Gå til innhold

Elbilsalget i mars: Denne bilen suser fra Tesla


Anbefalte innlegg

uname -l skrev (1 time siden):

Sier du at i stedet for å bruke et par minutter på å teste med et apparat på stedet som gir nøyaktige målinger så kjører Tesla hver og en bil ut til en racerbane hvor en profesjonell tester tar det litt på gefuhlen om bremsene er OK?

Alt hva man tror på.

Jeg sier ikke så mye. Jeg viser til en artikkel som omtaler saken, og som er litt mer nyansert enn den oophus3do linket til.

Jeg vet ikke hvordan bremser skal testes, men det er tydeligvis banekjøring som var vanlig før de begynte å bruke eget utstyr for å spare tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (29 minutter siden):

Hva har dette med artikkelen fra 2018 å gjøre? Og hva er poenget med å linke til en gammel og villedende artikkel?

Men det du viser til her er jo også noe som ble feilaktig fremstilt i media.

Artikkelen viser hva sjefen gjør for å mate sitt eget ego. 

Det samme gjør Corona uttalelsene på Twitter og hvor vanskelig det var å få isolert de stakkars ansatte på fabrikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 timer siden):

Artikkelen viser hva sjefen gjør for å mate sitt eget ego. 

Det samme gjør Corona uttalelsene på Twitter og hvor vanskelig det var å få isolert de stakkars ansatte på fabrikken. 

Sjefen kuttet ut en unødvendig bremsetest for å mate sitt eget ego?

Og nå snakker vi plutselig om korona på Twitter?

Vet du, jeg klarer virkelig ikke å henge med i svingene her. Hva er det vi diskuterer nå egentlig? Jeg trodde vi diskuterte produksjonstall, og så kommer det en gammel og villedende artikkel fra 2018 som bare er storm i et vannglass, og nå snakker vi plutselig om korona på Twitter?!

Sånn rent bortsett fra at den utdaterte artikkelen fra 2018 er et godt eksempel på at kritikerne tok feil, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan alt dette henger sammen med produksjonstall og det gode resultatet i Q1.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du kommer med en villedende artikkel fra 2018? Denne testen var ikke kritisk eller engang nødvendig (det var visstnok en test som ble brukt for å spare tid, og ble brukt i stedet for å teste bilen på bane som Tesla gjør):

Jeg har null tiltro til at Tesla kjører hver bidige bil ut av fabrikkene på bane. Har du noen bevis for dette forutenom en artikkel fra et mediafirma? 

hekomo skrev (1 time siden):

Og nå snakker vi plutselig om korona på Twitter?

Hvor mange tvilsomme handlinger skal til før konklusjonen blir at mannen er tvilsom? Uten ekspertise med tusenvis av følgere så har han sagt ting langt utenfor kanten når det gjelder en global pandemi. Det forsterkes ytligere når han må tvinges i å sette folk på fabrikken i karantene. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (9 timer siden):

Jeg har null tiltro til at Tesla kjører hver bidige bil ut av fabrikkene på bane. Har du noen bevis for dette forutenom en artikkel fra et mediafirma? 

Hvor mange tvilsomme handlinger skal til før konklusjonen blir at mannen er tvilsom? Uten ekspertise med tusenvis av følgere så har han sagt ting langt utenfor kanten når det gjelder en global pandemi. Det forsterkes ytligere når han må tvinges i å sette folk på fabrikken i karantene. 

Problemet er jo at når du kommer med et eksempel på "tvilsomme handlinger" som visstnok skal være gjort for å "mate sitt eget ego", og eksemplet er en villedende artikkel fra 2018 som kritiserer Tesla for å ha kuttet ut en overflødig test.

Hva du har tiltro til eller ikke synes jeg egentlig ikke er så relevant. Jeg linket jo til en artikkel der det står ta Tesla tester bilene sine på bane i stedet for å ta snarveien andre bilprodusenter vanligvis bruker. Artikkelen omtalte den villedende artikkelen du opprinnelig la ut.

Hadde det ikke vært like greit å bare innrømme at du var litt rask på avtrekkeren, og at artikkelen din var et dårlig eksempel på "tvilsomme handlinger"? Og så innse at denne tråden handler om salgstall i første kvartal, og ikke hva hver enkelt synes om Tesla generelt.

Endret av hekomo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Hva du har tiltro til eller ikke synes jeg egentlig ikke er så relevant. Jeg linket jo til en artikkel der det står ta Tesla tester bilene sine på bane i stedet for å ta snarveien andre bilprodusenter vanligvis bruker.

Ja, det er utrolig hva du tror på når du trur de med vilje velger en fremgangsmåte som tar lengre tid når du ser alt det andre de gjør for å spare tid. TMY blir jo nå levert med deler som mangler, og du trur de tester bremsene på hver bidige bil på bane? ?

