Gå til innhold

Microsoft kjøper Bethesda


Anbefalte innlegg

5 hours ago, BadCat said:

Et grotesk selskap som kjøper et annet grotesk selskap. Det kan neppe bli verre enn til nå, så da er alle endringer velkommen. id Software har vært dødt i snart 20 år, så de kan gjøre hva de vil.

Quake Champions og Doom 2016 er begge jævlig bra, Doom Eternal har jeg ikke spilt enda men det skal visstnok være mye bedre enn det forrige også

 

15 minutes ago, sleden said:

"Hva skjer med The Elder Scrolls VI nå?"

Jo vi slipper udugelige todd howard forhåpentligvis og får et spill med en spillmotor som virkelig kan fungere :D

Todd Howard fulgte med på lasset :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Leflus said:

Anbefaler deg å spille Doom 2016 hvis du ikke har gjort det ennå. Veldig gjennomført modernisering av serien. 

For en som en som har spilt DOOM og laget brett siden shareware kom ut kan DOOM 2016 kan sammenlignes med at det en dag begynner å komme kloakk ut av vannkranen på kjøkkenet. Du får det fikset snarest og du drikker det i alle fall ikke.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
sleden skrev (På 24.9.2020 den 19.47):

"Hva skjer med The Elder Scrolls VI nå?"

Jo vi slipper udugelige todd howard forhåpentligvis og får et spill med en spillmotor som virkelig kan fungere :D

Ja, han har jo bare stått bak noen av de beste og mest innflytelsesrike spillene i moderne historie.

Å ikke like et spill eller en utvikler er en ting, men å kalle en så merittert fyr som Todd Howard udugelig viser både manglende innsikt og et rart menneskesyn. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 9/24/2020 at 8:06 PM, Leflus said:

Det er for så vidt snakk om en ny stor oppdatering av grafikkmotoren også. Kan være derfor de har brukt så lang tid på Starfield og TESVI.

Får lyst til å grine over at det tar så langt tid med ett nytt TES. Husker jeg fullførte Skyrim noen uker etter release å tenkte "faen, nå er det sikkert hele 5 år til vi får ett nytt spill i denne serien, vet ikke om jeg greier vente så lenge!".

Det er nå 9 år siden... ?

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (9 minutter siden):

Får lyst til å grine over at det tar så langt tid med ett nytt TES. Husker jeg fullførte Skyrim noen uker etter release å tenkte "faen, nå er det sikkert hele 5 år til vi får ett nytt spill i denne serien, vet ikke om jeg greier vente så lenge!".

Det er nå 9 år siden... ?

Ta det med ro. Det kommer sikkert en nyversjon av Skyrim til Series X. ?

Nei... det er helt sprøtt. En ting er å ta en pause mellom utgivelsene, men 9 år er vanvittig lenge i spillindustrien.  

Lenke til kommentar
Leflus skrev (På 26.9.2020 den 0.03):

Ta det med ro. Det kommer sikkert en nyversjon av Skyrim til Series X. ?

Nei... det er helt sprøtt. En ting er å ta en pause mellom utgivelsene, men 9 år er vanvittig lenge i spillindustrien.  

Og lengre blir det. Starfield er vel 2021 eller 2022, noe som gjør TES6 til 2024 eller 2025 på det tidligste. Minimum 13-14 år mellom spillene med andre ord. Får jaggu håpe det blir bra. 

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (18 minutter siden):

Og lengre blir det. Starfield er vel 2021 eller 2022, noe som gjør TES6 til 2024 eller 2025 på det tidligste. Minimum 13-14 år mellom spillene med andre ord. Får jaggu håpe det blir bra. 

Oof. Og så er det usikkert når Fallout 5 kommer også... 

Merkelig at Bethesda aldri så noe poeng i å lage remakes av Morrowind og Oblivion. Det kunne ha gjort ventetiden mindre smertefull for oss som har gått og ventet siden 2011. Og sikkert gitt dem en god del penger i kassen.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Leflus said:

Oof. Og så er det usikkert når Fallout 5 kommer også... 

Merkelig at Bethesda aldri så noe poeng i å lage remakes av Morrowind og Oblivion. Det kunne ha gjort ventetiden mindre smertefull for oss som har gått og ventet siden 2011. Og sikkert gitt dem en god del penger i kassen.

