Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feil


Kjetil8738

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 9130a...e81

Tipper det eneste som skjer er at Lånekassen registrerer at du ikke har gjennomført studiemålene og at du derfor ligger så langt bak at du ikke får nytt studielån før du har tatt igjen studiepoeng nok til at du er innenfor (det er vel ett helt studieår man kan være bak?)

Så,om du bare er det ene året bak er det vel bare å søke for det nye året, hvis du har samlet opp mer du ikke har gjennomført så må du finansiere det selv. 

 

 

Anonymous poster hash: 9130a...e81

Lenke til kommentar

For å si det sånn, hvis du forfalsker dokumenter, så gambler du med hele livet ditt. Blir det oppdaget, så havner det på rullebladet, og da mister du jobbmuligheter. Sånn som det er nå, så har du en sjans til å gjøre opp for deg.

Jeg vet ikke hvor raskt studiene må gjennomføres for å få det bestått og dermed studielånet godkjent. Hvis du har 5 år på deg, så behøver du ikke fortelle til noen hva du har brukt dem til.

Finn ut hvor god tid du har.

Hvis problemet er penger, prøv å finne en jobb så du kan prøve å gjennomføre studiene.

Lenke til kommentar
Gjest 9130a...e81 skrev (5 timer siden):

Tipper det eneste som skjer er at Lånekassen registrerer at du ikke har gjennomført studiemålene og at du derfor ligger så langt bak at du ikke får nytt studielån før du har tatt igjen studiepoeng nok til at du er innenfor (det er vel ett helt studieår man kan være bak?)

Så,om du bare er det ene året bak er det vel bare å søke for det nye året, hvis du har samlet opp mer du ikke har gjennomført så må du finansiere det selv. 

 

 

Anonymous poster hash: 9130a...e81

Ikke hvis jeg har en legeerklæring, da ser de bort fra forsinkelser osv. Spørsmålet er kommer du til å ringe lærestedet i utlandet for å dobbelsjekke om dokumentene? Jeg er meget god til å lage sånt dokument og vet at det ikk skal se forskjell ut fra det originale. 

Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

For å si det sånn, hvis du forfalsker dokumenter, så gambler du med hele livet ditt. Blir det oppdaget, så havner det på rullebladet, og da mister du jobbmuligheter. Sånn som det er nå, så har du en sjans til å gjøre opp for deg.

Jeg vet ikke hvor raskt studiene må gjennomføres for å få det bestått og dermed studielånet godkjent. Hvis du har 5 år på deg, så behøver du ikke fortelle til noen hva du har brukt dem til.

Finn ut hvor god tid du har.

Hvis problemet er penger, prøv å finne en jobb så du kan prøve å gjennomføre studiene.

Jeg er ikke helt 100% frisk til å jobbe fult, jeg går gjennom en lang behandling. For å skaffe 350.000kr kommer det nok til å ta mange år for meg. Pga behandlingen tar tid også. 

Lenke til kommentar
Kjetil8738 skrev (1 time siden):

Jeg er ikke helt 100% frisk til å jobbe fult, jeg går gjennom en lang behandling. For å skaffe 350.000kr kommer det nok til å ta mange år for meg. Pga behandlingen tar tid også. 

Ja. Jeg vet ikke nok om studieprosesser til å gi 100% svar. Men hvis du enda har en sjans til å fullføre studiene, hvis fristen ikke er gått ut, så har du jo teknisk ikke gjort noe ulovlig. Kanskje du til og med har mulighet til å låne mer penger til å fullføre studiene og få deg en bedre betalt jobb innen det du studerer når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Kjetil8738 skrev (1 time siden):

Jeg er meget god til å lage sånt dokument og vet at det ikk skal se forskjell ut fra det originale. 

Ut ifra denne setningen, så virker det som at dette er noe du "ofte" gjør på ting. bare at denne gangen har det gått litt over stokk og stein.

Du har fått som fortjent. :) lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle får lov å si hva de vil seff. Problemet er at ingen vet hvor dårlig situasjon er jeg i nå. Jeg fikk skade pga en operasjon jeg hadde for mange år siden, siden då har jeg ikke hatt noe inntekt, med avslag på erstatning. Jeg har ikke mer valg i mitt liv.
 

Jeg vet det som jeg har gjort er stor feil. Eneste jeg vil nå er å få sjanse til å ta den utdanningen . Om jeg forfalsker dokumentasjon, så må jeg fortsatt betale de 350k tilbake. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke hvilken situasjon du er i, annet enn det du har fortalt at du har god erfaring med dokumentforfalskning og at du fant ut at du ville bruke lånekassen til aksjer.

For all del, gjort mye feil i mitt liv selv, men man kan ikke skylde alt på sykdom. Dette er jo store steg du har gjort som ikke er relatert til skaden du har fått (slik jeg oppfatter det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Kjetil8738 said:

Alle får lov å si hva de vil seff. Problemet er at ingen vet hvor dårlig situasjon er jeg i nå. Jeg fikk skade pga en operasjon jeg hadde for mange år siden, siden då har jeg ikke hatt noe inntekt, med avslag på erstatning. Jeg har ikke mer valg i mitt liv.
 

Jeg vet det som jeg har gjort er stor feil. Eneste jeg vil nå er å få sjanse til å ta den utdanningen . Om jeg forfalsker dokumentasjon, så må jeg fortsatt betale de 350k tilbake. 

Svaret på spørsmålet ditt er: Ja, lånekassen vil garantert finne ut at det såkalte dokumentet ditt er forfalsket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjetil8738 skrev (2 timer siden):

Ikke hvis jeg har en legeerklæring, da ser de bort fra forsinkelser osv. Spørsmålet er kommer du til å ringe lærestedet i utlandet for å dobbelsjekke om dokumentene? Jeg er meget god til å lage sånt dokument og vet at det ikk skal se forskjell ut fra det originale. 

For å si det veldig enkelt. Staten er de siste du vil svindle. Dokumentforfalskning er svært alvorlig. Og ja, det vil oppdages. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes folk skal være greie og ikke sparke noen som allerede ligger nede. Jup, forflaskning av dokumenter er ikke veien å gå, det vil bli rettsak, du vil havne i lokalavisa, kanskje fengsel og foreldrene dine vil bli sykt skuffet. Tenk å sitte i fengsel med andre kriminelle, da kan du glemme studien og skaffe ordntlig jobb senere i livet.

Du må nok tak dette opp med din familie og be de om hjelp, ellers må du ut i arbeidslivet og tjene opp de tapte pengene med god gammeldags jobbing. Ingenting kommer gratis i livet, og man må dessverre jobbe hardt for å oppnå uansett hva slags mål som man har i livet.

Ellers hvordan klarte du å tape alt 350k, fikk du ingen margin call, ingen vasler på å cut loses? Dette høres veldig merkelig/latterlig ut. Et pro tips, om man har 350k, bruk kun 10% av dette til aksjekjøp, altså 35k. Går investering ned 10% burde man selge seg ut fordi markedet går en annen vei enn forventet. Husk også det er mye prismanipulasjon i aksjemarkedet pga aksjerobotter og rikinger som kjell inge røkke.

Ta dette som en lærepenge, og de 350k er derfor ikke helt bortkastet.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...