Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

3 minutes ago, Gyrofalc0n said:

Der fikk jeg min mail fra Dustin om mitt EVGA 3080 FTW3 ULTRA HYBRID. Samme pisset. Let the fun begin.

Det er to 3090 FTW3 å oppdrive for 28-29k. Kreve dekningskjøp siden det er det eneste som kan leveres av FTW3 som i ikke er LHR.

Edited by BadCat

Share this post


Link to post
30 minutes ago, tkorsvold said:

Dustins kjøpsvilkår er ikke relevante. Man kan ikke forhandle seg bort fra det loven sier. Dvs loven gjelder uansett. Og forbrukerkjøpsloven er krystallklar på at en aktør (en butikk f.eks.) ikke ensidig kan heve et kjøp. Som nevnt over her har du rettigheter. Dekningskjøp eller rett til oppfyllelse.

Sa ikke kjøpsvilkår går over forbrukerkjøpsloven men Dustin kommer nok til kun å referere til sine vilkår og man kommer ingen vei via de. Og man må dermed gå via forbrukerrådet om man gidder. 

Share this post


Link to post

Fikk også mail fra Dustin i dag om at de kansellerer bestilling på EVGA 3080 vannkjølt kort jeg har bestilt. Gi lyd om det blir noe gruppesøksmål I guess? :shrug:

Har fremdeles ikke hørt noe fra Elkjøp angående bestilling av TUF 3080 bestilt for nesten et år siden.

Share this post


Link to post

Ganske god tilgang på kort, alt ifra 3060 til 3080ti er på lager. Så ganske god tilgang her i forhold til usa for eksempel, kanskje å håpe på tilbud når blackfriday nærmer seg.

Men kronekursen får man ikke gjort så mye med.

Edited by bruker-540634

Share this post


Link to post
18 hours ago, Z_E0 said:

Sa ikke kjøpsvilkår går over forbrukerkjøpsloven men Dustin kommer nok til kun å referere til sine vilkår og man kommer ingen vei via de. Og man må dermed gå via forbrukerrådet om man gidder. 

Og gjør du det, kan du gjøre regning med at det tar over to år.

Share this post


Link to post
55 minutes ago, Aetius said:

Og gjør du det, kan du gjøre regning med at det tar over to år.

Riktig og dette vet butikkene alt for godt. 😆

Share this post


Link to post
3 minutes ago, Z_E0 said:

Riktig og dette vet butikkene alt for godt. 😆

Litt derfor det stikker en faen i meg når jeg har retten på min side. Problemet er bare at det blir færre og færre nettbutikker jeg kan bruke. Multicom er sur på meg etter en krangel om levering av 3090 etter 8-9 måneder, CDON har jeg en sak mot i FKU allerede, og en annen nettbutikk er pottsur på meg etter noe jeg skrev om dem.

Share this post


Link to post
Gyrofalc0n skrev (19 timer siden):

Der fikk jeg min mail fra Dustin om mitt EVGA 3080 FTW3 ULTRA HYBRID. Samme pisset. Let the fun begin.

Og der kom standard svaret fra Dustin på at deres vilkår pkt 23, akkurat som andre har fått her. Selv om jeg i min første mail der jeg bestrider butikkens ensidige annullering av ordren , argumenterte for akkurat disse tingene de skriver i sitt standardsvar. Ergo; De har ikke lest mailen min, eller klart å gi meg svar på mine punkter.

Så da blir det neste trinnet denne "Kundeombudsmannen". Lurer på om jeg skal dra inn det at jeg er krenket fordi de ikke har en kjønnsnøytral tittel på stillingen. :D :D :D

Share this post


Link to post

Jeg fikk også mail om sletting av ordre, samt standardfrasen som flere andre har fått. Force majeure. 

