Gå til innhold

Butikkene setter egne PlayStation 5-priser – blir dyrere enn Xbox Series X


Anbefalte innlegg

Iki skrev (1 time siden):

Det eneste det sier noe om er hvor mange som har betalt for tjenesten.

Gamepass kan for eksempel ha bedre reklame, som gjør at flere har hørt om tjenesten. Dette betyr ikke at tjenesten gir deg mer for pengene.

Hvor mange av dem med gamepass har også prøvd ps now, og sammenlignet tjenestene? Hvor mange har kun hørt om den ene tjenesten? Osv.

 

Men her har altså alle sett filmen.

Det eneste? Den får vi være uenige om. (som vanlig 😛 ) imo kan lese mye informasjon ut i fra statestikk og tall. Og selv om man som sagt nødvendigvis ikke kan trekke konklusjoner basert på det, så kan man etter min mening bruke informasjonen man har tilgjengelig til å si noe om kvalitet og verdi. 

Hvor mange ditt og datt er umulig å si. Men når Gamepass har over 7,5x så mange betalende brukere på en brukermasse som er under halvparten? (PC brukere blir et stort hull her.) Så sier jo dette noe. 

For å snu litt på det. Hvorfor mener du Sony har et så utrolig lavt tall i forhold til solgte konsoller på PS now? Kun markedføring som gjør det? Det har jo også vært ute 3 år? lenger enn game pass. Så det burde jo egentlig vært helt motsatt. 

 

Endret av barezell
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barezell skrev (1 time siden):

så kan man etter min mening bruke informasjonen man har tilgjengelig til å si noe om kvalitet og verdi. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation

barezell skrev (1 time siden):

For å snu litt på det. Hvorfor mener du Sony har et så utrolig lavt tall i forhold til solgte konsoller på PS now? Kun markedføring som gjør det? Det har jo også vært ute 3 år? lenger enn game pass. Så det burde jo egentlig vært helt motsatt. 

 

Det kan være alt fra den enkelte brukers vilje til å kjøpe spill kontra det å abonnere, til markedsføring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Med tanke på at ingen klarer å bevise denne påstanden så kan vi være sikre på at den ikke stemmer.

ingen som sier vi skal være sikre, her snakket vi løst om "si noe om" kvaliteten. 

Jeg bare finner det underlig hvordan du kan synse om viljen til brukerne, markedføring, hvor godt bruker kjenner tjenestene og alt mulig, men bastant si at annen synsing er feil :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (17 minutter siden):

ingen som sier vi skal være sikre, her snakket vi løst om "si noe om" kvaliteten. 

Jeg bare finner det underlig hvordan du kan synse om viljen til brukerne, markedføring, hvor godt bruker kjenner tjenestene og alt mulig, men bastant si at annen synsing er feil :p 

Synsing er kun mulig om man ikke har muligheten til å bevise noe.

Det å vise til hvilken tjeneste som har best verdi er fult mulig, men ingen ønsker å gjøre dette.

Lenke til kommentar
barezell skrev (5 minutter siden):

kun mulig? Folk synser jo i hypp å pine og blir stadig motbevist? Det går veldig fint det, jeg gjør det selv! 

 

I dette tilfellet kan vi lett finne ut hvilken av tjenestene som objektivt gir mest verdi for pengene.

Vi har derimot ingen mulighet til å spørre hver enkelt person som abonnerer på tjenestene hvorfor de gjør det.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (29 minutter siden):

Hva som «objektivt» er det beste valget totalt irrelevant for mange.

Nettopp. Så hvorfor skal da en person få lov til å påstå at gamepass er den beste løsningen for absolutt alle, og den løsningen som gir best verdi, uavhengig av hvilke spill du liker, mens noen som utfordrer denne påstanden skal bli anklaget for å være partisk?

Lenke til kommentar
Iki skrev (7 minutter siden):

Nettopp. Så hvorfor skal da en person få lov til å påstå at gamepass er den beste løsningen for absolutt alle, og den løsningen som gir best verdi, uavhengig av hvilke spill du liker, mens noen som utfordrer denne påstanden skal bli anklaget for å være partisk?

Hvorfor skal noe bry seg i det hele tatt? Hva er poenget med å krangle om hvilken tjeneste som er «objektivt best»? Kjøp den konsollen du har lyst på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (21 minutter siden):

Nettopp. Så hvorfor skal da en person få lov til å påstå at gamepass er den beste løsningen for absolutt alle, og den løsningen som gir best verdi, uavhengig av hvilke spill du liker, mens noen som utfordrer denne påstanden skal bli anklaget for å være partisk?

Er dette virkelig bilde du har av denne diskusjonen? 😮 

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 minutter siden):

Er dette virkelig bilde du har av denne diskusjonen? 😮 

Hvor mange ser du her på gamer som bryter inn for å prøve å forsvare kommentaren til XtaZ om at gamepass gir best verdi, uavhengig av ønsket til personen som abonnerer?

Jeg kan iallefall se 10+ som har forsøkt seg på dette.

 

Jeg ber dem komme med noe bevis for sin påstand, og da blir jeg anklaget for å være en fanboy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Iki said:

Hvor mange ser du her på gamer som bryter inn for å prøve å forsvare kommentaren til XtaZ om at gamepass gir best verdi, uavhengig av ønsket til personen som abonnerer?

Jeg kan iallefall se 10+ som har forsøkt seg på dette.

 

Jeg ber dem komme med noe bevis for sin påstand, og da blir jeg anklaget for å være en fanboy.

Vi alle på dette forumet vet jo at du er nøytral :p Prøver iallefall å vinkle det sånn.

 

Endret av Raul07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (9 minutter siden):

Hvor mange ser du her på gamer som bryter inn for å prøve å forsvare kommentaren til XtaZ om at gamepass gir best verdi, uavhengig av ønsket til personen som abonnerer?

Jeg kan iallefall se 10+ som har forsøkt seg på dette.

 

Jeg ber dem komme med noe bevis for sin påstand, og da blir jeg anklaget for å være en fanboy.

off, det er så mange sider siden at jeg orker ikke en gang. Sa han virkelig uavhengig av ønsket til personen?

Å komme med bevis på subjektive påstander er tricky for alle. Det kommer svært lite bevis når du baiter folk inn i diskusjon gang på gang også :p 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (14 timer siden):

Vi alle på dette forumet vet jo at du er nøytral :p Prøver iallefall å vinkle det sånn.

Er iallefall langt mer nøytral enn deg...

barezell skrev (14 timer siden):

off, det er så mange sider siden at jeg orker ikke en gang. Sa han virkelig uavhengig av ønsket til personen?

Å komme med bevis på subjektive påstander er tricky for alle. Det kommer svært lite bevis når du baiter folk inn i diskusjon gang på gang også :p 

 

Han sa det ja, og så en lang del om å drite seg ut når jeg spurte han om han kunne begrunne påstandene.

Noen av kommentarene ble etterhvert fjernet.

 

Det er helt greit å si at man selv synes gamepass gir bedre verdi for seg selv, da man selv er interessert i et og annet spill som kun kommer på gamepass.

Men når diskusjonen går over til at gamepass gir deg mer verdi, selv om du ikke er interessert i spillene der, og heller ønsker spillene til Sony, så mener jeg man bør kunne begrunne dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...