Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Håndholdt støvsuger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 time siden):

Vi har dyson, super fornøyd med den. Har også en neato robot som holder det rent nede. Sentralstøvsuger blir sjeldent brukt, fruen tar den frem en sjelden gang. Jeg ser ikke behovet.

Hvilken dyson versjon har du da? Tenkte og skaffe meg en robot støvsuger som skal patruljere stue/kjøkken, og ha en håndholdt til gang, soverom, garderobe og hobbyrom

Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

Ville nok ha satset på Dyson eller tilsvarende. De mer tradisjonelle som har eksistert i en evighet som Bosch selger mye av har jeg dårlig erfaring med. Dårlig sugekraft og batteriet er også relativt dårlig. Tror teknologien til Dyson er noe bedre der. :)

Jeg er enig med Merko. Håndholdte Bosh-støvsugere er noe herk, jeg ville ha satset på Dyson jeg også.

Lenke til kommentar

Hvilken utgave av dyson da? Er det kun den dyreste som gjelder, eller holder det med en midt på treet også, kan alle fra dyson brukes som en sånn liten håndholdt støvsuger? Så man nermest kun har håndtaks delen, kjekt og bruke i bilen 

Lenke til kommentar

Det spørs litt på kva behov du har, men du kjem langt med ein 2-i-1 støvsugar. Eg har sjølv ein relativt billig ein frå Electrolux og den dekker det meste av mitt behov. Sentralstøvsugaren blir lite brukt. 

Det er knapt med battertid og litt lite støvkammer til full støvsuging av heile huset, samtidig er den ypperleg å gripe til for å støvsuge ein del av golvet om gongen. 

Det må nemnast at eg har lite tepper, så sterk sugekraft er ikkje avgjerande for mim del. Har du slike behov så bør du nok gå rett til Dyson som er av det beste som er å få kjøpt. 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en fra Philips for ett par uker siden, kostet rett under 4000,-. er meget fornøyd med den nå. Så Philips har en med vaskefunksjon også, men er nesten dobbelt så dyr.

Batteritiden er nok eneste minuset, men holder ok til min leilighet på 80kvm. Fint å ha lys foran på de også. Min hadde ikke noe ekstra utstyr,, annet enn en børste som er for å ta med lister som sitter på skaftet.

Har hatt robotstøvsuger før. Havnet på dynga. Alt for mye hindre osv som den ikke klarer, for det må man ha såkalt minimalistisk hjem uten tepper. Ellers er disse håndholdte langt bedre. Har sentral støvsuger selv, men den satt jeg nå på loftet. Godt å slippe å drive med den slangen.

 

Lenke til kommentar

Litt off-topic men eg kan ikkje forstå kvifor sentralstøvsugere ikkje har kortare og meir handterleg slange og heller har uttak i lysbrytarhøgde på kvart rom? Heile poenget med sentralstøvsugar er for meg vekke når eg berre bytter ut ein litt tung støvsuger på hjul som eg triller rundt i huset med ein stor slange som du må dra rundt på, særleg når du uansett må ned på golvet for å kople til begge typane slik at det ikkje ein gong er ein forbetring for personar med nedsatt mobilitet. 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (17 timer siden):

Litt off-topic men eg kan ikkje forstå kvifor sentralstøvsugere ikkje har kortare og meir handterleg slange og heller har uttak i lysbrytarhøgde på kvart rom? Heile poenget med sentralstøvsugar er for meg vekke når eg berre bytter ut ein litt tung støvsuger på hjul som eg triller rundt i huset med ein stor slange som du må dra rundt på, særleg når du uansett må ned på golvet for å kople til begge typane slik at det ikkje ein gong er ein forbetring for personar med nedsatt mobilitet. 

Blir det samme som stikkontakter. Penest å gjemme nede langs gulvet når den sjeldent er i bruk. Men bygger man selv så er det jo ingenting som tilsier at man ikke kan sette uttakene der man ønsker. Har man de nye typene hvor styresignalene går trådløst, så ser jeg ikke bort ifra at det skal være noe problem å kappe ned slangen litt. Men det er vel billigere med lang slange enn å legge opp nok uttak for å dekke hele boliger når det er korte slanger.

Lenke til kommentar

Her har sentralstøvsuger blitt ettermontert, og det er da kun et uttak, men det har de faktisk plassert litt opp på veggen, så høyden på den er bra, men problemet er fra uttaket, så er det ca 8m til hver side, så da må man drasse med seg en slange på nermere 12-15m på denne etasjen, nede er det ingen uttak, så da må man jo over 20m med slange, men den suger bra da, selv om den sikkert er nermere 30år gammel

Lenke til kommentar

Har Dyson V10, og sugekraften er veldig god! MEN de er så tunge i bruk. Man blir rett og slett sliten i håndleddene etter en stund.. Ikke spesielt ergonomisk at man i tillegg må holde inn en knapp mens man bruker den hele tiden. Og en annen ting er at de ikke står oppreist av seg selv, men må støttes imot en vegg eller legges ned på gulvet, rett og slett tungvint. 

Hadde Electrolux tidligere, og den var også veldig bra samtidig som den var enkel i bruk og kunne stå oppreist av seg selv... 

Lenke til kommentar

Har en dyson V8, er kjempefornøyd med den. Har vurdert en V12 men dyrt bare for å få en liten oppgradering :)

ikke angret ett sekund på kjøpet. Men vet ikke om andre er bedre. Eneste negative er at den mangler lys og at man må holde inne knappen hele tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...