Gå til innhold

Telenor T-We dekoder oppdatering diskusjon


Anbefalte innlegg

Dei som har fått oppdateringa har garantert lagt merke til forandringar i det siste: tlnr.no/t-we-nytt

Kva synst dykk om oppdateringa?

Min meining er menyane er rotete og dekodaren opplevast treigare heilt forferdeleg å bruke.

Verst av alt: den fryst seg to gongar i standby, etter den andre gongen så vil ikkje operativsystemet starte meir så no har har eg ein ubrukeleg dekodar som ikkje vil starte. Dette skjedde berre tre døgn etter oppdateringa.

Dekodartype: ADB-5743CDX, fungert bra i tre år før oppdateringa øydela dekodaren.

Oppdatering: Prøvde å starte dekodaren i dag og den fungerte igjen, truleg er det overoppheiting forårsaka av ny og tyngre programmvare som skaper problema.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nylig fått oppdateringen. Man kan bare riste på hodet og spørre "Hva tenkte de på?" 
Det er lite gjennomtenkt å komme med store endringer hvor resultatet er dårligere enn det var fra før. Eksempel TV guide, som for mange er en viktig funksjon. Før kunne man se 9 kanaler av gangen, det ga bra oversikt. Nå er det i utgangspunktet bare 4, veldig dårlig oversikt.
Før kunne man ha flere favorittlister. Nå er det bare en.
Ser på FB at de nå har skaffet seg en haug med sure kunder.

Lenke til kommentar

alt ble mer sirup.

bl.a. å flytte kanaler opp/ned i favorittliste tar en evighet vs den gamle. (før kunne man dessuten slette hele listen/listene med ett klikk, nå er det en og en)

en annen raritet, var "uheldig" å opprette "ny profil" mappe. Den får jeg ikke slettet igjen(?) Småplukk kanskje, men irriterende allikevel.

Lenke til kommentar
Hårek skrev (På 30.5.2020 den 22.24):

Ser på FB at de nå har skaffet seg en haug med sure kunder.

Skulle kontakte de idag(for noe annet) og når chat ikke har folk til stedet, så prøvde jeg tlf. Ikke f at jeg giddet å stå i 20min i kø - men nå forstår jeg hvorfor den kanskje er elendig lang

Endret av D0vendyret
Lenke til kommentar

har valg av visningsformat på kanaler forsvunnet fra dekoder/fjernkontrollen?

Har et par valgfire utenlandske kanaler som ikke kjører standard 16:9 og før kunne jeg velge "strukket" bilde (eller hva det kalles) for å unngå svarte felter på siden og/eller over og under.

Har nytt tv midt oppe i det hele, så hvilken som er "synderen" er jeg dog ikke sikker på. Synes jeg har gått gjennom alt av menyer opptil flere ganger både på tv og dekoder.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Mr.M said:

har valg av visningsformat på kanaler forsvunnet fra dekoder/fjernkontrollen?

Har et par valgfire utenlandske kanaler som ikke kjører standard 16:9 og før kunne jeg velge "strukket" bilde (eller hva det kalles) for å unngå svarte felter på siden og/eller over og under.

Har nytt tv midt oppe i det hele, så hvilken som er "synderen" er jeg dog ikke sikker på. Synes jeg har gått gjennom alt av menyer opptil flere ganger både på tv og dekoder.

Vil normalt sett være TV-en man stiller inn dette på. 

Lenke til kommentar
NULL skrev (35 minutter siden):

Vil normalt sett være TV-en man stiller inn dette på. 

ja, er slik det var før. (dekoder ADB 5743 modellen)

Midterste knappen i øverste rekken på fjernkontrollen: Options

8Imr3hF.png

i beskrivelsen: Valg. endrer lyd, undertekster og bildeformat på kanalen du ser på, etc.

Eneste jeg får med den aktuelle knappen nå er språk og undertekster. ikke noe om bildeformat.

På tv sin fjernkontroll og meny, er alternative visningsformat grået ut, så er stuck der også.

Er litt usikker på om jeg skal la fjernkontrollen til dekoder eller den til tv være "sjefen", har ikke samkjørt det foreløpig, slik man kan gjøre.

Virker den omtalte knappen hos andre her, mht. bildeformat?

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hos meg begynte lyden å skurre noe voldsomt.. Prøvde en annen kabel, ingen endring. Fikk beskjed av Telenor å ta reset til fabrikkinnstillinger, nå er lyden helt borte.. Kundeservice er selvfølgelig stengt. 

Tenkte hvertfall prøve en annen hdmi port, men noen som har noen andre forslag? 

Edit: bytte av hdmi port gjorde ingen forskjell. 

Edit2: Telenors kundeservice bestemte at det enkleste var å bytte boksen.

Endret av simen929
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...