Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (40 minutter siden):

Dette er sensur, enkelt og greit.

Det er et farlig feilgrep å sensurere, først og fremst fordi det er bensin på bålet for konspirasjonsteoretikere / antivaxere.

For det andre er facebook/twitter bare et par tilfeldige nett-tjenester som lever av å selge persondata. Folk må slutte å forvente at de skal være politi, rettsvesen og dommere, og facebook/twitter må slutte å leke som de er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 minutter siden):

De "tester vannet" for å se hvor langt de kan gå. Er frykten stor nok, så får de den støtten de trenger.

Jeg har jo sagt før at jeg ikke tviler på at det er ENKELTINDIVIDER og sikkert også med diverse personlighetsforstyrrelser hvor sykelig kontroll over menneskers liv er drivkaften; som ØNSKER en slik helvetetsverden og sole seg i glansen av det. MEN - tendensen går mot dem. Flere og flere land velger nå å åpne opp i tråd med vaksineringen og synkende tall og det er det folk vil. Felere og flere stater i USA har åpnet for fullt. Og når man ser at dødsfallene er like i Flordida som i California så ser man hva som er populært. Folk flykter i flokk fra California og helt nedstengte stater. Så før eller siden vil de som tviholder på lockdown måtte bite i det sure eplet og gjenåpne. Det samme vil vi se i Europa også. Befolkningen ønsker ingen "new normal"; de vil leve. Npr vi kommer dit at knapt noen legger legges inn og folk ikke blir alvorlige syke lenger vil folk begynne å gi blaffen og atpåtil bryte reglene åpenlyst og flere politifolk vil ikke bry seg om å håndheve dem fordi de er uenige og ønsker selv å leve; husk at ordensmakten også er vanlige folk som ikke lever i elfenbenstårn. Og dermed vil "new normal" være over. OG DET SKJER ALLEREDE! Over hele verden. Det folk vil snakke om om et år nå er økonomisk ruin som følge av nedstenginene. Kanskje vil media som ikke lenger er så maktkritiske dekke over kritikk av myndighetenes håndtering og heller fokusere på tullesaker og storm-i-vannglass-nyheter. Om folk ikke tar utepils om et år fra nå er det i så fall fordi de er ruinert økonomisk og fordi puben de gikk på er konkurs. Og det er jo slett ikke usannsynlig.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, knipsolini said:

Helgardering. Når noe passer dårlig med konspirasjonsteorien så er det bare å tilpasse teorien litt. Hvor mange som blir styrt virker å variere basert på dagsformen, men det skal ikke være tvil om at det er en elite som styrer alt! Eller prøver å styre alt, litt vanskelig å holde styr på nøyaktig hva de styrer. Men de styrer mye, det ser vi klare bevis på! 

Nu tycker jag du överdriver vad de håller på med. Att teorierna kan tillpassas till all data är uppenbart och där har du en poäng men det handlar också mycket om att helt enkelt ignorera fakta. 

Bara se på Bertoz, fakta om inlagda och sjuka ignorerar han som oftast bara men ibland kommar han med att man ikke kan lita informationen. Han har iallafall ikke kommit med noen förklaring på hur så pass många tror att det är många inlagda, vilket inkluderar tusentals av anställda inom sjukvården.

 

 

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Det er et farlig feilgrep å sensurere, først og fremst fordi det er bensin på bålet for konspirasjonsteoretikere / antivaxere.

For det andre er facebook/twitter bare et par tilfeldige nett-tjenester som lever av å selge persondata. Folk må slutte å forvente at de skal være politi, rettsvesen og dommere, og facebook/twitter må slutte å leke som de er det.

Twitter er ikke noe annet enn en spybøtte for narsissister som ønsker å skape en digital fight. Om søppelmdeiet forsvinner fra verden i morgen vil jeg ikke felle en tåre; tvert imot.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Kanskje mennesker som får sin informasjon fra alternative steder ;)

 

Eller bare er lei og tenker at man har tross alt bare dette ene livet og livet handler om mer enn å gjemme seg for et virus i all evighet og resten av livet og at nå som langt færre dør og legges inn er det på tide å ta livet tilbake. Levende liv på jorda har eksistert i millioner av år og pandemier har kommet og gått og det vil eksistere viruser og bakterier så lenge det er levende liv på jorda. De som går inn for "et virus- og bakteriefritt samfunn" er sinnsyke og bør plasseres i tvangstrøyer.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Helt enig! Start med Bill Gates. (sorry måtte :wee:)

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har satt meg noe særlig inn i Bill Gates sitt syn på bakterier; men bakterier er en del av økosysmtemet og dermed også livsgrunnlaget på jorda. Uten bakterier kan ikke mennesker og andre flercellede organismer eksistere heller.

