Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Whackedorange skrev (13 timer siden):

Rally var en expansion på FH 1 om jeg ikke husker helt feil. Hadde håpet på en purk/skurk expansion ala noe dem har i NFS

 

Stemmer det. Begge utvidelsene til FH5 har vært repriser av tidligere utvidelser (hot wheels til FH3 og Rally til FH1).

Skulle gjerne sett noe helt nytt jeg også. Jeg hadde lyst på en spill-basert utvidelse. For eksempel en utvidelse satt i en bit av Albion fra Fable.

Men men. Rally Adventure blir sikkert bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mr. Pants skrev (På 26.1.2023 den 10.13):

Jeg har en Series S som jeg har prøvd det på. Testet blant annet N64-emulator på den uten problemer. Husker ikke helt hvordan det fungerer, men det hadde i hvert fall ingen følger for kontoen min. Alt er jo software-basert og det er Microsoft som må sørge for at smutthullet blir tettet.

Kanskje det er noen andre her som har gjort seg nyere erfaringer?

Litt seint svar, men jeg har gjort det, ja. Det er litt knot, og ikke så veldig smidig. Jeg endte opp med å selge den igjen etter jeg fikk Steam Deck som kjører alle retrokonsoller jeg er interessert i like bra som Series S og mye smidigere siden den kjører linux og har egne spesialutviklet programvare som gjør alt mer smidig. Skulle gjerne hatt en Series S med SteamOS på. DET hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 13.3.2023 den 9.02):

Litt seint svar, men jeg har gjort det, ja. Det er litt knot, og ikke så veldig smidig. Jeg endte opp med å selge den igjen etter jeg fikk Steam Deck som kjører alle retrokonsoller jeg er interessert i like bra som Series S og mye smidigere siden den kjører linux og har egne spesialutviklet programvare som gjør alt mer smidig. Skulle gjerne hatt en Series S med SteamOS på. DET hadde vært noe det.

Ja, jeg har ikke brukt emulatorer på min Series S heller. Gøy å teste et par ganger, men litt for kronglete til at jeg gidder å bruke dem jevnlig.

Mange av spillene er tilgjengelige via offisielle kanaler uansett, så da forsvinner litt av poenget for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har en PS4 Pro, synes grafikk er ok, svært bra på enkelte spill. Ikke spilt på den de siste par årene, vurderer nå å kjøpe Xbox series S eller X. Jeg har lest en del om forskjellene, men dere som har prøvd begge, er det stor forskjell i grafikken/oppløsning? Jeg vil tro XSS har en finere grafikk enn PS4 Pro? Jeg har ikke 4K tv, men en Samsung LCD 1920 x 1080 (Full HD), vil jeg uansett merke en finere grafikk på XSX selv på en eldre tv? Er ikke inne på dette… 

Lenke til kommentar
trym177 skrev (54 minutter siden):

Jeg har en PS4 Pro, synes grafikk er ok, svært bra på enkelte spill. Ikke spilt på den de siste par årene, vurderer nå å kjøpe Xbox series S eller X. Jeg har lest en del om forskjellene, men dere som har prøvd begge, er det stor forskjell i grafikken/oppløsning? Jeg vil tro XSS har en finere grafikk enn PS4 Pro? Jeg har ikke 4K tv, men en Samsung LCD 1920 x 1080 (Full HD), vil jeg uansett merke en finere grafikk på XSX selv på en eldre tv? Er ikke inne på dette… 

Jeg har hatt PS5 og nå XBOX Series X og synes det meste er bedre på Xbox. 

MEN skal du opp et nivå enten XBOX Series X eller PS5 så BØR du ha en skjerm med 4k og 120hz da med hdmi port 2.1.

Har en ikke Xbox Series X(beste valg for kvalitet på bilde) eller PS5 er det same same mener jeg. Da går det på software og hva PS og Microsoft leverer. 

Men det er min mening 😁

Endret av ray001
  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, trym177 said:

Jeg har en PS4 Pro, synes grafikk er ok, svært bra på enkelte spill. Ikke spilt på den de siste par årene, vurderer nå å kjøpe Xbox series S eller X. Jeg har lest en del om forskjellene, men dere som har prøvd begge, er det stor forskjell i grafikken/oppløsning? Jeg vil tro XSS har en finere grafikk enn PS4 Pro? Jeg har ikke 4K tv, men en Samsung LCD 1920 x 1080 (Full HD), vil jeg uansett merke en finere grafikk på XSX selv på en eldre tv? Er ikke inne på dette… 

Har også PS4 Pro og en Xbox One X, og sistnevnte er ca sammenlignbar med Xbox Series S (bortsett fra raytracing). Jeg bruker faktisk PS4 Pro på 4K (Watchdogs Legion / Horizon Zero Dawn / Days Gone) mens XOX fungerer bra på 1080p (f.eks med Assasin's creed Origins/Odyssey).

Hvis du ikke trenger 4K-ytelse klarer du deg derfor bra med en Xbox Series S, men tenker du å oppgradere til 4K etterhvert så gå for Xbox Series X

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ray001 skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt PS5 og nå XBOX Series X og synes det meste er bedre på Xbox. 

