Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OddZen skrev (13 minutter siden):

Fikk denne fra en jeg kjenner. Så det er endel som mener dette er planlagt:

https://bakomkulisserna.biz/2020/09/30/slutligt-bevis-covid-19-planerades-for-att-inleda-den-nya-varldsordningen/

Sitat

The World Bank told Reuters that these products and product codes predate COVID. They have been used since 2017 - not in relation to COVID-19 but labelled “in much more technical terms that did not mention COVID”.

In April 2020, the products were relabelled amid the pandemic and the WITS updated its product descriptions accordingly, including those attached to the data from 2017 and 2018, even if the products had not been used in relation to COVID-19 at the time.

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-covid-worldbank-2017-2018-idUSKBN26025U

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger ikke konspirasjonsteorier for å se at tiltakene var helt løk.

WHO backflips on virus stance by condemning lockdowns

“We in the World Health Organisation do not advocate lockdowns as the primary means of control of this virus,”

“Look what’s happened to smallholder farmers all over the world. … Look what’s happening to poverty levels. It seems that we may well have a doubling of world poverty by next year. We may well have at least a doubling of child malnutrition.”

https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/coronavirus-who-backflips-on-virus-stance-by-condemning-lockdowns/news-story/f2188f2aebff1b7b291b297731c3da74

Lenke til kommentar
Gomby skrev (1 time siden):

Man trenger ikke konspirasjonsteorier for å se at tiltakene var helt løk.

WHO backflips on virus stance by condemning lockdowns

“We in the World Health Organisation do not advocate lockdowns as the primary means of control of this virus,”

“Look what’s happened to smallholder farmers all over the world. … Look what’s happening to poverty levels. It seems that we may well have a doubling of world poverty by next year. We may well have at least a doubling of child malnutrition.”

https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/coronavirus-who-backflips-on-virus-stance-by-condemning-lockdowns/news-story/f2188f2aebff1b7b291b297731c3da74

Det WHO sier er at Lockdowns ikke skal brukes som "the primary means of control of this virus". Men dette er jo ikke noe nytt, og det er vanskelig å se hvorfor dette burde være et tema å diskutere. 

Det er vel få eller ingen som tar til orde for nedstengning annet enn der smittesituasjonen er helt ute av kontroll, og ingen områder der "lockdown" tas i bruk annet enn enten for å ta tilbake kontrollen i slike situasjoner, som en kortvarig "hestekur" underveis mot et mål om en fullstendig eliminasjon av viruset, eller som symbolpolitikk i områder der det er manglende evne eller vilje til å iverksette mer gjennomtenkte tiltak, som i USA eller i landene sør i verden.

Den mest opplagte adressaten for dette utsagnet er landene i sør, som dessverre er i en nokså håpløs situasjon hva koronaviruset angår. Staten har ikke de samme kapabilitetene som i mer velstående land til å gjennomføre andre og mer langsiktig effektive tiltak, befolkningen har verken økonomiske midler eller en bolig- og arbeidssituasjon som muliggjør andre former for smittebegrensning, og resultatet blir gjerne kortvarige nedstengninger, med tilsvarende kortvarige effekter. 

Endret av SuperKrokodille
  • Liker 6
Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (14 minutter siden):

Det WHO sier er at Lockdowns ikke skal bruke som "the primary means of control of this virus". Men dette er jo ikke noe nytt, og det er vanskelig å se hvorfor dette burde være et tema å diskutere. 

Det er ikke noe nytt nei. Det var faktisk deres opprinnelige posisjon, før de begynte å pushe lockdowns, nedstengninger av skoler og vidstrakt maskebruk. Og nå har de altså gått de tilbake til sin opprinnelige posisjon om å fraråde lockdowns.

WHO er ekstremt vinglete og følger bare politikken, ikke vitenskapen.

Lenke til kommentar

Det er verdt å merke seg at dette fra WHO kommer etter at Mike Ryan uttalte :

"What we want to try to avoid - and sometimes it’s unavoidable and we accept that - but what we want to try and avoid is these massive lockdowns that are so punishing to communities, to society and to everything else"

Så tok altså David Nabarro det et steg videre, ved at lockdown bør nærmest avskaffes.
Dette er samme Nabarro som tidlig mente flokkimmunitet var veien å gå, som flere ganger har ment at andre land bør følge den "svenske modellen", og diverse andre litt merkelige uttalelser, men som av en eller annen grunn fremdeles er tilknyttet WHO?

