Gå til innhold

Hviterussland - Europas siste diktator faller forhåpentligvis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Alexander4840 said:

Hey @BlackLivesMatter
Går ann å protestere fredlig :)
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202008/NNFA03081620/avspiller
Sånn skal det gjøres, Heia folket!

Kjære deg. Alle vet at det er fullt mulig med fredelige demonstrasjoner, men dette forutsetter faktisk at politiet og militæret forholder seg rolig overfor demonstrantene og ikke eskalerer situasjonen slik vi alle har sett de gjør i USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (8 minutter siden):

Kjære deg. Alle vet at det er fullt mulig med fredelige demonstrasjoner, men dette forutsetter faktisk at politiet og militæret forholder seg rolig overfor demonstrantene og ikke eskalerer situasjonen slik vi alle har sett de gjør i USA.

Donald Trump er jo ikke helt uskyldig i demonstrantenes hat. Jeg skjønner demonstrantene godt. De har jo lov til å være sinte på presidenten! Det er jeg også.

Samme i Hviterussland. Når demonstrantene demonstrerer i Hviterussland, er det en grunn. De må bare avsette ham. Håper USA avsetter Trump.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Mr.M said:

er du ikke litt snever i å bedømme hvilke protester som er "legitime" ?

Hva synes du om Hong Kong protestene? Eller demonstasjonene i Ukraina for noen år tilbake?

Jeg forstår ikke helt spørsmålet, kan du utdype?

Hong Kong-protestene var legitime da dette er en protest mot sikkerhetsloven som ble innført fra et kommunistisk diktatur. Foruten de mennesklige konsekvensene dette får, kan det være katastrofalt for Hong Kong og dets stilling som økonomisk nav i Asia.

Ukraina må jeg lese meg opp på igjen før jeg gir noe svar.

Lenke til kommentar

MINSK/OSLO (NRK): Opposisjonen ber statsansatte og mediene om å slutte seg til generalstreiken og kravet om frie, demokratiske valg. – Dette er deres siste sjanse til å skifte side, forklarer stabssjef Maria Kolesnikova til NRK i Minsk.

ser at presset mot figurer i statsapparatet øker nå. Ikke lenge til de kan tillate seg sitte på gjerdet, men må velge side. Lukashenko eller opposisjonsbevegelsen.

"Minister Uladzimir Karanik went out to the protesters who had gathered near the Ministry of Health to demand his resignation. People asked him tough questions about those who suffered from the violence of the security forces. As a result, Karanik ran away from people shouting "Shame!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt spørsmålet, kan du utdype?

jeg bare tolker deg (og en annen her inne) som at hvis det i forbindelse med demonstrasjoner går ei vindusrute, en bil settes fyr på, kastes stein på politiet, etc. osv. så er opprøret/protestene bare antifa, pøbel, eller ikke noe opprør vi bør støtte?

Det beste er selvsagt om alt av protester forløper "fredelig" men ikke alltid det blir sånn. av ulike årsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mr.M said:

jeg bare tolker deg (og en annen her inne) som at hvis det i forbindelse med demonstrasjoner går ei vindusrute, en bil settes fyr på, kastes stein på politiet, etc. osv. så er opprøret/protestene bare antifa, pøbel, eller ikke noe opprør vi bør støtte?

Det beste er selvsagt om alt av protester forløper "fredelig" men ikke alltid det blir sånn. av ulike årsaker.

Det er en betydelig forskjell på ei knust rute og 3 måneder med daglige opptøyer.

Når det dessuten utøves vold mot sivile på bagrunn av offerets hudfarge  så mister demonstrasjonen mot rasisme all legitimitet. Det finnes et utall videoer fra Portland og andre byer der folk angripes kun pga hudfarge, og for at de er på feil sted til feil tid. Folk har blitt drept av disse demonstrantene fordi de vil beskytte forretningene sine (og således livsoppholdet).

Det ironiske og urovekkende i hele suppa er at BLM demonstrerer for 'Defund the Police' når det eneste som hindrer folk fra å gå til alvorlige angrep på disse demonstrantene er at politiet er der.

Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (13 minutter siden):

Det er en betydelig forskjell på ei knust rute og 3 måneder med daglige opptøyer.

i Hong Kong har de holdt på i månedsvis, det knuses bankautomater, vinduer, ramponerer t-bane, ødelegger kjøpesentre, vold mot politi, osv.

med andre ord, det er langt fra "fredelig" ?

en må ta høyde for sinne folk kan ha også, når det gjelder demonstrasjoner mot det ene eller andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 hours ago, InnoPerp said:

Det ironiske og urovekkende i hele suppa er at BLM demonstrerer for 'Defund the Police' når det eneste som hindrer folk fra å gå til alvorlige angrep på disse demonstrantene er at politiet er der.

Her blander du fakta noe voldsomt. Det ironiske er at de eneste som har gått til angrep på demonstrantene er politiet…

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...