Gå til innhold

Demonstrasjon mot brutale drap


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å demonstrere mot mord i USA som er begått av vanlige folk.

Det er 10265 mord med våpen begått i USA i 2018. Samme år drepte politiet 991 folk. Hvor mange som var rettferdig og i selvforsvar, har jeg ikke gravd nok i statistikken til å si noe om.
Men hvis 2020 så langt skal være noe indikasjon, så har politiet dyttet en gammel mann, kvelt en mann, skutt en mann og ei dame som sov. La oss legge til litt godvije og si 10 stk i løpet av 2020. Jeg synes dette er lite basert på antall folk i USA.

Jeg vil heller demonstrere mot å drepe folk generelt. 10265 folk. Når går toget? Hæ? Ikke interessert??

Endret av djgudleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (På 18.6.2020 den 15.17):

Det er jo bare å demonstrere i vei det :) 

Ja, problemet er jo at hvis noen ikke liker det du sier så kan de kaste hva de vil på deg helt lovlig tydeligvis.

 https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/sian-demonstrasjon-pa-mortensrud-torg-i-oslo-1.1732865

Er helt uenig i hva SIAN står for men her er jeg flau på motedemonstrantenes vegne. Med slik barnslig og udemokratisk oppførsel forstår de ikke at SIAN får mer sympati? Ja, i teorien så skal man kunne protestere og markere mot/for alt man vil i Norge uten å bli angrepet, men realiteten er noe helt annet. 

Endret av Mr.Duklain
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (18 timer siden):

Er helt uenig i hva SIAN står for men her er jeg flau på motedemonstrantenes vegne. Med slik barnslig og udemokratisk oppførsel forstår de ikke at SIAN får mer sympati? Ja, i teorien så skal man kunne protestere og markere mot/for alt man vil i Norge uten å bli angrepet, men realiteten er noe helt annet. 

Helt enig med deg i dette på generelt grunnlag, men akkurat når det kommer til SIAN så forstår jeg godt hvorfor det ender med å skje. Er jo denne provokasjonen SIAN selv ønsker at skal skje når de velger å arrangere dette på Mortensrud. Forrige gang SIAN hadde en demonstrasjon på et torg i Oslo (Tøyen) valgte motdemonstrantene heller å overdøve dem med musikk og roping, som er en langt bedre løsning.

Men når det kommer til SIAN er det viktig å huske at dette ikke bare en politisk organisasjon, men en hat-organisasjon med ledere og medlemmer som blant mye annet ræl har ytret ønske om folkemord og konsentrasjonsleire for alle muslimer og innvandrere i Norge. Lederen og nestlederen i den lille organisasjonen er også tidligere dømt til fengsel for de samme hatefulle ytringene de proklamerte på demonstrasjonen sin på Mortensrud. 

Ytringsfriheten må beskyttes for alt den er verdt, men hatefulle ytringer er ikke lov og det er dette folk reagerer på, ikke bare retten deres til å demonstrere lovlig i seg selv. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, er enig, men en motdemonstrant er ikke politi, jury eller bøddel. Hvis SIAN hadde sagt/gjort noe ulovlig så bør dette etterforskes, men her mener jeg at motdemonstrente ironisk nok er den kriminelle part, selv om jeg er mer enig med dem enn SIAN. Ja, SIAN er en hat-organisasjon, men alle har rett til å si hva de vil, og si dette hvor de vil så lenge det ikke bryter loven. Går man til angrep på noen som har en lovlig markering med lovlig innhold da er man et større problem enn den som ytrer seg. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Helt klart, vi er enige. Det jeg mener er at jeg veldig enkelt kan forstå reaksjonene. Hvis de samme folka som sier de ønsker å kverke meg eller sette alle som har samme bakgrunn som meg i konsentrasjonsleir eller deportere meg ut av hjemlandet mitt hadde kommet til bydelen min på så provoserende vis er det mulig jeg hadde følt det som legitimt å reagere på samme måte.

Det hviler et visst ansvar for på SIAN selv for dette også, selv om det de gjorde etter all sannsynlighet denne gangen var innenfor loven. Provokasjonen var ønsket fra deres side.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (59 minutter siden):

Helt klart, vi er enige. Det jeg mener er at jeg veldig enkelt kan forstå reaksjonene. Hvis de samme folka som sier de ønsker å kverke meg eller sette alle som har samme bakgrunn som meg i konsentrasjonsleir eller deportere meg ut av hjemlandet mitt hadde kommet til bydelen min på så provoserende vis er det mulig jeg hadde følt det som legitimt å reagere på samme måte.

Det hviler et visst ansvar for på SIAN selv for dette også, selv om det de gjorde etter all sannsynlighet denne gangen var innenfor loven. Provokasjonen var ønsket fra deres side.

Ja vi er helt enige. Men bare en siste kommentar her. Jeg regner med at disse motedemonstrantene vet at SIAN er der for å provosere. Det er jo det SIAN vil fordi hvis muslimer og andre reagerer voldelig da kan de si "Se hvor voldelige de er kontra oss som fredelig demonstrerer" Da nok flere vise sympati til SIAN og deres sak, så det motedemonstranter gjør implisitt er å hjelpe til at SIAN får støtte. Jeg hadde nok ikke kastet noe på noen som hadde sagt at de ønsker å kverke meg eller sette alle som har samme bakgrunn som meg i konsentrasjonsleir eller deportere meg ut av hjemlandet mitt eller i det landet jeg nå bodde i, men ja jeg hadde verbalt sagt imot dem, og også buet. Dette hadde jeg gjort også mot meningsmotstandere som hadde ment noe litt mindre radikalt også forsåvidt. 

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (På 18.6.2020 den 13.46):

Jeg ønsker å demonstrere mot mord i USA som er begått av vanlige folk.

... 


Jeg vil heller demonstrere mot å drepe folk generelt. 10265 folk. Når går toget? Hæ? Ikke interessert??

Spørsmålet er om du er interessert i å gå i et slikt tog selv, eller om du egentlig bare er interessert i å sitte ved pc-en din og provosere.

Jeg synes du gir sterkt inntrykk av at det siste er tilfelle, men hvis du faktisk ærlig mener det du skriver, venter jeg spent på at du drar i gang en demonstrasjon. ? 

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...