Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (24 minutter siden):

Har kommet ut tester i geekbench, der ligger 6800 XT 14% bak 3080. https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6800-xt-and-rx-6800-geekbench-opencl-benchmarks-leaked

Disse kildene, hvor heller ikke tall og informasjon er blurret, anser jeg som litt mer troveridge enn spekulasjoner på twitter.

Geekbench var relativt korrekt målestokk for RDNA1 og Turing når det kom til ytelse.

Ampere er ikke en god sammenligning i Geekbench: RTX 3080 leverer godt og vel 35% bedre enn RTX 3070 i denne testen, mens i spill er forskjellene 10% mindre...

Geekbench var ikke en god målestokk med RX 5700 XT (ca 210 000 poeng) mot RTX 2070 (ca 250 000 poeng), i spill er jo RX 5700 XT litt bedre

Du kan søke selv her: https://browser.geekbench.com/v4/compute/search?page=2&q=rtx+2070&utf8=✓
Men vær obs på å ikke blande inn resultater fra laptoper, Linux, eller Mac OS X.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (5 timer siden):

Ampere er ikke en god sammenligning i Geekbench: RTX 3080 leverer godt og vel 35% bedre enn RTX 3070 i denne testen, mens i spill er forskjellene 10% mindre...

Geekbench var ikke en god målestokk med RX 5700 XT (ca 210 000 poeng) mot RTX 2070 (ca 250 000 poeng), i spill er jo RX 5700 XT litt bedre

Du kan søke selv her: https://browser.geekbench.com/v4/compute/search?page=2&q=rtx+2070&utf8=✓
Men vær obs på å ikke blande inn resultater fra laptoper, Linux, eller Mac OS X.

 

I benchmarken til vidoecardz scoret 3070: 361042, og 3080: 470743, det er en prosentforskjell på 30.3%, ikke godt og vel 35%. Blir veldig feil om man skal pynte på tallene.

Hvis vi tar gjennomsnitt fps i 1080p, 1440p og 4K, basert på benchmark til techpowerup, så er differansen på 3070 og 3080 følgende: https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3070-gaming-x-trio/28.html

(Tar ikke ugangspunkt i OC, men kun stock). 1080p er det 18.0% forskjell, i 1440p er 24.0% forskjell, og i 4K er det hele 31,2% som skiller 3070 og 3080.

Når det som skiller 3070 og 3080 i Geekbench er 30.3%, så er det ganske forenelig med ytelsesforskjellen i 1440p og 4K, som forholdsvis er 24% og 31%, altså ikke 10% lavere som du hevder, det er kun i 1080p.

 

Radeon VII gjorde det derimot bra i Geekbench, men den hadde også mye bedre bandwidth. Det blir derfor spennende å se hvordan dette slår ut med RDNA2. Men på Ampere ser iværtfall Geekbench ut til å være veldig forenelig med spillytelse. 

Ser vi bort fra 5700 XT, så var Radeon VII og Turing ganske like i geekbench som i spillytelse.

 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (20 minutter siden):

Ser riktig ut dette, ettersom at det er confirmed å være 6800 (ikke XT), som antagligvis vil ligge under 3070. 

Akkurat som forventet 👍🏻

Som da du bastant sa at all "fakta" tilsa kun en 3070 utfordrer fra AMD? 👍😅

Endret av Frode789
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (12 minutter siden):

Som da du bastant sa at all "fakta" tilsa kun en 3070 utfordrer fra AMD? 👍😅

Jeg har jo endret mening siden da, etter at nye leaks og pressekonferanse kom.

Synes det er barnselig å bruke det mot meg, etter at jeg har endret mening.

Er tydeligvis ikke lov å gjette feil på formuet her ser jeg, uten at enkelte brukere skal bruke det i all evighet mot deg for ettertid.

Endret av Emile the rat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Emile the rat said:

Jeg har jo endret mening siden da, etter at nye leaks og pressekonferanse kom.

Synes det er barnselig å bruke det mot meg, etter at jeg har endret mening.

Er tydeligvis ikke lov å gjette feil på formuet her ser jeg, uten at enkelte brukere skal bruke det i all evighet mot deg for ettertid.

Det er bare lov å gjette feil  om det går for AMD ;)

Det er upolitisk korrekt å være for noe annet enn AMD i en AMD tråd.

I Intel tråder og nVidiatråder så er alt korrekt 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (32 minutter siden):

Nja? sitatet er vel heller:

Dette handler vel mer om bastantheten du fremviste tidligere, ikke nødvendigvis at du har gjettet feil, men måten du fremla din meninger.

