Jump to content
Sign in to follow this  
Skoleeleven

Er førstegongstenesta bra å ha på cv-en?

Recommended Posts

Hei!

Eg lurer på kor bra førstegongstenesta EIGENTLEG ser ut på cv-en. Tenkjar då på draumen min om å få jobb hos eit større tech-selskap, og summer internships. Har det noko å seia kvar ein tenestegjorde? Er det til dømes dårlegare å ha vore i HMKG musikkorps 3. kompani, enn noko anna?

Min erfaring hittil er at det er positivt - så lenge sjefen også tjenestegjorde selv. Og det virker det som mange sjefer har gjort.

Masse IT og relatert til det i Forsvaret som jeg kan tenke meg kan være veldig bra å ha med seg, og generelt er det bra å vise at du gidder samt kan gjøre noe utenfor skolebenken. 

Annonse

Kommer helt an på hvor mye annet du har på CVen din. Har du lite, ta med det du har. Har du mye, tjener du på å ikke "drukne" mye erfaring med ting som ikke er relevant.

Jeg tar f.eks. ikke med min erfaring som speiderleder eller verv i studentpolitikk med mindre det er spesielt relevant for hva jeg søker på. Det samme gjelder dykkersertifikater, utstillinger jeg har hatt, eller truckførersertifikat, bare for å nevne noe. Sommerjobber som jeg hadde et par måneder i slengen er heller ikke med på CVen min nå lengre.

Ulempen er at det er stor risiko for å havne i Heimevernet, og bli tvunget ut på firedagersøvelse nesten en gang i året.

Det er nok meir positivt enn negativt å ha gjennomført fyrstegongsteneste på CVen, men det kjem sjølvsagt litt ann på omstendigheitene rundt.

Har du hatt ei teneste som gir deg nyttig erfaring så er det sjølvsagt mykje meir positivt enn om du har hatt ei meir generell teneste som ikkje har særleg med overføringsverdi til det sivile liv.

Eit anna spørsmål er kva som eventuelt er alternativet, det er klart mykje betre å ha fyrstegongsteneste på CVen enn det er å ha eit friår der du ikkje oppnådde noko som helst.

Det å ha gjennomført fyrstegongsteneste gir også nokre synergieffektar ettersom du har vært gjennom ein medisinsk screening slik at arbeidsgiver kan vere rimeleg trygg på at du er ved god helse, har du hatt teneste der du har blitt sikkerheitsklarerert så er det også sjølvsagt positivt for ein arbeidsgiver som er bekymra for industrispionasje eller utro tenarar.

• Innsiktsfullt 1