Gå til innhold

PlayStation 5 har fått pris og dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Croc Man skrev (4 minutter siden):

Du har fortsatt ikke lest artikkelen du linket til, nei.

Nei, det er nok du som ikke har lest hele artikkelen. Tar meg selv i å sitere, helt ut av kontekst sånn som du gjør.

"It feels a bit like Microsoft has shot itself in the foot and is taking away my desire to upgrade."

"Because what's the incentive? I haven't seen one yet, I've only been told about them."

"All this focus on cross-gen by Microsoft is robbing us of that initial next-gen thrill."

Lenke til kommentar
6 minutes ago, kilik said:

CDOn har lagt seg på 4990/5990 kr. Blir interessant å se når flere butikker kommer på banen. 

Tipper det blir priskrig. Etter hvert vil nok de salgsansvarlige begynne å tenke: "Om de kjøper konsoll hos oss, kjøper de sikkert også et spill eller to hos oss. Da er det viktig å ha lavest mulig pris når brukerne sjekker prisen på konsollen på prisjakt.no eller prisguiden.no".

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Skeptisk23 said:

Nei, det er nok du som ikke har lest hele artikkelen. Tar meg selv i å sitere, helt ut av kontekst sånn som du gjør.

"It feels a bit like Microsoft has shot itself in the foot and is taking away my desire to upgrade."

"Because what's the incentive? I haven't seen one yet, I've only been told about them."

"All this focus on cross-gen by Microsoft is robbing us of that initial next-gen thrill."

Så en enkel "opinion piece" fra et enkelt nettsted dokumenterer liksom at "MS har fått mye pepper for sin cross-gen strategi"? Jeg vil heller si at det er unntaket som bekrefter regelen.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Croc Man said:

Så en enkel "opinion piece" fra et enkelt nettsted dokumenterer liksom at "MS har fått mye pepper for sin cross-gen strategi"? Jeg vil heller si at det er unntaket som bekrefter regelen.

Så du er en av de som har vært for cross gen hele veien og ikke kun nå? Jeg bare lurer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Croc Man said:

Tipper det blir priskrig. Etter hvert vil nok de salgsansvarlige begynne å tenke: "Om de kjøper konsoll hos oss, kjøper de sikkert også et spill eller to hos oss. Da er det viktig å ha lavest mulig pris når brukerne sjekker prisen på konsollen på prisjakt.no eller prisguiden.no".

Tja, spørs vel på hvor mange enheter hver butikk får. Hvis folk blir desperate etter å ha den på lanseringsdagen kjøper de vel gladelig fra Komplett også.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (5 timer siden):

Dette er vanskelig å forstå for PC-gamere. 
At Series X og kanskje noenPS5 spill kommer til PC betyr fint lite for meg. Jeg foretrekker å spille på konsoll.

Enig. De sliter virkelig med å forstå hva ordet "preferanse" faktisk betyr.

barezell skrev (5 timer siden):

For å ta pc masterrace rollen. Hvorfor? Du kan jo bruke en pc prikk likt som en konsoll? kan bygge den i en sort liten boks og sette i tv benken. Koble til kontrolleren du foretrekker å tut og kjør. 

edit: skjønner selvsagt at det koster mer, men får jo også bedre ytelse om man velger legge peng i det:) 

Jeg sier meg enig med listen Leflus lagde, og kan legge til at terskelen for å starte å spille er MYE lavere, og da spesielt med PS4 sin sleep mode. Da tar det bokstavelig talt 5 sekunder fra jeg slår på til jeg avfyrer en kule i hvilket spill jeg enn har startet.

Utover dette er det mye knot med PC. Man kan velge mellom å sitte ukomfortabelt med mus og tastatur, eller trekke kabler på kryss og tvers. Og i tillegg til dette kommer software-problemene, hvor maskina ikke nødvendigvis er helt kompatibel, man må laste ned diverse støtteprogrammer for kontrollene eller annet, justere innstillinger i hytt og gevær, og belage seg på å flagre gjennom flerfoldige forskjellige digitale butikker for å kjøpe de forskjellige spillene. Konsoll er bokstavelig talt plug and play.