Hadde glatt tatt en skikkelig remake av Morrowind og Oblivion i mellomtiden laget av ett annet studio. Oblivion var mitt første møte med TES og Morrowind greide aldri fenge meg etter å ha spilt Oblivion fordi det føltes for utdatert og klønete ut å spille.

MS kan jo kjøpe opp Bluepoint å sette de på jobben :D

Appropo TES6 så er jeg litt bekymret for at soundtracket ikke vil leve opp til de tre forrige titlene. Jeremy Soule er ikke involvert og har gått totalt under jorden etter voldtektsanklagene mot han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (På 23.9.2020 den 21.39):

For en ekkel måte å diskutere på og være på. Trenger jo ikke alltid være verdens mest aggressive fyr.Anno 2016 hadde Fallout 4 solgt rett over 3 millioner eksemplarer på Steam. Vi vet at Fallout 4 solgte over 12.000.000 eksemplarer på dag én. Med andre ord var det i 2016 minst 6 millioner flere som foretrakk å spille Fallout på konsoll fremfor PC.

Konkluderer det noe for flertallet?

Nå er vel ikke Steam den eneste butikken man kjøper spill på pc...

Lenke til kommentar
9 hours ago, Leflus said:

Oof. Og så er det usikkert når Fallout 5 kommer også... 

Merkelig at Bethesda aldri så noe poeng i å lage remakes av Morrowind og Oblivion. Det kunne ha gjort ventetiden mindre smertefull for oss som har gått og ventet siden 2011. Og sikkert gitt dem en god del penger i kassen.

Ingen som bryr seg om oss som synes Daggerfall er det beste Elder Scrolls spillet… ?

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Ingen som bryr seg om oss som synes Daggerfall er det beste Elder Scrolls spillet… ?

Det spekuleres i om at Hammerfell og/eller High Rock er settingen til Elder Scrolls VI. :)

...men jeg hadde ikke sagt nei til en remake av Daggerfall heller.

kilik skrev (1 time siden):

Kan jo ta kortere tid hvis MS fordeler IP mellom studioene:

Bethsesda - Starfield og TES VI

Obsidian - Fallout 5

iD Software - Perfect Dark 2

For eksempel...

 

Spørs om Obsidian har lyst til det. Vet at folk går og drømmer om Fallout New Vegas 2, men sjansen er større for at det blir The Outer Worlds 2 istedenfor.

Lenke til kommentar
jihn skrev (1 time siden):

Genialt trekk av MS, liten tvil om at kommende generasjon konsoller blir de siste i kjent gammelt format.

I neste omgang vil alt handle om datastrømming og ip. 

Det kan selvfølgelig være et spill for galleriet, og mye kan skje på 5-6 år, men Microsoft insisterer på at det kommer flere konsoller etter Series X og S. 

Lenke til kommentar

Jada kan komme flere 'konsoller', men de vil ikke være i den varianten vi er vant til. Det vil være maskiner basert på strømming av tjenester/spill. 

Jeg har en ps4, ikke brukt den på noen år, men uansett synes jeg xbox kontrolleren er langt bedre og den har jeg knapt brukt siden COD:BO1

Men kan godt hende jeg legger meg utenfor en butikk for å gi barna en julegave :)

 

Jeg har ikke fulgt helt med, men er det noen spill som ligner på Resogun til release? Koste meg masse med det etter ps4 release. Det og Assassins Creed :)

Endret av jihn
Lenke til kommentar
jihn skrev (1 time siden):

Jada kan komme flere 'konsoller', men de vil ikke være i den varianten vi er vant til. Det vil være maskiner basert på strømming av tjenester/spill. 

Jeg har en ps4, ikke brukt den på noen år, men uansett synes jeg xbox kontrolleren er langt bedre og den har jeg knapt brukt siden COD:BO1

Men kan godt hende jeg legger meg utenfor en butikk for å gi barna en julegave :)

 

Jeg har ikke fulgt helt med, men er det noen spill som ligner på Resogun til release? Koste meg masse med det etter ps4 release. Det og Assassins Creed :)

Jeg holder fortsatt en knapp på at sky-fremtiden ligger enda lenger frem i tid. Det var mange som spådde at PS4 og XBO kom til å bli de siste tradisjonelle konsollene også.

Vi vet ikke om alle spillene som kommer til de nye konsollene på dag 1 enda. Men foreløpig kommer jeg ikke på noen spill som ligner på Resogun. Assassin's Creed (Valhalla) er imidlertid bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...