lugah Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 (endret) Fatter har en "dell" data som han har kjøpt for ikke så lenge siden. Problemet er at daten er seig som bare ******, brodern har en gammal 1000mhz ligganes den er ****** meg kjappere. Det er bare 256mb ram på den men det er det på brodern sin og, jeg har formatert, lagt inn mange forskjellige OS ingen ting hjelper. fikk bare 126 i score på en cpu test der standard med p4 2.4 ghz var 240 eller noe. Muligens denne er feilpostet men vær så snill ikke slett den, flytt den da heller. Trenger svar. Endret 3. januar 2004 av lugah
traskas waits for alice Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Du veit, spesifikasjoner på maskina... Hva den inneholder av hovedkort og ram og annet stuff
lugah Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 Prosessorer Hoved prosessor Produsent Intel Ekstern klokke frekvens 533 MHz Maks klokke frekvens 3060 MHz Nåværende klokke frekvens 2400 MHz Minne System minne DIMM: 256 Mb SDRAM DIMM: 128 Mb SDRAM Windows Minne/Resurser Totalt minne 392196 Kb Tilgjengelig minne 138512 Kb Sidevekslings fil størrelse 944256 Kb Ledig sidevekslings ressurser 671756 Kb Virtuelt minne 2097024 Kb Ledig virtuelt minne 1970888 Kb Maskinvare disk drev Maxtor 5T040H4 (Standard diskstasjoner) MAXTOR 6L040J2 (Standard diskstasjoner) skjerm kort NVIDIA GeForce4 MX 420 NVIDIA Henta dette fra dell.no
LoS Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 (endret) sd ram? Da må hovedkortet være gammelt kan du poste linken til siden du så det på? hele linken lissom, eller navnet på dell maskin, dimension 8000 f.eks? Endret 3. januar 2004 av LoS
WeeR Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Min erfaring med DELL maskiner er at de suger værre enn "#¤% dessverre.. Min mening er også at DELL ødelegger resten av PC markedet med å spytte ut maskiner med bra specs, som egentlig er forferdelig dårlig.. Har vært ute hos flere bedrifter som har kjøpt seg nye DELL maskiner, blant annet min far, som kjøpte en P4 2.4GHZ som er MYE tregere enn deres gamle duron 700, så folka som jobber der står faktisk i kø for å bruke duronen istedet for å bruke DELL maskinen.. ganske trist egentlig. Jeg ville værtfall ikke anbefalt dell til min værste fiende
lugah Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 sd ram? Da må hovedkortet være gammelt kan du poste linken til siden du så det på? hele linken lissom, eller navnet på dell maskin, dimension 8000 f.eks? sorry, fant detta inne på kundesiden til pc til fatter men det er en dell Dimension 4550 den ble sendt fra dell den Forsendelsesdato: 18/10/2002 men brodern sin data er dell det og... jeg og synes dell er noe ordenligdritt men kjøpt er kjøpt jeg selv har en amd hjemme mekke som funker som juling
lugah Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 (endret) Fant litt mer info: System Profiler Resultat Generell System Informasjon Service Tag 6KHNJ0J System modell Dimension 4550 BIOS produsent Dell Computer Corporation BIOS versjon A01 BIOS dato 09/17/2002 Kabinett type Mini Tower Windows versjon XP Explorer versjon 6.0.2600.0000 Prosessorer Hoved prosessor Produsent Intel Ekstern klokke frekvens 533 MHz Maks klokke frekvens 3060 MHz Nåværende klokke frekvens 2400 MHz Minne System minne DIMM: 256 Mb SDRAM DIMM: 128 Mb SDRAM Windows Minne/Resurser Totalt minne 392196 Kb Tilgjengelig minne 153428 Kb Sidevekslings fil størrelse 944256 Kb Ledig sidevekslings ressurser 670696 Kb Virtuelt minne 2097024 Kb Ledig virtuelt minne 1966168 Kb Maskinvare (Integrert i System) Type Beskrivelse Aktivert Ethernet Intel Pro 100 VE Network Connection Ja Maskinvare (Lagt til systemet) Type Beskrivelse Produsent DVD/CD-ROM enhet SAMSUNG CD-R/RW SW-240B (Standard CD-ROM-stasjoner) Generic STEALTH DVD SCSI CdRom