Jeg spurte om bevis for det, men det kunne du ikke gi og heller bare komme med gjentagelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Ja, det er utrolig hva du tror på når du trur de med vilje velger en fremgangsmåte som tar lengre tid når du ser alt det andre de gjør for å spare tid. TMY blir jo nå levert med deler som mangler, og du trur de tester bremsene på hver bidige bil på bane? ?

Jeg spurte om bevis for det, men det kunne du ikke gi og heller bare komme med gjentagelser. 

Jeg er ingen ekspert på å produsere biler. Tesla har derimot produsert over en million biler, og gjør mye ulikt fra andre bilprodusenter. De vet nok selv hvordan de ønsker å produsere bilene sine.

Du spør meg om bevis, men burde ikke du først bevise at testen de droppet virkelig er så viktig og ikke overflødig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Jeg er ingen ekspert på å produsere biler. Tesla har derimot produsert over en million biler, og gjør mye ulikt fra andre bilprodusenter. De vet nok selv hvordan de ønsker å produsere bilene sine.

Du spør meg om bevis, men burde ikke du først bevise at testen de droppet virkelig er så viktig og ikke overflødig?

Antall produserte biler er ikke noe bevis eller motbevis rundt argumentet? Det er ikke normalt at folk tar fra hverandre biler fra feks Porsche eller Audi for å sjekke kvaliteten. Vi vet at kvaliteten på generell basis er såpass bra at slikt ikke er nødvendig. Det er kun når du henter en Tesla at folk har laget enorme checklister du burde gå igjennom før du tar imot bilen. Forståelig nok, når selv etter å ha brodusert 1,000,000 biler at enkelte folk får biler uten matter, eller manglende deler i frunken feks.

En test for å sjekke bremser er så åpenbart viktig at jeg ikke skulle trenge å forklare hvorfor. Du påstår at hver bidige bil ut av fabrikken blir testet på bane. Noen burde jo dermed ha video av dette? Jeg trur du aldri vil klare å finne bevis for dette, og det støttes nå når du ikke klarer å finne noen tegn på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (58 minutter siden):

Antall produserte biler er ikke noe bevis eller motbevis rundt argumentet? Det er ikke normalt at folk tar fra hverandre biler fra feks Porsche eller Audi for å sjekke kvaliteten. Vi vet at kvaliteten på generell basis er såpass bra at slikt ikke er nødvendig. Det er kun når du henter en Tesla at folk har laget enorme checklister du burde gå igjennom før du tar imot bilen. Forståelig nok, når selv etter å ha brodusert 1,000,000 biler at enkelte folk får biler uten matter, eller manglende deler i frunken feks.

En test for å sjekke bremser er så åpenbart viktig at jeg ikke skulle trenge å forklare hvorfor. Du påstår at hver bidige bil ut av fabrikken blir testet på bane. Noen burde jo dermed ha video av dette? Jeg trur du aldri vil klare å finne bevis for dette, og det støttes nå når du ikke klarer å finne noen tegn på det. 

For Sandy Munro er det normalt å ta fra hverandre biler. Det er jobben hans å plukke fra hverandre biler og undersøke dem. Dette gjør han gjerne på oppdrag fra andre bilprodusenter.

Og selv om det ikke hadde vært jobben hans, så er interessen såpass stor rundt Teslas biler at det sikkert ville vært en god ide å gjøre det uansett.

Dette med sjekklister tror jeg ikke er så veldig vanlig lenger. Det var en del snakk om det tidligere da det var mest entusiaster som kjøpte Tesla, og entusiaster kan som kjent være særdeles pirkete (og likevel elsker de Teslaene sine). Jeg har overvært noen Tesla-utleveringer, og jeg har egentlig ikke sett noen gå rundt med sjekklister, i det minste ikke så det er åpenbart at de gjør det.

Men sjekklister (og problemer ved utlevering) er uansett ikke noe som er spesielt for Tesla. Det tok med 30 sekunder å gjøre et søk på om Audi-eiere også har det slik:

https://www.audiworld.com/forums/q7-mkii-discussion-211/checklist-taking-delivery-2907052/

https://www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/new-car-checklist-85769/

I dette innlegget linkes det til flere sjekklister som åpenbart er ment for generell utlevering av biler, altså at de brukes ved alle merker.

Så igjen, dette er tydeligvis ikke noe som er spesielt med Tesla. Men jeg antar at det er skikkelig ille når Tesla-eiere gjør det, men ikke noe problem når alle andre gjør det. Som vanlig ?

Hvis du mener at Tesla ikke sjekker bremser så får heller du bevise det. Jeg vil tro at de enten ville fått problemer med myndighetene eller det ville vært mye problemer med bremser på Teslaer, eller begge deler, hvis de ikke hadde testet. Jeg synes faktisk dette begynner å bli litt tåpelig, der jeg skal bevise noe når det var du som opprinnelig kom med en utdatert og villedende artikkel om temaet. Det er faktisk en langt mer oppsiktsvekkende påstand hvis du påstår at Tesla ikke tester bremsene.

