godkjenner Qliros vikår som du finner nedenfor, så legger jeg opp ordren direkte Vårt mål er for deretter å kunne sende ut din Playstation etter neste uke. Vi trenger derfor svar fra deg senest 25/02.

Både skrivefeil, rart språkbruk til å være kundeservice, og blanding av både "vi" og "jeg". Dette ser ikke ut til å være "legit".

Share this post


Link to post

Synes jo dere er forbausende dårlige til å lese. Står jo ingenting om at personnummer må vedlegges i mailen, men legges inn på min side (tar det da så klart som en selvfølge at det da faktisk lar seg gjøre). Ville virkelig ikke satset på å gå glipp av ps5en pga noe slikt. Det eneste som må godtas i mailen er noen vilkår.

Personnummer KAN (teknisk sett) sendes på mail, men det er dumt og frarådes.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Fikk samme Mail om preorder av bravely default 2. Men da kansellerte de bare ordren og jeg måtte legge den inn på nytt. No biggie. 

Edited by CaZpeR

Share this post


Link to post
Archer skrev (19 timer siden):

PS5 på vei fra Komplett! 

Densto skrev (19 timer siden):

Når bestilte du? 

Archer skrev (18 timer siden):

24/04/20 😂

Min bestilling pr 27.04 hos Komplett er også på vei. 

Share this post


Link to post
listen skrev (2 minutter siden):

Min bestilling pr 27.04 hos Komplett er også på vei. 

Mulig Komplett vil slippe i d nærmeste siden de sender ut nå? Eller er det kun til de som har forhåndsbestilt?

Edited by mitres

Share this post


Link to post
mitres skrev (6 minutter siden):

Mulig Komplett vil slippe i d nærmeste siden de sender ut nå? Eller er det kun til de som har forhåndsbestilt?

Er nok alvorlig mange som har forhåndsbestilt hos komplett, så de har ett stort etterslep før de kan begynne å selge til alle

  • Like 1

Share this post


Link to post
mitres skrev (16 minutter siden):

Mulig Komplett vil slippe i d nærmeste siden de sender ut nå? Eller er det kun til de som har forhåndsbestilt?

Ut fra hva jeg har forstått av Komplett sine uttalelser i media siden november er det ganske mange gjenværende kunder som har bestilt og som fortsatt ikke har fått. Så selv om de får inn store partier går alle disse til kundene som forhåndsbestilte. Blir ikke overrasket om komplett ikke kan åpne for nye bestillinger før sensommeren/høsten -  men dette er vill gjetning fra min side. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...