Gå til innhold

PlayStation 5 har fått pris og dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

So dei har ikkje sagt det altså. Rart å holde nåke dei ikkje har sagt imot dei. 

Å vær så snill. 

Når spillet kun var annonsert til PS5, og Sony gikk ut og sa ting som "we believe in generations" og "
we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5" så var det ingen indikasjoner på at Sony hadde noen planer om å støtte PS4 etter PS5 kom ut.  

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-ryan-its-time-to-give-fans-something-that-can-only-be-enjoyed-on-playstation-5

De gjorde et taktisk valg som de sannsynligvis fikk mye god PR av. 

Edit: Du kan jo spørre deg selv om hvorfor de holdt PS4-versjonene skjult så lenge. Det var ikke bare for moro skyld.

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Leflus said:

Å vær så snill. 

Når spillet kun var annonsert til PS5, og Sony gikk ut og sa ting som "we believe in generations" og "
we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5" så var det ingen indikasjoner på at Sony hadde noen planer om å støtte PS4 etter PS5 kom ut.  

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-ryan-its-time-to-give-fans-something-that-can-only-be-enjoyed-on-playstation-5

De gjorde et taktisk valg som de sannsynligvis fikk mye god PR av. 

Det er vel snarere at de ser at Microsoft fikk mye god PR for sin cross-gen approach.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (8 minutter siden):

Å vær så snill. 

Når spillet kun var annonsert til PS5, og Sony gikk ut og sa ting som "we believe in generations" og "
we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5" så var det ingen indikasjoner på at Sony hadde noen planer om å støtte PS4 etter PS5 kom ut.  

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-05-29-sonys-jim-ryan-its-time-to-give-fans-something-that-can-only-be-enjoyed-on-playstation-5

De gjorde et taktisk valg som de sannsynligvis fikk mye god PR av. 

Gud hjelpe meg. Må være skikkelig sørgelige tider i camp Xbox, om dette er nåke å henge seg opp i. 

At dei satser framover, på sin nye konsoll er utvilsomt, uavhengig om dei slipper 2-3 spel rundt PS5 release på PS4 også.. Som sikkert gleder mange PS4 eigara..

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Gud hjelpe meg. Må være skikkelig sørgelige tider i camp Xbox, om dette er nåke å henge seg opp i. 

At dei satser framover, på sin nye konsoll er utvilsomt, uavhengig om dei slipper 2-3 spel rundt PS5 release på PS4 også. 

Det var du som hengte deg opp i kommentaren min og mente at jeg tok feil. Så istedenfor å late som om folk er unødvendig opphengte, så kan du kanskje bare ta denne L-en og innrømme at du tok feil. 

Croc Man skrev (3 minutter siden):

Det er vel snarere at de ser at Microsoft fikk mye god PR for sin cross-gen approach.

Det kan ha gjort at de valgte å annonsere det nå ja. Men spillene var jo på vei til PS4 uansett. Dette er ikke noe de bestemte seg for over natta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Leflus skrev (Akkurat nå):

Det var du som hengte deg opp i kommentaren min og mente at jeg tok feil. Så istedenfor å late som om folk er unødvendig opphengte, så kan du kanskje bare ta denne L-en og innrømme at du tok feil. 

Eg spørte etter kilde på dine latterlige påstander og sutring her på forumet. Nåke du selvfølgelig ikkje klarte å finne.

"Du bare anntok at Sony påstod tidligere at Miles Morales var PS5 exclusive".

Og det er jo Sony sin feil at du antok det... Geez..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (2 minutter siden):

Jeg ser påstanden din, men uten en offisiell bekreftelse er det vanskelig å være sikker.

I så fall meget imponerende dersom de har snekret sammen en PS4-versjon av Miles Morales på noen få måneder.

Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Eg spørte etter kilde på dine latterlige påstander og sutring her på forumet. Nåke du selvfølgelig ikkje klarte å finne.

"Du bare anntok at Sony påstod tidligere at Miles Morales var PS5 exclusive".

Og det er jo Sony sin feil at du antok det... Geez..

Sony påstod det selv da de bevisst valgte å annonsere det kun til PS5. Annonseringen var kilde nok i seg selv. At du velger å henge deg opp i semantikk om at Sony aldri spesifikt sa at det ikke skulle komme til PS4 får være ditt problem.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (9 minutter siden):

Sony påstod det selv da de bevisst valgte å annonsere det kun til PS5. Annonseringen var kilde nok i seg selv. At du velger å henge deg opp i semantikk om at Sony aldri spesifikt sa at det ikke skulle komme til PS4 får være ditt problem.

At Sony annonserer Miles Morales til PS5, er ikkje det samme som at dei påstår spelet kun blir utgitt til PS5.. Kanskje dei bruker ord som "PS5 exclusives" når det blir gjort. 

Kanskje det er du som må ta L-en her og slutte å annta ting du veit svært lite om.