Når jeg bestilte kort tilbake i April, så hadde kortet(EVGA 3070 XC3 Ultra) lagerdato i April, og jeg har purret på det siden. De har imidlertid "møtt meg" med at de står inne for dekningskjøp tidligere(noe jeg ikke har fått gjort da det identiske kortet ikke har vært til salgs, dog har Elkjøp hatt det i bundle med PSU flere ganger i mellomtiden), men nå har de tilsynelatende ingen forpliktelser til meg som kunde. 

Share this post


Link to post

Fikk samme mail fra Dustin angående et par bestillinger. For meg virker det som de kvitter seg med alle bestillinger som de taper penger på da innkjøpsprisen på skjermkort har steget betraktlig. Har vært i kontakt med Forbrukerådet som mener at Dustin ikke har et legitim grunn til å kansellere bestillingene. Begrunnelsen med force majeure er ikke tilstrekkelig for dem da jeg har bestilt kortene i begynnelsen av 2021. På dette tidspunktet var leveringsvanskene for skjermkort kjent og dermed viste de om risikoen med å selge kort de ikke har på lager. Jeg har bestridet kansellering deres, de har avist klagen og kansellert bestillingene. Ingen tilbud om noen form for løsning. Har utført dekningskjøp som jeg har krevd mellomlegget for. Blankt avslag og henvises til deres "nøytrale" kundeombudsmann. Da blir det Forbrukertilsynet neste. Vil ikke forholde meg til deres kundeombudsmann. Noen som har hatt hell med å få dekt ett slik mellomlegg?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dustin skulle gjerne ha hjulpet meg, men det får de ikke til, sier de. De har ikke en gang spurt eller hatt noen dialog om hva som kan gjøres.

Jeg vil ta dette videre. Kast dere gjerne på toget.

Share this post


Link to post
BadCat skrev (1 time siden):

Dustin skulle gjerne ha hjulpet meg, men det får de ikke til, sier de. De har ikke en gang spurt eller hatt noen dialog om hva som kan gjøres.

Jeg vil ta dette videre. Kast dere gjerne på toget.

Jepp, de var veldig lei seg. Det skal man vite.

Så ja, jeg har klaget tilbake til dem og denne Kundeombudsmannen. Når avslag også kommer derifra, så blir neste steg en klage til Forbrukerrådet, med eskalering ved å klage til Forbrukertilsynet. De skal hvert fall få jobbe for lønna over der. Eller skulle jeg gått rett på Forbrukertilsynet? Noen tanker?

Share this post


Link to post
Gyrofalc0n skrev (1 time siden):

Jepp, de var veldig lei seg. Det skal man vite.

Så ja, jeg har klaget tilbake til dem og denne Kundeombudsmannen. Når avslag også kommer derifra, så blir neste steg en klage til Forbrukerrådet, med eskalering ved å klage til Forbrukertilsynet. De skal hvert fall få jobbe for lønna over der. Eller skulle jeg gått rett på Forbrukertilsynet? Noen tanker?

Nei, riktig fremgangsmåte er å klage til selger først.

Share this post


Link to post

Problemet er at de kjører monolog og avfeier kundens rettigheter uten å være villige til å møtes et sted i mellom "closing the gap". Jeg synes det er frekt å skrive i mail at de skulle gjerne ha hjulpet kunden men at det ikke er mulig. Dette er en relativt stor bedrift med 150-200 ansatte og muligheter til å tilby en bedre løsning enn å slette order.

Det er deres egen feil at de tok order i månedsvis, selv etter at andre butikker for lengst hadde stengt ned. Kunden skal ikke være skadelidende for at de ikke stenger bestillingene før flere måneder etter de burde ha tatt grep. Dette er ikke Force majeure, det er Dustin Home som lot skuta drive i flere måneder uten styrmann ved roret. Det er ikke mange her på forumet som har nevnt at de har fått noe kort fra Dustin Home. Unntaket er et par 3070-er som har blitt nevnt. Jeg vet at Komplett har oppgradert ordrene til flere som har hatt  bestillinger som ikke kunne leveres.

Den dårlige håndteringen av kunder skuffer meg mer enn manglende levering av kort.

Edited by BadCat

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...