Gå til innhold

Betale for å ta ut egne penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest f13b2...dbc

Skaff deg et gebyrfritt kredittkort og betal med det, betal så kredittkort regningen før regningen forfaller ved hjelp av e-faktura. Da har du fortsatt 0kr i gebyr.

Hvis du insisterer på å bruke kontanter så ta de ut nå før omleggingen og legg de i madrassen din.

 

Anonymous poster hash: f13b2...dbc

Lenke til kommentar
Rudde skrev (49 minutter siden):

Nei, det har du ikke. Og du sa bare ta ut i butikken. Også sa du det var snakk om debet kort, noe det ikke var. 

Leser og svarer vi på samme tråd?

Det eneste vi har fått vite er at TS ikke har kort i DNB, så hva er det du skal fram til?
Mitt svar om å ta ut i butikken kom før vi fikk vite at han ikke har kort

Lenke til kommentar
Tabby skrev (Akkurat nå):

Ikke mulig å ta ut penger i "post i butikk" lenger.

Nettopp. Så tipper at du bruker mer "penger" på å dra til en postbutikk så mye enn å bare betale DNB 295 kroner for et kort.

Men siden du har en annen bank, så kan du jo bare overføre pengene via nettbanken til den kontoen, så er alle problemene løst.
Alternativt opprette et virtuelt visakort, så betale med Google Pay på butikker fes.

Lenke til kommentar
zanta skrev (14 timer siden):

Det du klager på er at DNB tar årsgebyr på bankkort (debetkort)? Det gjør de aller fleste banker. Du kan, som foreslått tidligere, overføre pengene fra DNB til den bankkontoen du har bankkort, og ta ut med dette. 

Nei, jeg klager på at de har forandret reglene slik at jeg IKKE LENGER kan ta ut penger kun ved å vise legitimasjon og betale 10 kr i gebyr men er nødt til å skaffe meg bankkort til 295 kr pr år for å gjøre det samme (og betale 10 kr).

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Tabby said:

Nei, jeg klager på at de har forandret reglene slik at jeg IKKE LENGER kan ta ut penger kun ved å vise legitimasjon og betale 10 kr i gebyr men er nødt til å skaffe meg bankkort til 295 kr pr år for å gjøre det samme (og betale 10 kr).

Eller overføre pengene gratis til banken din som du har bankkort i, og så ta ut pengene gratis der dersom du må ha de kontant. Siden du kun tar ut pengene en gang i året kan det umulig være så vanskelig å gjøre det på den måten.

Endret av CME
Lenke til kommentar
Marzo skrev (13 timer siden):

Det er vesentlig å nevne at du skal ta ut pengene i kontanter

Kontanter er kostbart for banker å behandle, både innskudd og uttak. Å betale en regning i DNB med kontanter koster også et gebyr. 

Enkleste som andre her nevner er å overføre pengene til den banken du har kort i for å betale med. 
Evt få et gratis kredittkort og betale regningen her med kontoen din i DNB.. 
 

Jepp - det er et gebyr på kr 10 ved kontantuttak. Det kan da ikke være SÅ veldig dyrt å håndtere penger.

Jeg skal ikke betale regninger, men ta ut penger fra min DNB-konto - noe jeg tidligere kunne gjøre mange steder mot et relativt rimelig gebyr.

Lenke til kommentar
CME skrev (Akkurat nå):

Eller overføre pengene gratis til banken din som du har bankkort i, og så ta ut pengene gratis der dersom du må ha de kontant. Dersom du kun tar ut pengene en gang i året kan det umulig være så vanskelig å gjøre det på den måten.

Joda slik kan jeg gjøre det. Jeg reagerer bare på at "spillereglene" blir forandret med en kraftig fordyrelse som praktisk resultat.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (13 timer siden):

Det er lov å kreve gebyr for å levere tenester, det er ein del av avtalefriheita. 

Endringa er også varsla, så nå må trådstarter velge om han vil godta dei nye vilkåra eller om han vil tilpasse seg. 

 

Det praktiske problemet med at kontonummeret er registrert forskjellige passar løysast enkelt ved å ta i bruk ein anna bank men utan å avslutte kontoen du har i dag. Einaste forskjellen er då at du må gå via nettbank (eller filial) for å overføre pengane til den nye brukskontoen for uttak. Har du faste innbetalingar til kontoen så kan du sette opp automatisk trekk for å få pengane på den kontoen du vil ha dei på. 

Gebyr har jeg (vi) betalt hele tiden. Kr 10 for kontantuttak. Nå er det nye uttaksregler med relativt store kostnader for kunder som resultat.

Den praktiske løsningen du skisserer blir nok den jeg velger. Skal se litt på betingelser og fordeler med MasterCard først.

 

Lenke til kommentar
Gjest f13b2...dbc skrev (12 timer siden):

Skaff deg et gebyrfritt kredittkort og betal med det, betal så kredittkort regningen før regningen forfaller ved hjelp av e-faktura. Da har du fortsatt 0kr i gebyr.

Hvis du insisterer på å bruke kontanter så ta de ut nå før omleggingen og legg de i madrassen din.

 

Anonymous poster hash: f13b2...dbc

Fiffig løsning! (Ikke det med penger i madrassen da.)

Lenke til kommentar
On 6/7/2020 at 10:42 PM, Tabby said:

Det har jo ikke noe med denne saken å gjøre! (Men det er jo en grunn til at jeg har ordnet det slik - hittil.)

Det har noe med saken å gjøre da jeg ikke helt kan tenke meg noen grunn til å gjøre det. Hvis du vil ha flere kontoer er det jo mye lettere og billigere å ha flere kontoer i samme bank. Den beste løsningen ville da være å ha to kontoer i samme bank. 

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Tabby said:

Nei, jeg klager på at de har forandret reglene slik at jeg IKKE LENGER kan ta ut penger kun ved å vise legitimasjon og betale 10 kr i gebyr men er nødt til å skaffe meg bankkort til 295 kr pr år for å gjøre det samme (og betale 10 kr).

Du har, ved inngåelse av avtale med banken, akseptert de generelle vilkårene som banken har, inkludert § 30 som beskriver bankens mulighet til å gjøre endringer, og klager her når banken gjør endringer? Hvis du ikke er fornøyd med bankens betingelser, har du to valg: Bytt bank, eller lev med det.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
9 hours ago, Tabby said:

Jepp - det er et gebyr på kr 10 ved kontantuttak. Det kan da ikke være SÅ veldig dyrt å håndtere penger.

Jeg skal ikke betale regninger, men ta ut penger fra min DNB-konto - noe jeg tidligere kunne gjøre mange steder mot et relativt rimelig gebyr.

Håndtering av kontanter har alltid vært kostbart og etterhvert som de siste gruppene med minstepensjonister og kriminelle også går over til digitale løsninger, blir det snakk om et fåtalls kunder som benytter seg av dette og kostnadene dertil høyere. 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Hvordan skal man få tatt ut et større beløp som feks. kr. 100.000 i dag?
Minibankene fikser det ikke, og DnB filialen har ikke penger og henviser til post i butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...