Gå til innhold

PlayStation 5 har fått pris og dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, PC vinner igjen som vanlig.

Sony: PS5 EXCLUSIVE!!!!!!!!! Vi er best! Okay, det kommer til PC også da... men det skulle ikke komme ut. Vi fjerner alle spor i trailerne så kanskje ingen legger merke til det!

At folk gidder å hause opp denne "krigen" mellom XBOX og PS når PC vinner på både pris og ytelse i det lange løp. Lykke til med 800-kronersspill og forrige generasjons hardware.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (2 timer siden):

Haha, PC vinner igjen som vanlig.

Sony: PS5 EXCLUSIVE!!!!!!!!! Vi er best! Okay, det kommer til PC også da... men det skulle ikke komme ut. Vi fjerner alle spor i trailerne så kanskje ingen legger merke til det!

At folk gidder å hause opp denne "krigen" mellom XBOX og PS når PC vinner på både pris og ytelse i det lange løp. Lykke til med 800-kronersspill og forrige generasjons hardware.

Når skal du skjønne det at ikke alle gidder å sitte på en spill PC ? Eller har interesse av å bygge/handle en?

Endret av Mala
  • Liker 8
Lenke til kommentar
3 hours ago, radiohodet said:

Haha, PC vinner igjen som vanlig.

Sony: PS5 EXCLUSIVE!!!!!!!!! Vi er best! Okay, det kommer til PC også da... men det skulle ikke komme ut. Vi fjerner alle spor i trailerne så kanskje ingen legger merke til det!

At folk gidder å hause opp denne "krigen" mellom XBOX og PS når PC vinner på både pris og ytelse i det lange løp. Lykke til med 800-kronersspill og forrige generasjons hardware.

Er så digg med konsoll der man vet spillet er optimalisert og slipper å oppdatere drivere og fikle med innstillinger. Lykke til med å bygge en PC som er like kraftig som PS5/Series X til 6000kr. Hver generasjon har alltid eksklusiver som aldri blir tilgjengelig på PC. Også deilig å slippe all juksing og dritt som jeg opplever i diverse MP spill på PC. Warzone har cheatere i annen hver lobby. Nei, kutt crossplay med de svette PC nerdene. Dere får kose dere med en rig til 20K som svært få spill optimaliseres for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Potethode skrev (1 time siden):

Er så digg med konsoll der man vet spillet er optimalisert og slipper å oppdatere drivere og fikle med innstillinger. Lykke til med å bygge en PC som er like kraftig som PS5/Series X til 6000kr. Hver generasjon har alltid eksklusiver som aldri blir tilgjengelig på PC. Også deilig å slippe all juksing og dritt som jeg opplever i diverse MP spill på PC. Warzone har cheatere i annen hver lobby. Nei, kutt crossplay med de svette PC nerdene. Dere får kose dere med en rig til 20K som svært få spill optimaliseres for. 

Hmm..Du får det til å høres så slitsom ut av å game på pc, litt overdrivelse kanskje? Opplever sjelden cheaters jeg da men.. 

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 timer siden):

Når skal du skjønne det at ikke alle gidder å sitte på en spill PC ? Eller har interesse av å bygge/handle en?

Dette er vanskelig å forstå for PC-gamere. 

At Series X og kanskje noenPS5 spill kommer til PC betyr fint lite for meg. Jeg foretrekker å spille på konsoll.

Endret av Leflus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (6 timer siden):

Ser fremdeles ikke problemet. Alle vet at Sony ikke ditcher over 100 millioner kunder over natten bare fordi de lanserer en ny konsoll. Spillene trenger ikke være next-gen eksklusive for å utnytte egenskapene til PS5.

Er vel hovedsaklig ref tidligere diskusjoner her inne og sikkert på resten av store internett at xbox ikke fikk next gen titler ettersom spillene også måtte lages til one x. Da var argumentasjonen fra xbox gjengen nærmest nøyaktig det samme du skriver her, men det nektet sony gjengen på. det ville være tilnærmet umulig å lage noe som var optimalistert for begge deler. 

