Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rom i rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, tenker å lage hjemme kino i kjellern. Bor i en 2mansbolig og nabon har soverom vegg i vegg? lest litt på lydissolering og har vell funnet ut at rom i rom løsning er det beste. Er det noen som har prøvd dette selv og kan komme med erfaringer og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å sjekke ut avforum.no det er ikke så aktivt der nå som det en gang var, men det er noen veldig gode byggetråder der med vannvittig mye god informasjon på akkurat dette området. Evt har du avsforum.com om du vil over på engelsk.

• Liker 1
Skrevet
Nettels skrev (5 timer siden):

Støtter heller at trådstarten begynner hos seg selv. Jeg hadde blitt temmelig oppgitt og fornærma hvis naboen hadde kommet med et slikt forslag :p 

Får bli en nødløsning om det ikke blir bra? 

Skrevet (endret)
Sitat

Anbefaler deg å sjekke ut avforum.no

Veldig mange gode og detajerte byggetråder der. tips om rom i rom, lydhimling , dobbel gips, veltilasjon osv

Her

Endret av leifeinar
Skrevet
Dubious skrev (23 minutter siden):

Noen som hang subwoofer i taket for å hindre at den vibrerte hos naboen

rom i rom krever en god del takhøyde før du begynner, går fort med 40 cm

Vell har ikke all verden med takhøyde, men håpet det hjalp litt med å gjøre veggene skikkelig åså det beste ut av gulv og tak.....

Skrevet

Øreproppene var ment i tillegg til lyddemping i bygg. Jeg ville satt pris på å i det minste bli tilbudt dem og vite om dem, enn å ikke vite om dem. Bruker dem hver gang jeg skal sove for total stillhet.

Skrevet

første steg er vell og sørge for at alle høytalere er isolert fra gulvet , her finnes det masse produkter , egene sub baser og i tilleg kan du ha vibrasjons bein på suben og på bass basen , samme med høytalerne , dette vill søger for at vibrasjonene går i lufta og ikke i gulvet. 

Skrevet
Taurean skrev (7 timer siden):

Øreproppene var ment i tillegg til lyddemping i bygg. Jeg ville satt pris på å i det minste bli tilbudt dem og vite om dem, enn å ikke vite om dem. Bruker dem hver gang jeg skal sove for total stillhet.

Hvordan er dette med tanke på brannsikkerhet? Og hvordan vårkner du til vekkeklokker vær morgen? 

Skrevet

Jeg våkner før vekkerklokken, men ikke alltid jeg står opp før klokken ringer

Brannalarmen hører du nok uansett, og ørepropper blokkerer ikke ut all lyd

• Liker 1
Skrevet

Er litt rotete men håper dere forstår. Det som stikker ut ved siden av vaskeromdør er en bærebjelke som gå opp til taket og over rommet og ned igjen på den andre siden.  Så der er takhøyden en del lavere og har ikke så mye å ta av egt. 

20200825_231234.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...