Gå til innhold

Selvbetjente kasser – er det positivt eller negativt?


Anbefalte innlegg

Bruker utelukkende sjølbetjente kasser hvor dette finnes.  Er (for meg) mye mer effektivt. Faktisk er det så mye mer behagelig for meg å handle via slike kasser at jeg velger en butikk med sjølbetjening framfor en som ikke har det.

Unntakene er dem gangene jeg skal handle alkohol, ettersom da må jeg uansett vente på at noen kommer og godkjenner handelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wheeljack skrev (4 minutter siden):

Bruker utelukkende sjølbetjente kasser hvor dette finnes.  Er (for meg) mye mer effektivt. Faktisk er det så mye mer behagelig for meg å handle via slike kasser at jeg velger en butikk med sjølbetjening framfor en som ikke har det.

Unntakene er dem gangene jeg skal handle alkohol, ettersom da må jeg uansett vente på at noen kommer og godkjenner handelen.

Om du bruker samme butikk, be om at de legger inn finger avtrykket ditt neste gang. De fleste her i området har denne muligheten, det eneste som er dumt er at de ikke registrerer til en "offentlig" server, så en må registrere på hver butikk ? Det er vell en personvern greie, men skulle ønske de hadde mulighet for å godkjenne felles lagring eller noe slik. Mye enklere.  

Lenke til kommentar
Alv_V skrev (På 16.7.2020 den 20.24):

Skjønner ikke at folk bruker det systemet, er  jo bare med å truet yrket til titusenenvis av folk som jobber i butikk, de burde organisere seg og nekte å jobbe for butikker som automatiserer arbeidstedet deres.

Skal vi gå tilbake til manuelt betjente bomstasjoner bare for å unngå at bombetjenter mister jobben da?

Jeg for min del foretrekker gjerne selvbetjente kasser fordi jeg ofte for eksempel hører på noe interessant på telefonen mens jeg handler og betaler, og liker å være i "min egen boble" og ikke forholde meg til noen andre og for eksempel måtte sette lyden på pause for å høre hva folk sier til meg.

Og de som jobber i butikk setter sikkert pris på å få bedre tid til alle andre oppgaver de har i tillegg til å skulle sitte i kassa.

Edit: Og de ensidige bevegelsene de gjør når de sitter i kassa kan medføre slitasjeskader.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Uderzo said:

Jeg har aldri 3 varer, handler kun 2 ganger i uka, så jeg har alltid langt flere varer enn det i handlekurven. Når jeg er ferdig med å legge på varer på båndet så er de ofte allerede registrert i kassen.
Så for meg så sparer jeg ikke noe tid, de som jobber i kassen er mye raskere enn meg. Det er ofte kø for de selvbetjente også, så køing blir det ofte uansett.

I tillegg til det så er det også en prinsipp sak. Jeg jobber ikke gratis. 
Venter egentlig bare på automatisk registering av varer, hvor du plukker varer fra hyllene, og når du forlater butikken så betaler du for varene automatisk. Når slike systemer er modne nok for å tas bredt i bruk så kommer det nok her til lands etterhvert.

Da er du flinkere til å ukeshandle enn de fleste :p

Coop har jo forøvrig portable scannere du tar med deg inn i butikken. Da plukker du varen fra hylla, scanner den og putter den rett i en pose. Så bare betaler du med utgangen og går derifra.

Det er ganske populært blandt de som handler mye. 

FB_IMG_1595246230240.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Da er du flinkere til å ukeshandle enn de fleste :p

Coop har jo forøvrig portable scannere du tar med deg inn i butikken. Da plukker du varen fra hylla, scanner den og putter den rett i en pose. Så bare betaler du med utgangen og går derifra.

Det er ganske populært blandt de som handler mye. 

Prøver så godt jeg kan ?

Det er nice, de har jeg ikke prøvd før. Hvis jeg er innom en Coop som har dem skal jeg teste det ut.
At du kan bruke mobilen også er et pluss :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...