Hvordan kan 6800 med lavere score enn 2080 ti, være bedre enn 3070, når 2080 ti og 3070 yter likt? :hmm:

ExcaliBuR skrev (31 minutter siden):

Du vet selv dette ikke stemmer, men en balansert og overveid tankegang er vel heller veien å gå enn bastanthet og spydigheter?

Så derfor er det greit at brukere nå kommer med spydigheter mot meg?

Folk må slutte å ta ting så personlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (43 minutter siden):

Det er bare lov å gjette feil  om det går for AMD ;)

Det er upolitisk korrekt å være for noe annet enn AMD i en AMD tråd.

I Intel tråder og nVidiatråder så er alt korrekt 😇

Dårlig, dobbeltmoral.

Burde vært lov å poste både postive og negative spekulasjoner også i AMD trådene, trist at det kun er takhøyde for slikt i nVidia og Intel trådene :hm:

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (14 minutter siden):

Hvordan kan 6800 med lavere score enn 2080 ti, være bedre enn 3070, når 2080 ti og 3070 yter likt? :hmm:

Så derfor er det greit at brukere nå kommer med spydigheter mot meg?

Folk må slutte å ta ting så personlig.

Om du ser på bildet så er det gjeldende for den testen. Det er tall der, det burde ikke være for vanskelig. De forskjellige kortene er også sortert i synkene rekkefølge fra topp. Om du leser videre er kortene testet i DX12 og Vulkan, derav flere entries for samme kort.

AMD-Radeon-RX-6800-Basemark-powerboard.p

Hvilken rett hadde du i utgangspunktet til å være (opplevd) spydig i utgangspunktet?

Det er greit å være spydig så lenge man er det først, for å så spille offer når andre som har opplevd spydighetene tar litt igjen med samme mynt?

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (10 minutter siden):

Dårlig, dobbeltmoral.

Burde vært lov å poste både postive og negative spekulasjoner også i AMD trådene, trist at det kun er takhøyde for slikt i nVidia og Intel trådene :hm:

Igjen, så er det takhøyde for dette her og.

Det jeg har prøvd å forklare med de forrige innleggene mine er hvordan man kanskje burde tenke over hvordan man formulerer sine innlegg og hvordan de leses av andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (2 minutter siden):

Om du ser på bildet så er det gjeldende for den testen. Det er tall der, det burde ikke være for vanskelig. De forskjellige kortene er også sortert i synkene rekkefølge fra topp. Om du leser videre er kortene testet i DX12 og Vulkan, derav flere entries for samme kort.

AMD-Radeon-RX-6800-Basemark-powerboard.p

Hvilken rett hadde du i utgangspunktet til å være (opplevd) spydig i utgangspunktet?

Det er greit å være spydig så lenge man er det først, for å så spille offer når andre som har opplevd spydighetene tar litt igjen med samme mynt?

 

Kan vi vennligst slutte heksejakten hvor vi skal diskutere meg som person?

Hvilket poeng skulle du frem til med grafen? Den viser tydelig at 6800 ligger ganske likt og trader blows med 2080 ti, som vi nå vet har ganske lik ytelse som 3070. Denne grafen viser at 6800 (sannsynligvis) vil trade blows med 2080 ti, som var grunnen til at jeg skrev at 6800 ikke vil bli raskere enn 3070 (3070 er per i dag ikke raskere enn 2080 ti).

 

Jeg har alt prøvd å lagge meg flat, likevell skal dere fortsette med å kalle meg spydig, hvorfor er det greit?

Jeg begynner å gå ganske lei at dere skal fortsette å kommentere meg, og skrive nedlatende ting om meg. Jeg gikk for hardt ut før release, det har jeg lært av. Jeg forstår at jeg tidligere var for unyansert og gikk altfor hardt og bombastisk ut. Når jeg innrømmer det, da burde dere kunne legge det bak dere, uten og fortsette å henge meg ut for det.

Det er virkelig ikke greit måten flere her nå skal henge seg opp i ting jeg har skrevet tidligere, for så å bruke det mot meg for å kunne skrive spydige ting til meg.

Det må gå an å legge ting bak seg, og sette strek over ting. Jeg ønsker kun er god debatt, uten at man skal henge hverandre ut eller kalle hverandre for ting.

Hvis noen har et problem med meg, så håper jeg de heller kan ta det med meg på pm, istedefor å ta det åpent i tråden.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...