Og oppå alt dette kommer prisen. Om man starter fra scratch har man ikke sjans å oppnå det samme på PC for noe som ligner på den samme prisen. Og da snakker jeg ikke bare om specs, men å faktisk oppnå den samme kvaliteten på grafikk og lyd. For der konsollspill er optimaliserte for å fungere på de entydige specsene til konsollen, så må PC-spill finne minste fellesnevner og gå ut fra det.

Oppå dette igjen, så er det et problem at jeg jobber med PC hele dagen, og da er det godt å slippe unna den når jeg skal slappe av på kveldene.

For ordens skyld, så spiller jeg en del PC også, og har en 3 år gammel maskin som har støvet ned halvannet av de årene. Har ingen problemer å kjøre omtrent samtlige spill med høye innstillinger, men ender aldri opp med å spille på den.

Skeptisk23 skrev (3 timer siden):

Har dere fått med dere denne?
https://www.washingtonpost.com/video-games/2020/09/16/ps5-retail-units/
Sony skal støtte PS4 i 3-4 år ekstra. Betyr dette at God of War Ragnarok kommer til PS4? Hva med Ratchet and Clank? 
Plutselig ser Microsoft sine 2 år med cross-gen support veldig korte ut. 

 

 

Raul07 skrev (2 timer siden):

Microsoft fikk mye kritikk og Sony kommer diltende etter når det er litt glemt tema.

Sony kom ikke diltende etter. De gjorde akkurat det samme mellom PS2 og PS3, og mellom PS3 og PS4. Akkurat i overgangsåret mellom generasjoner har mange av spillene nesten alltid kommet på begge maskiner. GTA5, MGS5 og Last of Us for eksempel. Utover dette har Sony alltid støttet maskinene i årevis etterpå, hvor utviklere har kunnet gi ut spillene der om du vil, enten bare der eller på begge maskiner. Spesielt EA har en tendens til å gi ut på begge i 4-5 år etterpå. Forøvrig ble det siste PS2-spillet (Pro Evo 2014) utgitt i 2013, samme året som PS4 ble sluppet, og maskina ble offisielt avskåret fra service først i 2018. PS3 har fått sitt siste spill i FIFA 19, som da altså ble sluppet ca 2 år før PS5 kommer. Og disse to nevnte er tilfeldigvis også cross-gen.

Elmek38 skrev (12 minutter siden):

Noen som har prisene justert på komplett bestillingene før prisen ble justert?

Min ordre fra april viser fortsatt prisen på kr 9990. 

Min ordre viser fortsatt 9990 den også, men da de tok imot forhåndsbestillinger sa de at denne prisen kom til å bli justert når endelig pris var avklart, så det endrer seg nok snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gringorilla said:

Enig. De sliter virkelig med å forstå hva ordet "preferanse" faktisk betyr.

Prefranser går begge veier; noen foretrekker å spille på PC.

Selv opplever jeg ikke store tekniske problemer du nevner ved PC-spilling, ei heller synes jeg det er mye knoting (og den lille som er liker jeg egentlig). Men så kan det være jeg har vært heldig med PCen min og at min terskel på hva som er knoting er høyere?
Selv liker jeg friheten ved PC-spilling, men skjønner veldig godt at folk ønsker et mer strømlinjet system. Plug and play som du så fint sier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
saywhat skrev (12 minutter siden):

Prefranser går begge veier; noen foretrekker å spille på PC.

Selv opplever jeg ikke store tekniske problemer du nevner ved PC-spilling, ei heller synes jeg det er mye knoting (og den lille som er liker jeg egentlig). Men så kan det være jeg har vært heldig med PCen min og at min terskel på hva som er knoting er høyere?
Selv liker jeg friheten ved PC-spilling, men skjønner veldig godt at folk ønsker et mer strømlinjet system. Plug and play som du så fint sier. 

Jaja, det går selvfølgelig begge veier. Og jeg fluktuerer selv. Når jeg nettopp har oppgradert PCen, så foretrekker jeg den, og innimellom returnerer jeg til den, men i snitt vil jeg si at kun omtrent 5-10% av spilletiden min går til PC, rundt 85% til konsoll (hvorav ca 75 prosentpoeng på Playstation, 9% på Nintendo, og 1% på øvrige), og resten mobil (i hovedsak pga tilgjengelighet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...