Gå til innhold

Sandy Munro: – Tesla er mekanisk blant de beste, men ikke i nærheten av tysk byggekvalitet


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (8 minutter siden):

Les det jeg skrev på nytt. Det inneholder et spørsmål, som kan være greit å ta for seg. Slutt å vær så forutinntatt at all kritikk er "angrep", og vær voksen nok til å ta opp tema fremfor denne sutringen du stadig slipper ut . 

Musk har ei direkte link til Tesla som produkt. Sånn blir det når han insisterer på å være så offentlig, samtidig som han kaster ut lovnader som virker til å ha ei "pump and dump" som eneste formål satt opp mot realitetene. 

Kjempe bra! Han er heldigvis ikke like motbydelig angående SpaceX som han er ellers. 

At Musk er en offentlig person betyr ikke at man trenger å bruke en tråd om byggekvalitet til å komme med avsporinger i form av den sedvanlige nedrakkingen på denne personen.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heiti skrev (25 minutter siden):

Det er vell skummelt med god grunn. Hvor mange andre merker får oppslag i avisene pga elendig service med gjevne mellomrom? Det var en stor faktor når vi kjøpte elbil, sammen med arrogansen til selgeren hos Tesla. Model 3 er også litt for dyr og har elendig interiør.

Tesla fanboys er værre en Apple fanboys, og det sier sitt. Er veldig spent på bruktprisen på TM3. har en del venner som jobbber med karroseri og har vært på opplæring hos Tesla i Nederland. Det blir mye problemer med rust på de om få år. De har ikke tatt hensyn til salting på vinteren. Model S og X er vell lagd i alu, så har ikke umiddelbart samme problemet heldigvis.

Tesla hadde store utfordringer med service tidligere, men nå får man time på bare få dager. Om Model 3 er for dyr får jo hver enkelt avgjøre. Interiøret er mye bedre enn utdaterte biler, etter min mening.

Model 3 har vel holdt seg bra på bruktmarkedet. Model 3 har også vært produsert i et par år nå, så denne rusten burde man sett noe til for lengst.

Når det gjelder fanboys og slikt så vet jeg ikke hva som er verst av fanboys og hatere.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (12 timer siden):

Ryanair er som Tesla best på å behandle kundene som søppel, behandle de ansatte som søppel, levere ræva kvalitet som folk utrolig nok er villige til å betale for, fagforeningsknusing og har en leder med en personlighet som får heksa i Hans&Grete til å fremstå som Mor Theresa.

Jeg kan ikke se at Tesla behandler kunder eller ansatte som søppel eller leverer dårlig kvalitet i større grad enn andre.

JØI skrev (2 timer siden):

Ja beklager. Vi skal sitte stille med foldede hender mens bedritne narsissister totalt uten grunnnlag henr ut redningsmenn som pedofile.

Nå skriver du om historien en del. Mannen som ble kalt "pedo" var ikke en av redningsmennene. Han var en grotteutforsker som pekte ut grotten for de som faktisk gjennomførte redningsaksjonen. Grunnen til at Musk reagerte var at fyren angrep ham på direktesendt TV.

Det viste seg også i ettertid at Unsworth som han heter, hatet de som faktisk gjennomførte redningskasjonen fordi han mente de fikk for mye av æren og han selv for lite.

Sitat

Så begynte folk rundt meg å skaffe seg forskjellige Teslaer. S og Model 3. De har jo stått mer på verksted enn de har vært på veien.

Dette er selvsagt en ren skrøne fra din side. De aller fleste opplever null problemer med bilen sin.