Device (Standard CD-ROM-stasjoner) disk drev Maxtor 5T040H4 (Standard diskstasjoner) MAXTOR 6L040J2 (Standard diskstasjoner) skjerm kort NVIDIA GeForce4 MX 420 NVIDIA diskett drev kontroller Standard diskettkontroller (Standard diskettkontrollere) diskett drev Diskettstasjon (Standard diskettstasjoner) IDE ATA/ATAPI kontrollere Standard Dual PCI Channel IDE-kontroller (Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere) Primær IDE-kanal (Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere) Sekundær IDE-kanal (Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere) tastatur Standard 101-/102-tasters tastatur, eller Microsoft Natural PS/2-tastatur (Standardtastatur) mus og andre peke enheter PS/2-kompatibel mus Microsoft skjermer Standardskjerm (Standard skjermtyper) Nettverkskort Intel® PRO/100 VE Network Connection Intel Intel® PRO/100 VE Network Connection - Deterministic Network Enhancer Miniport Deterministic Networks WAN-miniport (IP) - Deterministic Network Enhancer Miniport Deterministic Networks Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort - Deterministic Network Enhancer Miniport Deterministic Networks WAN-miniport (L2TP) Microsoft WAN-miniport (IP) Microsoft WAN-miniport (IPX) Microsoft WAN-miniport (PPPOE) Microsoft WAN-miniport (PPTP) Microsoft WAN-miniport (IP) - Miniport for pakkeplanlegger Microsoft Intel® PRO/100 VE Network Connection - Miniport for pakkeplanlegger Microsoft Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet-kort - Miniport for pakkeplanlegger Microsoft Direkte parallell Microsoft porter ECP-skriverport (LPT1) (Standard porttyper) Kommunikasjonsport (COM1) (Standard porttyper) SCSI og RAID kontrollere ST323DK SCSI Controller Generic lyd, video og spill kontrollere Unimodem halv dupleks lydenhet Microsoft Creative SB Live! Series (WDM) Creative Technology Ltd. Game Port for SB Live! Series Creative Lydkodeker (Standard systemenheter) Eldre lyddrivere (Standard systemenheter) Mediekontrollenheter (Standard systemenheter) Eldre videoinnspillingsenheter (Standard systemenheter) Videokodeker (Standard systemenheter) Lydsplitter for Microsoft Kernel Microsoft Fjerning av akustisk ekko for Microsoft Kernel Microsoft Microsoft Kernel GS Wavetable Synthesizer Microsoft Microsoft Kernel DLS-synthesizer Microsoft Microsoft Kernel System-lydenhet Microsoft Microsoft Kernel Wave lydmikser Microsoft Microsoft WINMM WDM Audio Compatibility-driver Microsoft DRM-lyddekoder for Microsoft Kernel Microsoft USB kontrollere Standard universell PCI til USB-vertskontroller (Standard USB-vertskontroller) Standard universell PCI til USB-vertskontroller (Standard USB-vertskontroller) Standard universell PCI til USB-vertskontroller (Standard USB-vertskontroller) USB rothub (Standard USB-vertskontroller) USB rothub (Standard USB-vertskontroller) USB rothub (Standard USB-vertskontroller) Disker Drev Type Drev størrelse Totalt ledig plass Brukerens ledig plass A:\ removable C:\ fixed 38162 Mb 30145 Mb 30145 Mb D:\ fixed 38138 Mb 30973 Mb 30973 Mb E:\ CD ROM 480 Mb 0 Mb 0 Mb F:\ CD ROM Endret 3. januar 2004 av lugah
LoS Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Jeg fant noen spesifikasjoner her: http://docs.us.dell.com/docs/systems/dim45...ecs.htm#1101572 Det eneste jeg har noe å utsette på her er PSU som er på 250w :/ Kan gi deg tilbakemelding om hvor mye dette har å si om et par dager, en venn av meg skal bytte fra 250w psu til over 400w på mandagen, han har p4 2.6Ghz og litt sånt. Det hjalp meg en del å bytte fra 250w til 350w på min solgte 2100+, gikk opp 1000 poeng i 3dmark utrolig nok Kan mest sannsynlig komme med noen resultater av utbyttingen på mandag