WHO består av rundt 7000 "eksperter" på diverse ting, Nabarro er en av disse, som har vært i WHO og FN i årtier, gjennom HIV, Ebola og annet, hvor han har vært sentral, slik at han er helt klart oppegående, men bryter nok litt med "partilinja" til WHO nå og da.

Samtidig er det trolig vanskelig å få slike som han, som har vært i organisasjonen i en "mannsalder" (i NHS, WHO, FN siden første gang i 1976) til å kun henvise til de offisielle retningslinjene fra WHO.

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

Dette er samme Nabarro som tidlig mente flokkimmunitet var veien å gå, som flere ganger har ment at andre land bør følge den "svenske modellen", og diverse andre litt merkelige uttalelser, men som av en eller annen grunn fremdeles er tilknyttet WHO?

Og det er akkurat det man skulle ha gjort. Slik som også Great Barrington-deklarasjonen taler for, som nå er signert av over 25,000 helsepersonell og vitenskapsfolk innenfor helse:

"Current lockdown policies are producing devastating effects on short and long-term public health. The results (to name a few) include lower childhood vaccination rates, worsening cardiovascular disease outcomes, fewer cancer screenings and deteriorating mental health – leading to greater excess mortality in years to come, with the working class and younger members of society carrying the heaviest burden. Keeping students out of school is a grave injustice."

https://gbdeclaration.org/

 

David Nabarro er en av seks spesialutsendinger WHO har utstedt ifm. COVID-19. Med andre ord så er han meget høytstående i denne saken og ikke "bare" en av 7000 eksperter:

"On the 21st of February 2020, the Director-General appointed six Special Envoys on COVID-19, to provide strategic advice and high-level political advocacy and engagement in different parts of the world. The Special Envoys will work in close collaboration with WHO Regional Directors and country offices to coordinate the global response to COVID-19."

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/who-director-general-s-special-envoys-on-covid-19-preparedness-and-response

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at et nytt globalt økonomisk system kan komme på plass, så må det gamle byttes ut. COVID-19 var en gyllen mulighet for globalistene å få dette til med. Kontrollert kollaps.

Fremtidens system er hel-digitalt, styrt av A.I og mye av arbeidsstokken vil være roboter koblet til et globalt nett over 5G. I dette systemet trenger dem ikke mange mennesker lenger. De menneskene som mister jobben vil bli satt over på UBI - Universal Basic Income - og mesteparten blir sterilisert gjennom kommende vaksiner. Mennesket vil smelte sammen med A.I, som vil gjøre mesteparten av tankegangen for oss. En transhumanist sin våte drøm (les: Bill Gates). End of human freedom.

Det verste er at de fleste her inne vil faktisk ønske dette velkomment med åpne armer. Så rull opp armen - ta vaksina folkens
(sorry jeg måtte... :wee:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gomby skrev (24 minutter siden):

"Current lockdown policies are producing devastating effects on short and long-term public health. The results (to name a few) include lower childhood vaccination rates, worsening cardiovascular disease outcomes, fewer cancer screenings and deteriorating mental health – leading to greater excess mortality in years to come, with the working class and younger members of society carrying the heaviest burden. Keeping students out of school is a grave injustice."


Jeg kan ikke helt se at slike tilstander som vi så i syd-Europa i våres er noe særlig bedre?

Når sykehusene er fulle av COVID-pasienter, så blir det vel heller enda mindre tid til andre inngrep, tester osv?
Samtidig kan jeg ikke helt forstå at det å miste eldre besteforeldre eller foreldre, selv kanskje bli alvorlig syk eller lignende, er bedre for psyken enn å være hjemme fra skolen en periode?

Men det er mulig jeg misforstår dette, at det er viktigere at folk får gjøre som de vil, enn at noen millioner mennesker faktisk overlever?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

99.7% av de som får tha bug overlever, så tror det går heeeelt fint jeg :)


Det er din gjetning, av bekreftede tilfeller har så langt 1 av 37 omkommet, samt at mange blir svært syke, får senskader osv.

