Gå til innhold

PS5 - hvem får på release?


Gringorilla

Anbefalte innlegg

Gringorilla skrev (22 timer siden):

De som har bestilt på Komplett har jo fått vite sine datoer, men hva med dere som bestilte andre steder?

Jeg fikk bestilt på Elkjøp, og i utgangspunktet tolket jeg bestillingen som at jeg får den på release, siden de stengte bestillingen etter kort tid, men på lagerstatus på bestillingen min står det bare "ubekreftet", så jeg er fortsatt ikke helt sikker. Noen som har bestilt derfra og har fått en bestemt dato?

Noen andre som har fått bekreftet at de får?

17. nov her hos Komplett, men tar ikke det for god fisk 😓 Virker jo som Elkjøp, Power, osv. har vært mer ryddig/tilbakeholden med salget, så de som bestilte der bør ha håp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baconost skrev (1 minutt siden):

17. nov her hos Komplett, men tar ikke det for god fisk 😓 Virker jo som Elkjøp, Power, osv. har vært mer ryddig/tilbakeholden med salget, så de som bestilte der bør ha håp.

Tror ikke du har grunn for å ikke stole på den datoen (regner med det er da det kommer på lager?). På min Komplett-bestilling står det 3. mai, og en kompis av meg har 3. mars. Disse to datoene er opplagte placeholders, men din dato indikerer i alle fall at du er blant de som får på release. Regner med du bestilte før 25. mars da?

Lenke til kommentar

Bestilte hos Netonnet før de stengte forhåndsbestillingene. Men synes å huske de også hadde en sånn "forhåndsbestill for 9.999,-" greie ala Komplett? Sto "forventet dato 19.11" i ordrebekreftelsen, men stoler ikke helt på det, så har egentlig slått fra meg å få nå før nyttår. Men skulle det dukke opp en, så blir jeg gledelig overrasket. 🙂

Lenke til kommentar
Nissenakke skrev (3 minutter siden):

Bestilte hos Netonnet før de stengte forhåndsbestillingene. Men synes å huske de også hadde en sånn "forhåndsbestill for 9.999,-" greie ala Komplett? Sto "forventet dato 19.11" i ordrebekreftelsen, men stoler ikke helt på det, så har egentlig slått fra meg å få nå før nyttår. Men skulle det dukke opp en, så blir jeg gledelig overrasket. 🙂

Når bestilte du?

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Når bestilte du?

Bestilte 17. september, men først litt utpå dagen - hadde ikke fått med meg at forhåndsbestillingene skulle starte 10:00 den dagen. Ser at jeg fikk ordrebekreftelsen kl 16:00 på epost, men mener å huske at jeg la inn bestillingen en stund før det. Men uansett siden det ikke var rundt kl 10:00, har jeg egentlig slått fra meg å få til release. Har ikke engang giddet å spørre Netonnet.

Lenke til kommentar
Nissenakke skrev (8 minutter siden):

Bestilte 17. september, men først litt utpå dagen - hadde ikke fått med meg at forhåndsbestillingene skulle starte 10:00 den dagen. Ser at jeg fikk ordrebekreftelsen kl 16:00 på epost, men mener å huske at jeg la inn bestillingen en stund før det. Men uansett siden det ikke var rundt kl 10:00, har jeg egentlig slått fra meg å få til release. Har ikke engang giddet å spørre Netonnet.

OK, vet ikke hvor kjapt de stengte, men jeg ser min ordrebekreftelse kom 10:06.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (52 minutter siden):

Tror ikke du har grunn for å ikke stole på den datoen (regner med det er da det kommer på lager?). På min Komplett-bestilling står det 3. mai, og en kompis av meg har 3. mars. Disse to datoene er opplagte placeholders, men din dato indikerer i alle fall at du er blant de som får på release. Regner med du bestilte før 25. mars da?

Jepp, forventet på lager 17. november. Var rask på labben 22. april, ;)

Lenke til kommentar
Pepperspraylaugh skrev (20 minutter siden):

@Gringorilla

Gebyrer burde ikke bli noe problem for meg tenker jeg?

Jeg kan jo bare forklare at det var en forhåndsbestillings-vare, siden man skal jo egentlig ikke få faktura før varen er bekreftet sendt osv.. Får se, har ikke fått noe purring eller varsel fra noen enda så.

Ja, det burde gå greit. Jeg har hatt kontakt med Klarna tidligere for et gebyr jeg ikke følte var rettferdig, og da var de veldig greie å ha med å gjøre. Anbefaler å laste ned appen deres. Du kan gjøre alt derfra.

Lenke til kommentar
Nissenakke skrev (1 time siden):

Bestilte 17. september, men først litt utpå dagen - hadde ikke fått med meg at forhåndsbestillingene skulle starte 10:00 den dagen. Ser at jeg fikk ordrebekreftelsen kl 16:00 på epost, men mener å huske at jeg la inn bestillingen en stund før det. Men uansett siden det ikke var rundt kl 10:00, har jeg egentlig slått fra meg å få til release. Har ikke engang giddet å spørre Netonnet.

Fikk selv ordrebekreftelse 09:54 av Netonnet, så de startet litt før 10 :)

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Hm. Merkelig. Jeg tok faktisk bilde av at klokken var 10:01 uten at det var startet, men tok ikke vare på bildet. Dette var på PC.
 

Skal ikke være noen grunn til å være bekymret. Bestillingen er der uansett. Men om du ikke betaler før fristen, så kan du forvente gebyrer. Har blitt lært opp til at man alltid betaler regninger, og så bestrider man dem heller i ettertid. Spesielt i slike situasjoner der de benytter en ekstern betalingstjeneste. Etter å ha vært litt i kontakt med support fant jeg ut at de kan velge å sende regningen når det passer dem. Min var ikke sendt, men så gjorde de det ved et uhell i går. Betalte likevel med en gang, så får jeg heller kreve pengene tilbake om maskina ikke dukker opp.
 

Har du fått noen bekreftelses-epost, eller fikk du bekreftet i chatten?

Jeg fikk bekreftelse på chatten ja. Skulle gjerne sett at de sendte et par dager før. Tidligere har de sagt at man skal ha den til lansering, så blir spennende å se hva som stemmer.

Lenke til kommentar

Hehe! Noen dager til eller fra har ikke så mye å si vel? Stakkars de på kundeservice som blir nedringt. De sender ut de konsollene de har på lager rundt 19/11. Noen vil få den levert samme dag, noen kanskje tidligere, andre må vente litt lenger. 
 

Det er ikke akkurat sånn at jeg avbestiller min og kjøper en på Finn.no om jeg ikke får den 19/11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...