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Min erfaring med DELL maskiner er at de suger værre enn "#¤% dessverre..Min mening er også at DELL ødelegger resten av PC markedet med å spytte ut maskiner med bra specs, som egentlig er forferdelig dårlig.. Har vært ute hos flere bedrifter som har kjøpt seg nye DELL maskiner, blant annet min far, som kjøpte en P4 2.4GHZ som er MYE tregere enn deres gamle duron 700, så folka som jobber der står faktisk i kø for å bruke duronen istedet for å bruke DELL maskinen.. ganske trist egentlig. Jeg ville værtfall ikke anbefalt dell til min værste fiende Grunnen til at så mange firmaer bruker Dell som leverandør er mange.. Når man skal handle inn datamaskiner til bedrifter er det følgende som er viktig: 1) Support, Support , support 2)Standariserte maskiner (alle komponentene inni skal være eksakt like) 3)Mulighet for at den samme maskinen med de eksakt like delene skal kunne kjøpes ved en senere anledning (gjerne år senere) Grunnen til at datamaskinene skal være standariserte er av den enkle grunn at nettverksinstalasjon med et speilbilde går mye enklere, og skjer det da noe tull med en maskin, er det bare å bytte den ut med en ny og man er oppe og kjører igjen. At alle dell maskiner er elendige rett og slett tull, og det er mange her på forumet som absolutt heller burde kjøpt en maskin fra Dell istedenfor, nettop på grunn av supporttjenestene. Når du sier at alle dellmaskinene på jobben ikke duger, selv med bedre specs har dette sansynligvis med at de itansatte ikke har gjort en god nok jobb med imaget som speiles på disse maskinene. Til trådstarter, ring dell og forklar dem problemet. Det kan godt være de er klar over at en viss modell har problemer og har en enkel fiks for dette.
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 jeg skulle forresten likt å sett de ansatte bygge pc'ne selv kunne blitt mye moro...
WeeR Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Grunnen til at så mange firmaer bruker Dell som leverandør er mange..Når man skal handle inn datamaskiner til bedrifter er det følgende som er viktig: 1) Support, Support , support 2)Standariserte maskiner (alle komponentene inni skal være eksakt like) 3)Mulighet for at den samme maskinen med de eksakt like delene skal kunne kjøpes ved en senere anledning (gjerne år senere) Selvfølgelig er support viktig for bedrifter, men også her synes jeg at lokale seriøse leverandører ligger langt forran dell. Blir det ett problem hos en bedrift, hjelper det ikke å sende maskinen i posten til dell oslo. (dette gjelder sikkert ikke de større firmaene, men er ikke disse jeg tenker på når det gjelder dette), her er det hjelp på dagen, helst på timen som gjelder. Når det gjelder standariserte maskiner og speiling for å gjøre jobben som IT admin lettere, gjelder dette også de litt større firmaene, og for mindre firmaer med 5-10 pcer, blir prisen alt for høy ved å kjøpe standariserte maskiner (og de dyre delene til disse) blir prisen alt for høy, og de fleste firmaer er ikke villige til å invistere i dette. Jeg har heller ikke sagt at alle dell maskiner suger, men jeg sier at MIN erfaring er at dell maskiner er gjevnt over dårligere, har vært borti mange dell maskiner, og utifra specs, har de prestert meget dårlig. Og det er ikke feil oppsett nei, har prøvd flere forskjellige OS og mange forskjellige drivere. Så, min mening er at dell er dårlig til både privatpersoner, såvel som små og mellomstore firmaer. Når vi kommer over på større firmasammenhenger så er det selvfølgelig noe helt annet, men mener selv at HP/COMPAQ er LANGT forran dell også her.
Minty123 Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 jeg tror at på jeg på en dårlig dag vil kunne påstå at dell er svindlere.. men i realiteten tar de jo endel mer penger for ting du får billigere andre steder, og stapper maskinene fulle med komponenter som ser mer 1337 ut en de er.
