Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, Theo343 said:

Luft er ikke nødvendigvis billigere. Eks. koster en D15 chromax nesten det dobbelte av en god artic cooling 280. 

Men en megadiger klump på 3 kg gjør at jeg ikke får kjølt minnebrikkene så godt som jeg ønsker, derfor skal klumpen bort. AIO er ikke AIO, hvilken man kjøper har stor betydning, akkurat som luftkjølere.

Okay. Jeg velger luft. Samme på 30xx kortene mine. Blod klokker ikke, men klokket opp litt nå.

70% viftene, 2040 og 63c.

Kortetene er opp 95.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Paccoo said:

Når i dag blir disse 3060 korta lagt ut?

15:00 i følge de fleste nettbutikkene.

Meeen, Multicom listet Gigabyte Eagle rtx 3060 ti nå, så bestilte meg en.

https://www.multicom.no/gigabyte-geforce-rtx-3060-ti/cat-p/c/p1500016576

 

Hadde mest lyst på ett med trippel, så vurdere om jeg skal legge inn bestilling på komplett når de kommer i salg 15, og sø heller avbestille denne.

Hadde en rtx 2060 med 2x kjøler en stund (fikk igjen pengene forrige uke pga viftetrøbbel), og hadde ikke noe varmeproblemer med den, 3060 bruker vel litt mer strøm?

Endret av Fairlight
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig.

Sitter for tiden på en i5 3570k, og diverse annen hardware fra 2012-2013, så de 1500,- jeg sparer her blir nok godt brukt. :)

Dessuten, så blir jo skjermkortet sikkert oppgradert om et par generasjoner, mens cpu og hovedkort gjerne holder litt lenger. :)

(Har heldigvis oppgraderinger på vei da. :) )

Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Styr unna 3060 Ti så lenge prisen er nesten 6k. Hadde prisen vært 4500 kr hadde det vært helt greit.

6K er en grei pris, og sikkert i øvre sjiktet for mange. Så lenge det er total tørke på markedet, så ville jeg kjøpt det jeg fikk tak i, og har råd til. 3060Ti ligger bare litt bak 3070, og er den nye kongen av bang for buck.

Når du må betale 6k for en 2070 Super på brukten, så kjøper du heller en helt ny 3060Ti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, MrMarbles said:

Men de får du ikke tak i lengre :)

Nå kan det være man må ut med 8k for å få et TUF 3070 f.eks.

Neh, da får man Stix. Senest sist fredag ble det lagt ut 3070 Stix og jeg kjenner flere som bestilte da og mottok kort i går. Det var også en del Strix OC + Mus som ble lagt ut noen dager før de var på vei inn. Hvis jeg husker riktig ble de lagt ut med bekreftet dato. Det er ikke vanskelig å sikre seg kort hvis man vil ha.

Enkelte blir vel å sitte på gjerdet helt til 3050. Jo tidligere man var ute, desto mer kort fikk man for pengene. 3080 med 10% rabatt til 7200 kr for eksempel var et bra kjøp.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
SMO skrev (12 minutter siden):

Hvordan fungerer dette? Spam F5 rundt kl. 15 og så lenge det havner i handlekurven så er man "sikret"?

Kjøp med ett klikks knappen. Da hopper du over handlekurven. Komplett sender da med billigste alternativ postnord og betaling med lagret bankkort eller faktura om du ikke har lagret noe bankkort. Husk å ha bank id brikke eller tlf klar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...