Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Quakecry said:

Alikavell, er jo verdt å bruke pengene sine på beste kort mulig. Tror man vil angre om man går for 3060TI om man kunne fått 3070 eller 3080. Hvertfall på noe du skal ha lenge.

Hvorfor det? For prisen av ett 3070 kan jeg kjøpe ett 3060ti + en ny ssd, eksempelvis.

Det vil hjelpe meg mer enn ~10% fps, i de fleste tilfeller...

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fairlight said:

Hvorfor det? For prisen av ett 3070 kan jeg kjøpe ett 3060ti + en ny ssd, eksempelvis.

Det vil hjelpe meg mer enn ~10% fps, i de fleste tilfeller...

Joda, men så skal du ha kortet noen år. Hadde vært kjipt å skulle velge det "dårligste" alternativet når man heller kan kjøpe noe veldig bra og ha det enda lengre. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Quakecry said:

Joda, men så skal du ha kortet noen år. Hadde vært kjipt å skulle velge det "dårligste" alternativet når man heller kan kjøpe noe veldig bra og ha det enda lengre. 

Joa, det kommer jo absolutt ann på forventet levetid.

Sitter som sagt for tiden på i5-3570k, men nettopp fordi forbedringen på CPU er såpass mye tregere enn for GPU, så blir det jo lett til at man mye oftere oppdaterer GPU.

Poenget mitt er nok at jeg føler 3060ti gir betydelig mer for pengene enn det 3070 gir, samt at når man passerer 5000,- for et skjermkort er det egentlig over min personlige smertegrense for slikt. :)

Lenke til kommentar
Just now, Fairlight said:

Joa, det kommer jo absolutt ann på forventet levetid.

Sitter som sagt for tiden på i5-3570k, men nettopp fordi forbedringen på CPU er såpass mye tregere enn for GPU, så blir det jo lett til at man mye oftere oppdaterer GPU.

Poenget mitt er nok at jeg føler 3060ti gir betydelig mer for pengene enn det 3070 gir, samt at når man passerer 5000,- for et skjermkort er det egentlig over min personlige smertegrense for slikt. :)

Ja, det er jo forståelig det egentlig. Om det er beløpet du ønsker å bruke, så skjønner jeg du ikke vil gå særlig mer opp. Håper du får sikret deg kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...