Dersom man mener de tilstandene man tidlig så i Italia er verdt et åpent samfunn, så velbekomme, jeg er dog helt for at man kanskje setter av et landområde, en øy eller noe sånt, hvor alle de som mener de klarer seg helt fint kan sendes, så kan de ha et åpent samfunn der, hvor 100% smittes, å se hvordan det utarter seg, dersom det går strålende, så takker vi andre for innsatsen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Låse seg inne i leiligheten av frykt for viruset og ikke få nok sollys er heller ikke bra. Ditt valg.


Jo takk, men jeg klarer helt fint å få sollys og å holde avstand samtidig, det er faktisk svært enkelt.

Jeg har heller ingen overdreven frykt, men anser det å være sunn fornuft å være forsiktig når det sirkulerer et virus i store deler av samfunnet som kan forårsake død og elendighet.

Det er min tilnærming, som jeg kan stå inne for, å skulle jeg bli smittet å ende opp med alvorlig sykdom eller legge inn årene, så har jeg i hvert fall gjort en innsats for å unngå det.

Så får andre selvfølgelig stå for sin tilnærming, å jeg forstår at det er kjipt å måtte følge en masse regler når man er overbevist om at viruset ikke kan ramme en selv, men skulle man bli syk eller legge inn årene, så kan man jo kanskje trøste seg med en nominasjon til Darwin-awards.

Endret av 0laf
  • Liker 8
Lenke til kommentar
0laf skrev (47 minutter siden):


Jo takk, men jeg klarer helt fint å få sollys og å holde avstand samtidig, det er faktisk svært enkelt.

Jeg har heller ingen overdreven frykt, men anser det å være sunn fornuft å være forsiktig når det sirkulerer et virus i store deler av samfunnet som kan forårsake død og elendighet.

Det er min tilnærming, som jeg kan stå inne for, å skulle jeg bli smittet å ende opp med alvorlig sykdom eller legge inn årene, så har jeg i hvert fall gjort en innsats for å unngå det.

Så får andre selvfølgelig stå for sin tilnærming, å jeg forstår at det er kjipt å måtte følge en masse regler når man er overbevist om at viruset ikke kan ramme en selv, men skulle man bli syk eller legge inn årene, så kan man jo kanskje trøste seg med en nominasjon til Darwin-awards.

Virker jo på meg i det minste at dette er ganske standard tilnærming.

Mens den "andre siden" skal ha det til at vi lever i nærmeste konstant dødangst. Og da mener jeg ikke bare folk her på forumet, men generellt sett.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk kan leve med smittevernregler i en periode hvis dem tror at viruset vil forsvinne innen X-tid, og at man da går tilbake til normalen. Med dette tankesettet, så gjør det jo ikke noe å finne seg i mindre frihet, så lenge det bare er snakk om til viruset er borte eller folk har blitt immune.

Men hva om disse smittevernregelene er her permanent? Hva om de blir enda mer frihetsberøvende i årene fremover? Hva om myndighetene og WHO sier at folk ta en vaksine hvert eneste år hvis vi skal slippe slike restriksjoner?

Jeg tror ikke dere klarer å se hvilken rettning verden kan ta hvis folk fortsetter med å godta at stater verden rundt holder på slik. Global kommunisme/fascisme er ikke så langt unna som dere liker å tro.

Lenke til kommentar

Garantert nokre som vil utnytte pandemien til egen vinning, men det betyr ikkje at man burde unnlate å tenke sjølv. Vanlig handvask hygiene, grei avstand(minst 2 meter i mi bok), bruke munnbind ved behov og antibac i butikker osv er ikkje så fælt å forholde seg til. Karantene pga opphold i områder med smitte for å være føre var samt unngå å smitte andre om eg sku være uheldig er og ok. Besøker forsatt venner, bekjente og familie da alle forholder seg til at corona-viruset kan være skadelig/dødlig for utsatte personer. Det positive er at man får tid til alt man elles ikkje fekk gjort. :)

 

Vaksine ein gang i året har eg ikkje noko tru på. Større sjans for at man må ta 2-3 vaksiner pr år og er vaksina dårlig blir det sikkert 4 ganger i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...