MEN skal du opp et nivå enten XBOX Series X eller PS5 så BØR du ha en skjerm med 4k og 120hz da med hdmi port 2.1.

Har en ikke Xbox Series X(beste valg for kvalitet på bilde) eller PS5 er det same same mener jeg. Da går det på software og hva PS og Microsoft leverer. 

Men det er min mening 😁

Jeg skal ha en 4K tv etter hvert. Litt lite plass på series S men jeg spiller som regel bare et spill av gangen. 

vidor skrev (2 timer siden):

Har også PS4 Pro og en Xbox One X, og sistnevnte er ca sammenlignbar med Xbox Series S (bortsett fra raytracing). Jeg bruker faktisk PS4 Pro på 4K (Watchdogs Legion / Horizon Zero Dawn / Days Gone) mens XOX fungerer bra på 1080p (f.eks med Assasin's creed Origins/Odyssey).

Hvis du ikke trenger 4K-ytelse klarer du deg derfor bra med en Xbox Series S, men tenker du å oppgradere til 4K etterhvert så gå for Xbox Series X

Horizon Zero dawn er et av de spillene jeg synes ser bra ut på ps4 selv på en eldre full-HD tv som jeg har. 
 

Jeg trenger nok ikke 4K ytelse men det ser jo flott ut. 
Men vil det være bedre grafikk på Series X selv på min eldre tv, foran Series S? Eller er det først på en 4k tv det kan sees?

Lenke til kommentar
2 hours ago, trym177 said:

Jeg skal ha en 4K tv etter hvert. Litt lite plass på series S men jeg spiller som regel bare et spill av gangen. 

Horizon Zero dawn er et av de spillene jeg synes ser bra ut på ps4 selv på en eldre full-HD tv som jeg har. 

Føler generelt at PS4 Pro fungerer bedre til 4K enn Xbox One X. Sistnevnte er jo mye mer kraftig og burde sånn sett fungere bra, men mulig jeg bare har vært uheldig med spillene. Horizon er superoptimalisert så det er veldig god tittel, også teknisk sett.

2 hours ago, trym177 said:

Jeg trenger nok ikke 4K ytelse men det ser jo flott ut. 
Men vil det være bedre grafikk på Series X selv på min eldre tv, foran Series S? Eller er det først på en 4k tv det kan sees?

Xbox Series X|S har også i likhet med PS4 Pro støtte for supersampling for å realtime skalere ned et større rendret bilde til 1080p, så det vil gi bedre kvalitet.

 

Lenke til kommentar

Spennende tider mtp. det planlagte oppkjøpet av ABK. Forbrukerbyrået i Japan godkjente nettopp oppkjøpet og CMA i Storbritannia er på glid.

Fortsatt ikke avgjort at det vil gå gjennom da ingen av de antatt største hindrene (FTC i USA, CMA i UK og EC i EU) faktisk har godkjent kjøpet ennå, men nå virker det mer sannsynlig enn for en måned siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
trym177 skrev (På 7.4.2023 den 13.16):

Har dere prøvd den nye håndkontrollen til ca 1500kr? Er den verdt pengene? 
 

Og hvilket batteri bruker dere til kontrollen? Tips til en god trådløs lader?

Regner med du tenker på Elite Series 2 Core? Har selv en Elite Series 2 og den gjør at jeg faktisk kan være "god" i Elden Ring da pga knappene under (Disse kommer ikke med i Core så da må du kjøpe fullversjonen eller knappene og cary case i tillegg) ellers digger jeg kontrolleren, batteriet er meget bra (lett over 30 timer bruk). Største minuset er at standard kontrolleren føles litt kjip etter bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg prøver å kjøpe spill inne på Xbox-en kommer det opp den typiske bankid godkjenningen, men bankid på mobil er det eneste valget?? Det er jo ikke mulig å få lenger, det er app nå. Er det jeg som har sett feil? 
 

Sliter også fryktelig med å få lagt inn mitt sparebank kort, da jeg får til beskjed "Kontroller infoen du har angitt. Den samsvarer ikke med infoen for dette kortet". Jeg har sjekket mange ganger og jeg har skrevet riktig. 
Bulder-kortet mitt derimot fungerer, men det hjelper lite om man kun kan bekrefte kjøp med bankid for mobil. 
 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Mala skrev (3 minutter siden):

Bank-ID appen ble rullet ut for en stund siden ja.

Ja, og den kan jo ikke brukes om man kjøper spill gjennom Xbox-en ? Om man går på nett på en pc og kjøper fra Xbox.com går det men ikke fra selve konsoll, da er det kun bankid mobil som er eneste valg?

Lenke til kommentar
trym177 skrev (5 timer siden):

Ja, og den kan jo ikke brukes om man kjøper spill gjennom Xbox-en ? Om man går på nett på en pc og kjøper fra Xbox.com går det men ikke fra selve konsoll, da er det kun bankid mobil som er eneste valg?

Jeg har, så vidt jeg kan huske, brukt Bank ID appen de gangene jeg har handlet på Xbox den siste tiden. Kan prøve igjen i kveld.

(Synes dog systemet er litt kronglete, så det har blitt til at jeg gjerne fyller på litt ekstra penger når jeg først skal handle noe på Xbox)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...