Finnes vel gode 2-3 lange deilige tråder du kan pine deg med om tema ? 

Selv er jeg enig og har sagt hele tiden at det er en selvfølge å gi ut cross gen der det er mulig. Its all about the money uansett om man heter $ony eller m$.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (11 minutter siden):

Dette er vanskelig å forstå for PC-gamere. 

At Series X og kanskje noenPS5 spill kommer til PC betyr fint lite for meg. Jeg foretrekker å spille på konsoll.

For å ta pc masterrace rollen. Hvorfor? Du kan jo bruke en pc prikk likt som en konsoll? kan bygge den i en sort liten boks og sette i tv benken. Koble til kontrolleren du foretrekker å tut og kjør. 

edit: skjønner selvsagt at det koster mer, men får jo også bedre ytelse om man velger legge peng i det:) 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
barezell skrev (7 minutter siden):

For å ta pc masterrace rollen. Hvorfor? Du kan jo bruke en pc prikk likt som en konsoll? kan bygge den i en sort liten boks og sette i tv benken. Koble til kontrolleren du foretrekker å tut og kjør. 

edit: skjønner selvsagt at det koster mer, men får jo også bedre ytelse om man velger legge peng i det:) 

Flere ting: 
-Konsoll er fortsatt mer plug and play. Det er i hvert fall min oppfatning etter de gangene jeg har spilt på PC de siste årene. Jeg skal dog innrømme at det har blitt mye bedre på PC.
-Konsoll er mer fokusert. Jeg liker å ha et hardt skille mellom maskin til arbeid og maskin til underholdning. Dette kan sikkert høres irrasjonelt ut, men for meg er det viktig. .
-Konsoll har mer låste økosystem i online multiplayer - kan være negativt i noen tilfeller, men mtp. juksing kommer konsollspillere bedre unna 
-Man vet akkurat hva man går til når det gjelder hardware-oppgraderinger. Færre alternativer gjør det enklere å velge maskin
-Jeg foretrekker håndkontrollere fremfor mus og tastatur. Når man spiller på PC er sjansen større for at man kommer til kort mot mus/tastatur spillere i multiplayer
-En konsoll er vanligvis mer portabel enn en PC. Jeg liker å ha muligheten til å ta med meg konsollene til spillkvelder eller når jeg reiser hjem i lengre ferier. Her skal det sies at PS5 og XSX sprenger grensene for hva jeg tenker er akseptabel størrelse for en konsoll. Håper derfor det kommer en slim versjon innen 3-4 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, selv den dyreste PS5 koster mindre enn de billigste RTX 3000 grafikkortene. Å sammenligne konsoll og PC direkte er meningsløst. En fullverdig spill-PC er i en helt annen prisklasse og har et bredere bruksomåde. De nye konsollene selges med tap som de forsøker dekke inn med onlineabonnement og høyere priser på spill enn på PC. Det er fordeler og ulemper.

PC + Switch har vært en fin kombo for meg siste årene og vil fortsette med det. Så blir det en PS5 etterhvert utelukkende for de flotte, eksklusive singleplayer spillene til Sony.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får vente til 3070 skjermkort er ute, for å se om det er mulig å bygge en PS5/XsX, PC for rundt 6k. Det er ikke så langt unna! Maks 1 år. Ellers er vil jeg tro PS5 og XsX selges med tap, mot at de tjener dette inn igjen på økosystemet sitt. Spesielt på de som går all in, på digital.

Lenke til kommentar
Lush skrev (9 minutter siden):

Får vente til 3070 skjermkort er ute, for å se om det er mulig å bygge en PS5/XsX, PC for rundt 6k. Det er ikke så langt unna! Maks 1 år. Ellers er vil jeg tro PS5 og XsX selges med tap, mot at de tjener dette inn igjen på økosystemet sitt. Spesielt på de som går all in, på digital.

Jeg er ikke noe veldig for det ene eller det andre når det gjelder PC vs. konsoll, men her er du helt på jordet. 
RTX 3070 koster alene rundt 6000kr for de rimligste. Så kan du begynne å legge til de andre komponentene man trenger.. Du kommer fort opp i det doble.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...