Men overdriver man ikke Bill Gates sin innflyelse en smule? Han sponser vaksineprogrammer, ja vel, men det er ikke han som er rådgiver for regjeringer hvordan man skal håndtere viruser. Ja, jeg vet han er mye på CNN og slikt, men det er jo amerikansk media som jeg ikke oppfatter som stort mer enn sirkus.

Lenke til kommentar

Tycker inte det är något som tyder på att folk flest skräms av covid-19 eller att det kommer vara en varig ändring.

Folket i de flesta länderna gör ju allt för att slippa tilltak och hvis de faktiskt ikke såg att folk blev sjuka och dör så skulle myndigheterna aldrig få med dem på noe. 

Er ju bara att se på europa i höstas når smittetallen gick upp ett tag i utan en stor uppgang i inlagda och döda. Varken myndigheter eller folken gjorde noe och många gav helt faan. 

Men det är klart, som det er nu når Gates kontrollerar all media och alla som jobbar inom och med sjukvården så att det verkar som att folk faktiskt blir sjuka så kan de införa tiltak. Undrar hvorfor de inom sjukvården är så mycket lättare att kontrollera än andra?

 

 

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, fredrik2 said:

Men det är klart, som det er nu når Gates kontrollerar all media och alla som jobbar inom och med sjukvården så att det verkar som att folk faktiskt blir sjuka så kan de införa tiltak. Undrar hvorfor de inom sjukvården är så mycket lättare att kontrollera än andra?

Jeg orker ikke videre kommentere slike troll innlegg.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (27 minutter siden):

Jeg påstår ikke at Gates er en diktator som styrer alt. Men han har en stor innflytelse over WHO også.

Innflytelse og total makt er ikke det samme. Bill Gates sa til CNN eller en annen slik sirkus-nyhetskanal at man burde forby all organisering til hele verden var vaksinert, men det har ikke akkurat skjedd da. I løpet av coronatiden har det vært demonstrasjoner over hele verden mot alt mulig som man knapt har sett et omfang til siden 1968.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Morromann said:

I løpet av coronatiden har det vært demonstrasjoner over hele verden mot alt mulig som man knapt har sett et omfang til siden 1968.

Det kan tyde på at Covid korthuset holder på å kollapse. Om ikke Covid gjør nytten, så kan eliten alltids starte en ny krig. Kina og Russland er stadig på banen som skurkene i MSM.

Lenke til kommentar

 

Morromann skrev (1 time siden):

Mennesker har levd med viruser i millioner av år og pandemier har kommet og gått og det vil eksistere viruser og bakterier så lenge det er levende liv på jorda.

Usikker på kva poenget ditt er? Ingen som advokerer for å holde samfunnet stengt når viruset er under kontroll. Dessuten har ikkje mennesker eksistert i millioner av år. Estimater er på rundt 100-250k år.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (10 minutter siden):

 

Usikker på kva poenget ditt er? Ingen som advokerer for å holde samfunnet stengt når viruset er under kontroll. Dessuten har ikkje mennesker eksistert i millioner av år. Estimater er på rundt 100-250k år.

Flisdespikkeri og kverulering gidder jeg ikke å kaste bort tiden min på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (29 minutter siden):

Det kan tyde på at Covid korthuset holder på å kollapse. Om ikke Covid gjør nytten, så kan eliten alltids starte en ny krig. Kina og Russland er stadig på banen som skurkene i MSM.

Nye kriger kommer ja. Det er jo det USA lever av. Men jeg tror ikke de er gale nok til å starte kriger mot Kina og Russland. De pleier å sparke nedover. De er gode på det. Blir nok en ny begrenset krig mot en stat hvis president de ikke liker fordi de ikke frivillig gir fra seg sine økonomiske ressurser slik USA vil. Og begrunnet med "frihet og demokrati" og lignende piss og kliss mens de slakter sivile med droner og bomber.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Nei.

Det er snakk om å følge en plan. De som står bak den ser nok ikke på seg selv som onde. 

Og hvem er "de"?

Jeg tok meg forresten bryet med å se gjennom webcasten hvor Michael Osterholm forklarte hvorfor han mener vi kommer til å måtte fortsette med testing i lang tid fremover. Intervjuet starter 30min ut i videoen. Starten av intervjuet handler primært om at Osterholm er bekymret for om en åpning i USA vil kunne medføre økt smittespredning ut fra trenden i Europa nå, særlig i lys av at man har redusert testkapasiteten. Også snakker han om at fremtidig testing vil være nødvendig for å følge med på viruset og effekten av vaksinene. Men det er ikke noe holdepunkt for påstanden om at dette er ledd i en plan for å gjeninnføre tiltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...