Sitat

Løgnene som serveres fra Musk, den råskapen han rævpuler sine ansatte med... Forstår ikke folk hva slags utnyttelsessamfunn de bidrar ti å utvikle når de lar bedriftseiere som er direkte rævhøl få selge produktene sine? Tesla er en veletablert bilprodusent nå, fremdeles er byggekvaliteten hinsides ræva. Fremdeles skades de ansatt betydelig oftere enn andre steder. Fremdeles så tvinger Tesla sine ansatt til å ta ut feriedager når fabrikken blir stengt ned. Fremdeles lyves det om absolutt alt av ting bilene skal kunne. Belager, men en verden der en som ansatt og kunde rævpules på dette viset og en kreves å like det å bli brukt av resten av kultistene, sorry, men den verdenen nekter jeg å bli en del av. Og i mellomtiden venter vi på den helautonome kjøringen fra kyst til kyst. For Tesla er jo markedsledende på autonomi...

Munro påpeker jo at byggekvaliteten ikke er ræva, så hvis du først skal beskylde Musk for å lyve bør du selv la være å lyve først.

Og alle angrepene dine mot Musk her fremstår ganske desperate. Det er jo ren demonisering. Han "rævpuler sine ansatte med råskap"? Hva slags merkelig uttalelse er det?

Og så påstår du at det lyves om alt av ting bilene skal kunne, men merkelig nok har du ingen konkrete eksempler eller kilder. Når du begynner å blande autopilot og FSD så blir det for uærlig for min del.

Du kommer med sterke ord som dessverre er blottet for substans. Og det fremstår ekstra tåpelig når du frikjenner blant annet VW som flere ganger har jukset på utslippstester, samt gasset mennesker og dyr i kyniske forsøk.

JØI skrev (1 time siden):

Mye mer enn dette som skurrer med Musk, men mest skurrer mye med fansen. Det er merkelig at med en gang en stiller krav til at en leder skal leve etter samme reglene som en preker så er en en "hater". Ikke bare det, om du påpeker verdens mest opplagte feil på produktene til samme leder så er du "hater" og vil denne typen produkter alt vondt i hele verden. Du ern en klimafornekter og vil at heel verden skal dø siden du ikke støtter disse fantastiske planetreddende produktene. Og enda bedre, samme personene som sier at du er en "hater" og at du vil alt vondt til denne typen produkter er de samme som bruker merkelig mye krefter på å snakke ned og å latterliggjøre tilsvarende (etter min mening bedre) produkter fra andre leverandører.

Man er ikke en hater fordi man stiller krav, men fordi man konsekvent angriper, lyver om og demoniserer, og benytter enhver anledning til å avspore tråder med angrep på hatobjektet.

Jeg mener, når man begynner å messe om apartheid og Sør-Afrika til tross for at han rømte fra landet som 17-åring og dro til Kanada og senere USA, der han levde som fattig og måtte kjempe for å tjene penger til å overleve, så sier det litt om hvor rasjonelt man stiller seg i saken.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 timer siden):

Jeg er ingen hater. Musk og Trump har fått til mye bra i praksis. At jeg ikke liker amerikanske biler generelt p.g.a byggekvalitet og div annet er en annen sak.

Det som skurrer litt er at en mann som har vokst opp under apartheid skal i gang med å kolonisere. Han burde ikke brukt ordet.

Hvorfor skurrer det? Musk er jo ikke ansvarlig for apartheid. Dessuten rømte han fra Sør-Afrika som 17-åring. Han var da fattig og måtte ta småjobber for å overleve. Fra dette bygget han seg opp til der han er nå.

Hvilket ord burde han ikke brukt, og hvorfor?

Trestein skrev (5 timer siden):

Har ikke tenkt så mye på det før men tenk på lade nettverket. ionity som eies av BMW vw Ford mf, nekter de andre fabrikanter å bruke laderene deres? Hvem er det som har ladere helt for sin egen gruppe? Hvor finner man slik forskjellsbehandling? Sør Afrika

Haha, dette blir bare bedre og bedre. Fordi Tesla har brukt store penger på å bygge ut et ladenettverk så er det egentlig bare snakk om rasisme! Bil-rasisme! Ja, der har du det. Du "naila" det virkelig!

Endret av hekomo
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (9 minutter siden):

*snip*

Takk for å illustrere poenget mitt. I din verden finnes det ingenting galt som Musk og Tesla kan gjøre.  Igjen, hvordan går det med denne kyst til kyst turen?

Lenke til kommentar

@hekomo

 

Jeg kan ikke se at Tesla behandler kunder eller ansatte som søppel eller leverer dårlig kvalitet i større grad enn andre.


Det er fordi du har på deg skylapper og aldri kommer til å ta de av.

Sitat

Og alle angrepene dine mot Musk her fremstår ganske desperate.


Innleggene og alle tilsvarene dine virker enda mere desperate.

 

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (4 minutter siden):

Takk for å illustrere poenget mitt. I din verden finnes det ingenting galt som Musk og Tesla kan gjøre.  Igjen, hvordan går det med denne kyst til kyst turen?

Hvor skrev jeg at det ikke finnes noe galt som Musk og Tesla kan gjøre? Det jeg gjorde var å imøtegå konkrete påstander fra din side. Det er ikke jeg som er veldig opptatt av å komme med massevis av påstander om Musk her. Det var du som gjorde det, og jeg svarte på det du skrev.

Hva med kyst til kyst-turen? Musk har nettopp skutt opp en gjenbrukbar rakett i verdensrommet til rekordlav pris. Om han ikke alltid treffer på tidspunktet for teknologiene han revolusjonerer så pleier han å få til det han bestemmer seg for.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 minutt siden):

@hekomo

Det er fordi du har på deg skylapper og aldri kommer til å ta de av.

Innleggene og alle tilsvarene dine virker enda mere desperate.

Ok, kan du føre bevis for at Tesla behandler kunder eller ansatte som søppel eller leverer dårlig kvalitet i større grad enn andre?

Svarene mine er jo bare på innlegg fra folk her som starter med avsporinger. Det var ikke jeg som tok opp alt dette i tråden.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 minutter siden):

Ok, kan du føre bevis for at Tesla behandler kunder eller ansatte som søppel eller leverer dårlig kvalitet i større grad enn andre?

Svarene mine er jo bare på innlegg fra folk her som starter med avsporinger. Det var ikke jeg som tok opp alt dette i tråden.

Det er bare å følge med i presse, media, sosiale media uten skylappene dine på. Mange , meg selv inkludert har prøvd å gi deg linker og bevis i lang tid uten at du evner å ta det til deg og bare avfeier det.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Tritium laderne mener jeg har støtte for det. Kan sjekke senere når jeg har tilgang til PC. 

Edit: fant en annen link og en annen produsent. https://www.efacec.pt/en/plug-charge-according-to-iso-15118-first-pilot-project-in-france-to-test-ev-charging-on-dc-chargers-without-card-or-app/

ISO 15118 vil du se støtte for i voksende omfang. 

Spent på hvor mange år det tar før det er i bruk da.. har jo vært i bruk i 8 år på Tesla nå..

Endret av Complexity
  • Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (32 minutter siden):

Tesla hadde store utfordringer med service tidligere, men nå får man time på bare få dager. Om Model 3 er for dyr får jo hver enkelt avgjøre. Interiøret er mye bedre enn utdaterte biler, etter min mening.

Model 3 har vel holdt seg bra på bruktmarkedet. Model 3 har også vært produsert i et par år nå, så denne rusten burde man sett noe til for lengst.

Når det gjelder fanboys og slikt så vet jeg ikke hva som er verst av fanboys og hatere.

Godt de har blitt bedre, mine venner kvittet seg med sine Teslaer etter en del dårlige erfaringer. 

Den har vell vært en vinter i Norge? Gi det et par år til. Mange biler får også byttet en del paneler pga rust uten at eier blir informert om det.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (1 time siden):

Det er vell skummelt med god grunn. Hvor mange andre merker får oppslag i avisene pga elendig service med gjevne mellomrom? Det var en stor faktor når vi kjøpte elbil, sammen med arrogansen til selgeren hos Tesla. Model 3 er også litt for dyr og har elendig interiør.

 

Tesla fanboys er værre en Apple fanboys, og det sier sitt. Er veldig spent på bruktprisen på TM3. har en del venner som jobbber med karroseri og har vært på opplæring hos Tesla i Nederland. Det blir mye problemer med rust på de om få år. De har ikke tatt hensyn til salting på vinteren. Model S og X er vell lagd i alu, så har ikke umiddelbart samme problemet heldigvis.

At Model 3 ruster noe mer enn andre biler er skremselspropaganda fra antirust firmaer som trodde de skulle håve inn penger fra alle de som kjøpte seg Model 3. Men nå har mange av bilene allerede gått 2 år i saltlake, og det ble altså ikke slik som spådd. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (1 minutt siden):

At Model 3 ruster noe mer enn andre biler er skremselspropaganda fra antirust firmaer som trodde de skulle håve inn penger fra alle de som kjøpte seg Model 3. Men nå har mange av bilene allerede gått 2 år i saltlake, og det ble altså ikke slik som spådd. 

 

Les hva som står en gang til.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Heiti said:

Det er vell skummelt med god grunn. Hvor mange andre merker får oppslag i avisene pga elendig service med gjevne mellomrom? Det var en stor faktor når vi kjøpte elbil, sammen med arrogansen til selgeren hos Tesla. Model 3 er også litt for dyr og har elendig interiør.

 

Tesla fanboys er værre en Apple fanboys, og det sier sitt. Er veldig spent på bruktprisen på TM3. har en del venner som jobbber med karroseri og har vært på opplæring hos Tesla i Nederland. Det blir mye problemer med rust på de om få år. De har ikke tatt hensyn til salting på vinteren. Model S og X er vell lagd i alu, så har ikke umiddelbart samme problemet heldigvis.

Media elsker Tesla, og hver eneste overskrift med Tesla nevnt gir alltid hundrevis av kommentarer som "skal aldri ha dildobil" og "jeg kjøper'n når de kommer med diesel"

Så derfor nevnes hver en eneste ting med Tesla. Dinside klarte jo nylig å lage en stor sak av at de kjørte en Tesla uten luft i ett dekk og dekket ble ødelagt! Artikkel med video og greier!?!

Om det hadde vært en golf de gjorde det med ville vel ingen brydd seg.

Personlig er jeg veldig fornøyd med interiøret i Model 3. Eneste er den treplanken i midten som er litt traurig så jeg lakkerte min i samme farge som bilen.

Jeg kjører en 2012 Subaru Forester som firmabil, og der snakker vi dårlig interiør! Hard grå plast over alt. Gjør vondt å se på.. Enda bilen har den dyreste utstyrspakken med skinnseter og hele pakka så er interiøret helt grusomt. Den bilen var vel dyrere enn Model 3 og når den ble kjøpt.

Så det finnes langt værre.

Det med rust kan bli ett problem for folk sør ja. De plassene hvor det saltes mest har det begynt å vise seg litt rust i hjuloppheng. Det er litt aluminium i Model 3 også men mye mindre enn i S/X. 

Jeg bor heldigvis en plass i landet hvor det ikke saltes.

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Heiti skrev (6 minutter siden):

Les hva som står en gang til.

Jeg leste hva du skrev. 

De fleste produsenter lager ikke bilene sine utelukkende i alu, men tåler en Norsk vinter godt, akkurat som Model 3.

Igjen, skremselspropaganda fra antirustfirmaer.

Endret av Simkin
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Media elsker Tesla, og hver eneste overskrift med Tesla nevnt gir alltid hundrevis av kommentarer som "skal aldri ha dildobil" og "jeg kjøper'n når de kommer med diesel"

Så derfor nevnes hver en eneste ting med Tesla. Dinside klarte jo nylig å lage en stor sak av at de kjørte en Tesla uten luft i ett dekk og dekket ble ødelagt! Artikkel med video og greier!?!

Om det hadde vært en golf de gjorde det med ville vel ingen brydd seg.

Personlig er jeg veldig fornøyd med interiøret i Model 3. Eneste er den treplanken i midten som er litt traurig så jeg lakkerte min i samme farge som bilen.

Jeg kjører en 2012 Subaru Forester som firmabil, og der snakker vi dårlig interiør! Hard grå plast over alt. Gjør vondt å se på.. Enda bilen har den dyreste utstyrspakken med skinnseter og hele pakka så er interiøret helt grusomt. Den bilen var vel dyrere enn Model 3 og når den ble kjøpt.

Så det finnes langt værre.

Det med rust kan bli ett problem for folk sør ja. De plassene hvor det saltes mest har det begynt å vise seg litt rust i hjuloppheng. Det er litt aluminium i Model 3 også men mye mindre enn i S/X. 

Jeg bor heldigvis en plass i landet hvor det ikke saltes.

 

Jeg synes Elbil-nyheter på TU er noe dritt. De burde skille det ut i en egen avis. Jeg bruker de mindre og mindre, selv om jeg har abonnement. Tviler på det blir fornyet. 

 

Japanere kan ikke interiør. Punktum. Kan ikke sammenlignes med noe. 

mener på det er brukt aluminium høyt oppe, pga tyngdepunkt, som er en god ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heiti skrev (4 minutter siden):

Hvor faen tar du antirust firmaer fra? 

Jeg har flere gode venner som jobber på et karroseriverksted. De har vært på kurs hos Tesla i Nederland, så de kan utføre reperasjoner på bilene. De sier ikke et vondt ord om S eller X, men sa jeg måtte styre unna TM3 da det er en del dårlige løsninger som vil føre til mye rust. Jeg har bilene mine i 10 år +-, så dette er veldig viktig for meg. Ta deg en bolle.

Antirust firmaer var tidlig ute med videoer og snakk om hvor mye de ville ruste fordi de ikke var i alu slik som S/X.

Etter 2 år i saltlake er det altså ikke noe rust å spore, men fremdeles så vil disse bilene om noen år ruste?

Ta deg en bolle selv. 

Endret av Simkin
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (45 minutter siden):

Hvor skrev jeg at det ikke finnes noe galt som Musk og Tesla kan gjøre? Det jeg gjorde var å imøtegå konkrete påstander fra din side. Det er ikke jeg som er veldig opptatt av å komme med massevis av påstander om Musk her. Det var du som gjorde det, og jeg svarte på det du skrev.

Hva med kyst til kyst-turen? Musk har nettopp skutt opp en gjenbrukbar rakett i verdensrommet til rekordlav pris. Om han ikke alltid treffer på tidspunktet for teknologiene han revolusjonerer så pleier han å få til det han bestemmer seg for.

Så vis oss at det finnes ting med Tesla du ikke er fornøyd med. Ingen er perfekte og alle har feilet. Hvor har Tesla sviktet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Complexity skrev (32 minutter siden):

Spent på hvor mange år det tar før det er i bruk da.. har jo vært i bruk i 8 år på Tesla nå..

DET lurer jueg også på! Standarden for å bare plugge i, lade og så bare kjøre videre har vært klar i mange år. Det er to år siden jeg snakket med en ansatt i Fortum under et ladestopp. Han kunne fortelle at Fortum var klare, det var bilprodusentene som strittet imot. Gudene vite hvorfor.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (45 minutter siden):

Spent på hvor mange år det tar før det er i bruk da.. har jo vært i bruk i 8 år på Tesla nå..

Heier du på kun Tesla eller for elbiler på generell basis? Dette innlegget er nemlig grunn til at folk er piss lei heiajengen. Dere kjører Tesla vs røkla helt uten annet formål enn å forsvare eget kjøp. 

Normale folk hadde heiet på slike nyheter, fremfor å håpe at det ikke skjer siden man da mister et fortrinn Tesla har hatt. 

Så da havner vi på dette igjen som du selv sier. Teslas kjøpekraft i markedet med alle fordelene ser ut til å være mettet, mens folk kjøper Leaf og eGolf som totalt nullifiserer den logikken og unnskyldningen. 

Da hadde jeg vært litt mer interessert i å fundere på hvorfor det er slik fremfor å kun stå på bakbeina konstant. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...