Gå til innhold

Regjeringen vil gi E-tjenesten rett til å lagre og se nordmenns nettbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vil vel bare føre til at enda flere bruker kryptert VPN. Det burde ikke være nødvendig men.. Nå kommer vel snart kommentaren om at det ikke er noen fare siden man ikke har noe å skule, men tenk da litt over sitatet til Snowden under her. Gir en disse lillefingeren forsvinner hånda fort. 

 

Edward Snowden: "Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." "When you say, 'I have nothing to hide,' you're saying, 'I don't care about this right.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Si meg er ikke dette bare datalagrings direktivet i nye klær? DLD ble stoppet for en god grunn. Her virker det som det er same shit new wrapping. Nå får det være slutt på uthulingen av personvernet. Og at en høyreregjering har vært en så kraftig pådriver for mindre personvern er jo faktisk temmelig merkelig og bryter vel strengt med en partiets grunntanker? Det er jo ikke nytt at høyre stemmer for økt overvåkning. De har jo frontet alle slike forslag og stemt for. Selv DLD som ble stoppet av EU var høyre for. Nå får de ta til seg utfallet av DLD og sluttet å forsøke å pynte grisen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kjører ofte, men ikke hele tiden, VPN på både mobil og PC. Selv om jeg synes det var ganske rett frem å sette opp OpenVPN på mobilen, så er jeg smertelig klar over at svært mange som ikke vet forskjellen på en nettleser og Google aldri vil bruke en VPN av seg selv. Med et datalagringsdirektiv så vil jeg muligens føle at jeg ut av prinsipp må kjøre VPN konstant.

Lenke til kommentar
3 hours ago, FrihetensRegn said:

Jeg kjører ofte, men ikke hele tiden, VPN på både mobil og PC. Selv om jeg synes det var ganske rett frem å sette opp OpenVPN på mobilen, så er jeg smertelig klar over at svært mange som ikke vet forskjellen på en nettleser og Google aldri vil bruke en VPN av seg selv. Med et datalagringsdirektiv så vil jeg muligens føle at jeg ut av prinsipp må kjøre VPN konstant.

 

Du er ikke alene. Svært mange kjører VPN. Men akkurat det har egentlig ikke særlig mye å si for sakens del. Overtrampet er jo at regjeringen ønsker å svekke personvernet. Og det er jo ikke første gang de forsøker å slipe vekk personvernet. Høyre stemte for DLD og har ennå ikke kommet over at EU vendte tommelen ned for DLD fordi inngripen i privatlivet ble for stort. Makan til møkkagjeng. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
frohmage skrev (57 minutter siden):

Da var loven vedtatt, selv etter sterk kritikk fra Datatilsynet.

https://www.nrk.no/norge/flertall-pa-stortinget-for-ny-etterretningstjenestelov-1.15045224

Sånn går det når vi lar frykten for virus fjerne fokuset vårt fra alt annet.

For en gjeng med apekatter. Jeg antar at vi alle skal ha 100% tillit til at E-tjenesten klarer å sikre disse dataene på en slik måte at de ikke kan bli missbrukt eller stjålet? :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...