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Når jeg skrev inlegget mitt tenkte jeg ikke kun på dell, men "Delltype" leverandører under ett.. HP, Dell, IBM osv... Selvfølgelig er support viktig for bedrifter, men også her synes jeg at lokale seriøse leverandører ligger langt forran dell. Blir det ett problem hos en bedrift, hjelper det ikke å sende maskinen i posten til dell oslo. (dette gjelder sikkert ikke de større firmaene, men er ikke disse jeg tenker på når det gjelder dette), her er det hjelp på dagen, helst på timen som gjelder. Jeg har selv sett dell sende et tastatur til en bærbar datamaskin på dagen, med budbil. Kom til en kamerat på skolen faktisk. Vil nok tro det kan lages avtaler med Dell om å hente en defekt maskin dersom du er bedriftskunde Når det gjelder standariserte maskiner og speiling for å gjøre jobben som IT admin lettere, gjelder dette også de litt større firmaene, og for mindre firmaer med 5-10 pcer, blir prisen alt for høy ved å kjøpe standariserte maskiner (og de dyre delene til disse) blir prisen alt for høy, og de fleste firmaer er ikke villige til å invistere i dette. Hvus du som ITansatt forklarer innkjøpsskjefen hvor viktig dette er for at det i det hele tatt skal være et fullgodt datasystem i bedriften, går de fleste med på dette. Å være itansatt og drive kun "brannslukking" istedenfor utvikling er kjedelig jobb. Jeg har heller ikke sagt at alle dell maskiner suger, men jeg sier at MIN erfaring er at dell maskiner er gjevnt over dårligere, har vært borti mange dell maskiner, og utifra specs, har de prestert meget dårlig. Du må vite hva du kjøper uansett.. To eksakt like maskiner yter likt, uansett om den ene maskinen har et dell klistremerke. Yter en maskin dårligere enn forventet, kontakt selger Og det er ikke feil oppsett nei, har prøvd flere forskjellige OS og mange forskjellige drivere. Har du spurt de som har levert meskinen? Så, min mening er at dell er dårlig til både privatpersoner, såvel som små og mellomstore firmaer. Når vi kommer over på større firmasammenhenger så er det selvfølgelig noe helt annet, men mener selv at HP/COMPAQ er LANGT forran dell også her. Kan ikke diskutere på hva du mener, men jeg kan se meg enig i at dell sine maskiner koster litt i overkant av hva de burde. Kommer en dataukyndig til meg og vil ha datamaskin, vil jeg faktisk henvise han til Dell, HP, Compaq eller lignende. Selvbygd maskin for mennesker som kun bruker word og epost og ikke vil lære mer enn det er bare tull.. Jeg har ikke tid til å være den lokale "datamannen" 24/7 Langt mindre vil jeg ta på meg ansvaret dersom noe går galt med masinen jeg bygde for f.eks 1 år tilbake..
Gaute Holmin Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Vi kjører Dell som "company standard" hos oss på jobben (90% bærbart dog). Vi kjører kun versting-seriene Latitude og Optiflex. Som IT-ansvarlig må jeg si at Dell er kjempebra. Ingen tekniske problemer, drivere fungerer bra, ytelsene er ganske bra. Servicen hos Dell (Vi er Premium-kunder) er utmerket. Hjemme kjører jeg heimesnekra, liker å kunne skru selv uten å ødelegge garantier...
Zamoht Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 SDram er dritt. Merkepcer er også noe dritt Må gjøre veldig vondt dersom disse er avføring Du har ikke noen bedre forklaring på hvorfor disse er avføring? SDram var faktisk veldig bra i sin tid, og fungerer ypperlig til mange foremål ennå. Til og med EDO ram fungerer bra! Jeg satt akkurat opp en gammel p133@166 med EDO ram som ruter. Jeg ville absolutt IKKE brukt en AMD64 med ddr og r9800xt skjermkort til dette.. Noen ganger må man veie opp hva man trenger vs hva som er kult/overkill Det er faktisk mange som fortsatt bruker World Perfect med DOS. Det dekker faktisk behovet fortsatt for mange.. Merkepcer er også noe dritt. se på denne hmmm det er da merkepc dette også...
Minty123 Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 du betaler jo litt for det ferdigmodda kabinettet da.. og ferdigmodding er som boksemat.. lame
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå