Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (5 minutter siden):

Tenker ikke på det at hvis man har spill i crossgen så blir det et dårligere spill. Hvis jeg på død og liv skal ha det beste så spiller jeg på PC :p 

Jeg tenker i hvert fall at spillutvikling er mer komplisert enn at det må være enten eller. Noen spill skalerer bra, mens andre ikke skalerer fullt så bra. Særlig nå når neste-generasjon er i startgropa kommer nok mange av utviklerne til å bruke gamle grafikkmotorer som de kan turbo-charge på next-gen maskinene, men som kjører helt fint på de gamle. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ezio skrev (9 timer siden):

Synd at Series X ikke har en digital utgave til en tusenlapp billigere. Det hadde vært perfekt her i gården.

Helt enig i at det burde vært en heldigital Series X også.

Jeg hadde nok kjøpt den med disc drive uansett, da jeg ønsker å ha en bluray spiller også. Men det hadde vært flott for de som ikke trenger drevet.

Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (3 timer siden):

Teaser trailer til God of War Ragnarok 2021..

tror det blir en PS5 digital edition denne gangen. Så får jeg spilt ghost of tsushima også ved release. 
men... jeg var hjemme hos en venn, og barna hans spilte på en PS4. Fy søren - var som en jet motor inne i det rommet. For noe støy

Det er grunnen til at jeg kjøpte den nye utgaven av PS4Pro i 2019. Tilnærmet lydløs.

Er derfor veldig spent på XSX og den enorme vifta som er plassert i den. Må flytte godt med luft uten for mye støy! Dette er faktisk et viktig argument om man har en bedre halvdel som synes det er greit at man gamer, men ikke order "hårfønerlyd" i stua samtidig.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Var et lite sjakktrekk av Sony og kjøre en modell med og uten diskdrev. 1000 kroner har litt å si på pris. Mange av oss som ikke orker styret med plater men heller vil ha alt installert lokalt.

Tror også det var lurt av MS å vise dirt på den billigste modellen. Da kan folk fristes til å kjøpe den når de ser at den performer bra in game selv om den teknisk er "dårligere". 

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (2 minutter siden):

Veldig usikker hva jeg går for her, i en perfekt verden så hadde jeg kjøpt Series X og PS5 men blir fort forbanna dyrt og ikke minst man skal ha tid til å spille så mye også :p

Tror prisen på PS5 DE må litt ned her i Norge før jeg kjøper den... men nå er jeg litt redd for om vi får litt "Norge-skatt" på Xbox også.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (4 minutter siden):

Tror prisen på PS5 DE må litt ned her i Norge før jeg kjøper den... men nå er jeg litt redd for om vi får litt "Norge-skatt" på Xbox også.

Får vel neppe "norge-skatt" når offisiell veiledende norsk pris er 5500? Elkjøp samarbeider jo med Microsoft, så der blir nok i alle fall prisen 5500. Er jo bekreftet at abbonomentsordningen blir tilgjengelig via elkjøp. Overrasker meg stort om det ikke blir enkelt å få de nye konsollene til disse prisene. Sony har vel ikke kommet med noen norsk pris enda, men om de gjør det så kan vi nok ta den for god fisk.

 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Jakobk said:

Får vel neppe "norge-skatt" når offisiell veiledende norsk pris er 5500? Elkjøp samarbeider jo med Microsoft, så der blir nok i alle fall prisen 5500. Er jo bekreftet at abbonomentsordningen blir tilgjengelig via elkjøp. Overrasker meg stort om det ikke blir enkelt å få de nye konsollene til disse prisene. Sony har vel ikke kommet med noen norsk pris enda, men om de gjør det så kan vi nok ta den for god fisk.

 

Skifter nok forhåndsbestilling til Elkjøp om Komplett skrur opp prisen på Xbox Series X også.

Ikke at det er aktuelt for meg, men siden Elkjøp skal kjøre Xbox All Access dealen i Norge, virker som de har et godt samarbeid med MS så de får sikkert en god del konsoller å selge.

Endret av Grimbeorn
korrigert tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (12 minutter siden):

Virket veldig interessant den all access dealen de har også, Kommer den til norge tror dere? Det er nok fort betalingsløsningen jeg går for. Regner jo med at man beholder konsollen etter de to årene er betalt ferdig? :p

Kommer vel til Norge via Elkjøp om du tenker på $35/mnd for Series X + access deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...