Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
chulo skrev (56 minutter siden):

Er jeg dum om jeg går for 3060 TUF OC som erstatter for en 1080 FE?

6700kr for 10FPS ekstra... Det er dyre FPS.

Jeg sitter også å skal oppgradere fra GTX1080, men for min del så ser jeg ikke vitsen å ta et mindre hopp enn opp til 3080.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fade1 said:

6700kr for 10FPS ekstra... Det er dyre FPS.

Jeg sitter også å skal oppgradere fra GTX1080, men for min del så ser jeg ikke vitsen å ta et mindre hopp enn opp til 3080.

Dyre FPS uten tvil, men det kostet 6089 nå nettopp på Netonnet før det ble utsolgt, var god tid til å bestille men anså det som unødvendig hopp fra 1080.. Frister med nyere teknologi samt nye fem års reklamasjonsrett, også tipper jeg 1080-en kan gå for rundt 4500 på bruktmarkedet

Lenke til kommentar

Har sikret meg selv, så kan nå dele tips med folk her inne som måtte ønske å gjøre det samme - evt betale litt overpris for et 3060 ti og få med greie maskindeler.

Har bestilt 5 stk av disse.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-gaming-tg01-1442no-stasjonaer-pc/p-1139359/

De koster ca 12k. Med dnb mc rabatt ender de på 9,6k per maskin. Man får med 3060 TI i maskinen. Jeg skal prøve å selge 3060 TI-kortene og dermed tjene inn resten av maskinens kostnad på det. Hvis ikke har jeg fått veldig god maskinvare (minus GPU) for 0-1600 kr.

En av dem skal jeg stappe mitt gamle 1060 i og ha som kontorpc på jobben, en skal jeg stappe mitt 3070 som er på vei til å mine med. En går til en kompis som trenger gaming pc men har dårlig råd (venter da til gpuer blir billigere men har resten av maskinen klar). Er fjordkraft kampanje samtidig, så har man leilighet som ikke er så dyr strøm på så kan man få ytterligere 1000 kr rabatt ved å binde seg i 6 mnd. Kompisen min hadde en ELENDIG strømavtale fra før, så han får faktisk en billigere strømavtale med den der, og vi sparer 1k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
3 minutes ago, Neonex said:

Har sikret meg selv, så kan nå dele tips med folk her inne som måtte ønske å gjøre det samme - evt betale litt overpris for et 3060 ti og få med greie maskindeler.

Har bestilt 5 stk av disse.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-gaming-tg01-1442no-stasjonaer-pc/p-1139359/

De koster ca 12k. Med dnb mc rabatt ender de på 9,6k per maskin. Man får med 3060 TI i maskinen. Jeg skal prøve å selge 3060 TI-kortene og dermed tjene inn resten av maskinens kostnad på det. Hvis ikke har jeg fått veldig god maskinvare (minus GPU) for 0-1600 kr.

En av dem skal jeg stappe mitt gamle 1060 i og ha som kontorpc på jobben, en skal jeg stappe mitt 3070 som er på vei til å mine med. En går til en kompis som trenger gaming pc men har dårlig råd (venter da til gpuer blir billigere men har resten av maskinen klar). Er fjordkraft kampanje samtidig, så har man leilighet som ikke er så dyr strøm på så kan man få ytterligere 1000 kr rabatt ved å binde seg i 6 mnd. Kompisen min hadde en ELENDIG strømavtale fra før, så han får faktisk en billigere strømavtale med den der, og vi sparer 1k.

Helt nøyaktig; hvordan får du Mastercard rabatt med DNB? Jeg har kun ett gammalt student mastercard fra jeg var student, men har fast jobb så det bør ikke være noe problem å få MC fra DNB.

Lenke til kommentar
Neonex skrev (2 minutter siden):

Har sikret meg selv, så kan nå dele tips med folk her inne som måtte ønske å gjøre det samme - evt betale litt overpris for et 3060 ti og få med greie maskindeler.

Har bestilt 5 stk av disse.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-gaming-tg01-1442no-stasjonaer-pc/p-1139359/

De koster ca 12k. Med dnb mc rabatt ender de på 9,6k per maskin. Man får med 3060 TI i maskinen. Jeg skal prøve å selge 3060 TI-kortene og dermed tjene inn resten av maskinens kostnad på det. Hvis ikke har jeg fått veldig god maskinvare (minus GPU) for 0-1600 kr.

En av dem skal jeg stappe mitt gamle 1060 i og ha som kontorpc på jobben, en skal jeg stappe mitt 3070 som er på vei til å mine med. En går til en kompis som trenger gaming pc men har dårlig råd (venter da til gpuer blir billigere men har resten av maskinen klar). Er fjordkraft kampanje samtidig, så har man leilighet som ikke er så dyr strøm på så kan man få ytterligere 1000 kr rabatt ved å binde seg i 6 mnd. Kompisen min hadde en ELENDIG strømavtale fra før, så han får faktisk en billigere strømavtale med den der, og vi sparer 1k.

Vil si du er litt naiv om du tror folk ikke har fått det med seg, har selv ventet siden januar på Power tilbudet skulle komme og bestillte 3 stk i natt kl 00.01, men ser at det er ganske skralt begynt å bli på pc'er hos Power, både med 3070 og 3080 kort.

Har forøvrig en Acer kjøpt fra Elkjøp for ca 12k med ett 3070 kort i som står og miner.

Lenke til kommentar
justus skrev (1 minutt siden):

Helt nøyaktig; hvordan får du Mastercard rabatt med DNB? Jeg har kun ett gammalt student mastercard fra jeg var student, men har fast jobb så det bør ikke være noe problem å få MC fra DNB.

Du går til DNB å søker om ett MasterCard, at du har jobb behøver ikke å bety at søknaden blir godkjent, det baserer seg på hvor mye gjeld du har fra før, har du flere kort fra før så er det regnet som gjeld.

Lenke til kommentar
justus skrev (1 minutt siden):

Helt nøyaktig; hvordan får du Mastercard rabatt med DNB? Jeg har kun ett gammalt student mastercard fra jeg var student, men har fast jobb så det bør ikke være noe problem å få MC fra DNB.

Mest sannsynlig funker det gamle studentkortet enda. Da handler du bare med det, og så vil du få 20% rabatt på regningen. Du må dog handle i butikk. Kjøper du på nett, risikerer du at de (hvis de følger loven) først reserverer beløpet og så trekker det når den sendes, og det dermed ikke er kampanje, med den følgen at du kanskje ikke får rabatten. Bestiller du et nytt mc nå kan jeg så godt som garantere at du ikke får det før kampenjen er over (varer ut lørdag). Alternativt kan du høre om familiemedlemmer har kort. Overraskende mange har det.

Lenke til kommentar
Neonex skrev (12 minutter siden):

Mest sannsynlig funker det gamle studentkortet enda. Da handler du bare med det, og så vil du få 20% rabatt på regningen. Du må dog handle i butikk. Kjøper du på nett, risikerer du at de (hvis de følger loven) først reserverer beløpet og så trekker det når den sendes, og det dermed ikke er kampanje, med den følgen at du kanskje ikke får rabatten. Bestiller du et nytt mc nå kan jeg så godt som garantere at du ikke får det før kampenjen er over (varer ut lørdag). Alternativt kan du høre om familiemedlemmer har kort. Overraskende mange har det.

De reserverer beløpet ved kjøp i butikk også.

 

IMG_20210311_193939.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...