Eg derimot, bryr meg pøkk om Sony venter med å annonsere Miles Morales til PS4.  Bonus for PS4 eigere. Samtidig som du veit svært godt at Sony satser på PS5 exclusives framover. Kanskje vente til dei faktisk seie at det er exclusives før du antar det?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (7 minutter siden):

At Sony annonserer Miles Morales til PS5, er ikkje det samme som at dei påstår spelet kun blir utgitt til PS5.. Kanskje dei bruker ord som "PS5 exclusives" når det blir gjort. 

Kanskje det er du som må ta L-en her og slutte å annta ting du veit svært lite om.

Eg derimot, bryr meg pøkk om Sony venter med å annonsere Miles Morales til PS4.  Bonus for PS4 eigere. Samtidig som du veit svært godt at Sony satser på PS5 exclusives framover. Kanskje vente til dei faktisk seie at det er exclusives før du antar det?

Fra nå av kan man se annerledes på Sony's annonseringer. Men da Miles Morales ble annonsert var det svært lite som tydet på at Sony hadde tenkt å gi ut mange flere spill til PS4. På den tiden antok alle at Miles Morales kom til å bli et PS5-eksklusivt spill. Måten Sony annonserte spillet på, basert på hvilke forventninger folk hadde til Sony sin spillsatsing gjorde at alle trodde det ville bli slik.

Å unnlate informasjon er også et retorisk grep. Det benyttet Sony seg av her.

Croc Man skrev (2 minutter siden):

Neppe, spillet er jo en slags enhanced port av Spiderman PS4. Så sikkert enkelt å tilbakeporte.

Nja. Jeg ser poenget ditt mtp motoren, men så lett er det nok ikke.

Etter alt tynet MS fikk for cross-gen fra flere hold, så klarer jeg egentlig ikke å se for meg at Sony plutselig skulle ha ombestemt seg angående dette heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (1 minutt siden):

Tyn? Fra hvilket hold? Det holder ikke å si "fra flere brukere på diskusjon.no".

Det har vaert sånn på Twitter og andre forum også. Men når det gjelder mer "offisielle" sider, så ble denne her delt på nettet en stund: 

https://www.techradar.com/news/xbox-series-xs-cross-gen-approach-is-robbing-players-of-the-next-gen-thrill 

Her er fra litt enkel søking på nettet: 

https://www.dualshockers.com/ps5-ps4-xbox-one-series-x-cross-gen-games/

Ellers er det vanskelig å sitte her med en oversikt over alt jeg har lest og hørt (i podcaster) de siste månedene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Leflus said:

Det har vaert sånn på Twitter og andre forum også. Men når det gjelder mer "offisielle" sider, så ble denne her delt på nettet en stund: 

https://www.techradar.com/news/xbox-series-xs-cross-gen-approach-is-robbing-players-of-the-next-gen-thrill 

Her er fra litt enkel søking på nettet: 

https://www.dualshockers.com/ps5-ps4-xbox-one-series-x-cross-gen-games/

Ellers er det vanskelig å sitte her med en oversikt over alt jeg har lest og hørt (i podcaster) de siste månedene. 

Dette er da like mye reportasjon/kommentarer som det er tyn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Leflus said:

En smule komisk at Sony nå kommer til å gi ut en del spill til både PS4 og PS5 likevel, deriblant Miles Morales og Horizon Forbidden West. 

"We believe in generations", indeed.

Hva er komisk med det?. Selvsagt kommer de til å gi ut spill til begge konsollene i en overgangsperiode. Det har de alltid gjort og det kommer de til å fortsette med. Skulle bare mangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (Akkurat nå):

Hva er komisk med det?. Selvsagt kommer de til å gi ut spill til begge konsollene i en overgangsperiode. Det har de alltid gjort og det kommer de til å fortsette med. Skulle bare mangle.

Det er kjempebra at de gjør det. Det er ikke det som er komisk. 

Det komiske er at de gikk ut og sa "we believe in generations" samtidig som de kun annonserte spillene sine til PS5. Deretter fikk vi månedsvis med fanboys som snakket om hvor viktig det var med next-gen eksklusive spill osv, før Sony nå gikk ut og annonserte at flere av spillene likevel kommer til PS4. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Leflus said:

Det er kjempebra at de gjør det. Det er ikke det som er komisk. 

Det komiske er at de gikk ut og sa "we believe in generations" samtidig som de kun annonserte spillene sine til PS5. Deretter fikk vi månedsvis med fanboys som snakket om hvor viktig det var med next-gen eksklusive spill osv, før Sony nå gikk ut og annonserte at flere av spillene likevel kommer til PS4. 

Ser fremdeles ikke problemet. Alle vet at Sony ikke ditcher over 100 millioner kunder over natten bare fordi de lanserer en ny konsoll. Spillene trenger ikke være next-gen eksklusive for å utnytte egenskapene til PS5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (Akkurat nå):

Ser fremdeles ikke problemet. Alle vet at Sony ikke ditcher over 100 millioner kunder over natten bare fordi de lanserer en ny konsoll. Spillene trenger ikke være next-gen eksklusive for å utnytte egenskapene til PS5.

Det var en kommentar til Sony's markedsføringsstrategi.

Jeg ser ikke problemet med å støtte kundene på PS4 jeg heller.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...