Gå til innhold

Audi har lansert versting-versjonen av E-Tron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Skrevet

Gleder meg til denne tests på vinterføre. Den _bør_ knuse alle i veigrep.

Skrevet

Denne bilen ser rimelig blodfet ut, bare synd den bruker så mye mere strøm med den ekstra motoren.

 

Forøvrig er vel tallene dere oppgir på Model 3 Long Range tallene Tesla selv oppgir - som jo er litt slappe i forhold til faktiske tall.

Vært to oppdateringer til den med økning i ytelse pluss at man kan kjøpe en "boost" upgrade som gir enda raskere akselerasjon.

Tesla ønsker tydeligvis ikke å skryte av dette siden Model S er flaggskipet.


 

  • Liker 1
Gjest Slettet+9817234
Skrevet
Complexity skrev (21 minutter siden):

Denne bilen ser rimelig blodfet ut, bare synd den bruker så mye mere strøm med den ekstra motoren.

 

Forøvrig er vel tallene dere oppgir på Model 3 Long Range tallene Tesla selv oppgir - som jo er litt slappe i forhold til faktiske tall.

Vært to oppdateringer til den med økning i ytelse pluss at man kan kjøpe en "boost" upgrade som gir enda raskere akselerasjon.

Tesla ønsker tydeligvis ikke å skryte av dette siden Model S er flaggskipet.


 

Det er jo en helt irrelevant parameter. Tre motorer handler jo om sikkerhet og komfort. 

Skrevet

Blir spennende med torque vectoring. Rimac's videoer på YT viser jo motorsports-kjørere som får testet litt med systemet deres, og man ser det er vanskelig å styre smilebåndet. 

  • Liker 2
Skrevet
13 minutes ago, JØI said:

Det er jo en helt irrelevant parameter. Tre motorer handler jo om sikkerhet og komfort. 

Er det irrelevant parameter at 3 motorer ser ut til å gi høyere forbruk?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Gjest Slettet+9817234
Skrevet
Complexity skrev (12 minutter siden):

Er det irrelevant parameter at 3 motorer ser ut til å gi høyere forbruk?

Ja, forbruk har aldri vært en begrunnelse for å innføre tre motorer. Sikkerhet derimot står i høysetet. Noe Audi fortjener skryt for. 

Skrevet
2 minutes ago, JØI said:

Ja, forbruk har aldri vært en begrunnelse for å innføre tre motorer. Sikkerhet derimot står i høysetet. Noe Audi fortjener skryt for. 

Klarer ikke helt å se hvor mye mere sikkerhet 3 motorer skal gi. Det vil hjelpe godt på hard kjøring i svinger og kansje fobedre grepet til en grad på vinteren men biler med 2 motorer klarer fint å fordele kraft mellom hjulene slik det er i dag.

Men 3 og 4 motorer blir standard på neste generasjon Performace biler. 
Model S Plaid får vel 3 motorer hovedsakelig for å få bedre ytelse. Ryktes vel at den alikevell får oppimot 640km rekkevidde.

Rivian sin Pickup får 4 motorer. Vet ikke om det vil hjelpe så mye på sikkerheten? Men at den kan ta "Tank Turn" er sykt fett!

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Håper det kommer en RS versjon av denne etterhvert. Det hadde vært stilig, selv om jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan man får den veldig mye mer "RS" aktig ut. Den ser rimelig sportsaktig ut slik den ser ut nå. 

Skrevet

Hvordan skal 3 motorer gi mer sikkerhet? Statistikken viser jo tvert imot at biler med 4WD er mer usikre enn biler med FWD eller RWD. Dvs. de er innblandet i flere og mer alvorlige ulykker. Med 3 motorer blir det sikkert ennå verre.

  • Liker 4
Skrevet
Jens Kr. Kirkebø skrev (21 minutter siden):

Hvordan skal 3 motorer gi mer sikkerhet? Statistikken viser jo tvert imot at biler med 4WD er mer usikre enn biler med FWD eller RWD. Dvs. de er innblandet i flere og mer alvorlige ulykker. Med 3 motorer blir det sikkert ennå verre.

Det du snakker om er at sprekere biler oftere har flere uhell, og har ingenting med torque vectoring å gjøre. 

Det å ha individuell kontroll per dekk vil gjøre mye for muligheten i å skifte vekt der man vil ha den for å øke sikkerheten. Understyring og overstyring kan løses uten å rette opp bilen først f.eks. 

 

Skrevet

_Opplevd_ sikkerhet. Audi har desverre ikke helt god historie ang sikkerhet,

. Da small overlap testing ble innført av IIHS viste det seg Audi modellene var tilpasset testregimet, med dertil elendige resultater i de nye testene.

Torque vectoring som to motorer bak tillater kan unektelig bli veldig morsomt. Bare synd bilen veier like mye som en traktor.

  • Liker 3
Skrevet
Jens P. Enger skrev (21 minutter siden):

Torque vectoring som to motorer bak tillater kan unektelig bli veldig morsomt. Bare synd bilen veier like mye som en traktor.

Desto sikrere kan det være å ha muligheten med individuell kontroll per hjul, når man uansett ikke kommer unna vekten i disse produktene. 

 

Skrevet (endret)
15 hours ago, Kahuna said:

Særlig!

Tre motorer handler om at dette blir en gøyere bil å kjøre for dem som setter pris på aktiv kjøring. ?

Som ikke akkurat øker sikkerheten... ?

Endret av RuneWi
  • Liker 1
Skrevet
RuneWi skrev (8 minutter siden):

Som ikke akkurat øker sikkerheten... ?

Mennesklig effekt handler det om, og ikke muligheten i å ha bedre assists grunnet større kontroll per hjul. 

Skrevet
oophus3do skrev (4 timer siden):

Det du snakker om er at sprekere biler oftere har flere uhell, og har ingenting med torque vectoring å gjøre. 

Det å ha individuell kontroll per dekk vil gjøre mye for muligheten i å skifte vekt der man vil ha den for å øke sikkerheten. Understyring og overstyring kan løses uten å rette opp bilen først f.eks. 

 

Sprekere biler? Er 4WD biler i snitt sprekere enn 2WD-biler? Det har jeg ikke lagt merke til ihvertfall. Den høyere ulykkesfrekvensen for 4WD kommer vel i hovedsak av at folk føler seg tryggere i disse bilene og derfor kjører på mindre marginer (kjører raskere i sving osv.). Det samme kan vel fort skje med 3-motors e-tron. Om den akselererer bedre i sving på vinterføre pga. dette så blir den kjørt raskere i sving og kan fort havne i flere ulykker. Så jeg tviler sterkt på at dette vil ha noen som helst positiv effekt på sikkerheten. 

  • Liker 5
Skrevet
oophus3do skrev (3 timer siden):

Desto sikrere kan det være å ha muligheten med individuell kontroll per hjul, når man uansett ikke kommer unna vekten i disse produktene. 

 

Sikkerhetsmessig har alle nyere biler med ESP individuell kontroll per hjul. Antisladd-systemene bremser det hjulet som behøver brems. Individuelt pådrag per hjul har kun med ytelse å gjøre, ingenting med sikkerhet. 

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...