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk en langt mer oppsiktsvekkende påstand hvis du påstår at Tesla ikke tester bremsene.

Det er ikke noe oppsiktsvekkende i det hele tatt. Consumer Reports og CarandDriver fant helt uavhengig av hverandre at bremsene på Model 3 var elendige. Med andre ord så har Tesla utviklet, bygget og solgt en ny bilmodell uten å teste bremsene en eneste gang. Bilens mest kritiske komponent, ikke mindre.

Alt tyder på at det gjøres så og si null kvalitetskontroll på det de sender ut. Ruller bilen av produksjonslinja uten at et hjul detter av så er det tut og kjør og rett i fanget på kjøperen. 

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -l skrev (34 minutter siden):

Det er ikke noe oppsiktsvekkende i det hele tatt. Consumer Reports og CarandDriver fant helt uavhengig av hverandre at bremsene på Model 3 var elendige. Med andre ord så har Tesla utviklet, bygget og solgt en ny bilmodell uten å teste bremsene en eneste gang. Bilens mest kritiske komponent, ikke mindre.

Alt tyder på at det gjøres så og si null kvalitetskontroll på det de sender ut. Ruller bilen av produksjonslinja uten at et hjul detter av så er det tut og kjør og rett i fanget på kjøperen. 

Ser ikke at det kan være noe problem.

Selv Tesla sjåfører har da vel sertefikat, og bør klare å kjøre etter forholdene og hensynta bilens egenskaper.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
hekomo skrev (44 minutter siden):

Og selv om det ikke hadde vært jobben hans, så er interessen såpass stor rundt Teslas biler at det sikkert ville vært en god ide å gjøre det uansett

Interessen for å undersøke Teslas biler er jo der nettopp for en grunn. Kvaliteten har vært dårlig fra første dag. 

 

hekomo skrev (46 minutter siden):

Jeg har overvært noen Tesla-utleveringer, og jeg har egentlig ikke sett noen gå rundt med sjekklister, i det minste ikke så det er åpenbart at de gjør det.

Stakkars folk som ikke undersøker hva de kjøper før de kjøper er nok ikke klar over at selv Tesla entusiaster anbefaler folk å virkelig gå over bilen med lupe for å sjekke om man ikke har fått en bil som er produsert under slutten av QR-press. 

 

hekomo skrev (51 minutter siden):

Hvis du mener at Tesla ikke sjekker bremser så får heller du bevise det.

Når de slutter med den mest effektive måten å sjekke bremser på, så fyres det noen varsellamper ja. Det er ikke sjans i helvete at de test kjører alle på bane i det tidspresset de har hatt for å levere tall som er tilfredsstillende mot pengene som går ut. 

Jeg antar igjen at du ikke vil klare å bevise det motsatte der du prøver å føre bevisbyrden på meg. Artikkelen viser bare hvor langt de er villig til å gå, og det føyer seg inn i en lang rekke med tvilsomme ting den mannen gjør. Covid-19 uttalelsene og utsettelsen i å ikke stenge ned fabrikker slik alle andre gjør er prikken over i'en. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe oppsiktsvekkende i det hele tatt. Consumer Reports og CarandDriver fant helt uavhengig av hverandre at bremsene på Model 3 var elendige. Med andre ord så har Tesla utviklet, bygget og solgt en ny bilmodell uten å teste bremsene en eneste gang. Bilens mest kritiske komponent, ikke mindre.

Alt tyder på at det gjøres så og si null kvalitetskontroll på det de sender ut. Ruller bilen av produksjonslinja uten at et hjul detter av så er det tut og kjør og rett i fanget på kjøperen. 

Problemet du viser til ble jo løst på ganske kort tid med en enkel OTA-oppdatering:

https://www.consumerreports.org/car-safety/tesla-says-it-will-issue-fix-for-model-3-brakes/

Det var et kalibreringsproblem. Det betyr ikke at de ikke testet bremsene.

Og det som er enda mer interessant er at dette problemet ble funnet i mai 2018, mens artikkelen om at de kuttet ut en overflødig test er fra juli samme år, og det står at testen ble kuttet ut 26. juni. Påstår du at Tesla lyver her, og at de aldri engang utførte testen du påstår de droppet? Eller hvordan skal vi tolke den etter hvert ganske selvmotsigende og usammenhengende historien din her?

Og påstår du ellers at det bare er Tesla som har hatt problemer med bremsene?

Etter din logikk vil du vel da påstå at VW-konsernet ikke tester bremsene sine? Det er ikke en engangshendelse heller. Det har skjedd en god del ganger etter hvert. Også i år. Har du noe bevis for at de faktisk tester bremsene i bilene de produserer? For din logikk skulle jo tilsi at de ikke gjør det?

Så hvem er det som har null kvalitetskontroll her egentlig?

Venter spent på svar.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

Interessen for å undersøke Teslas biler er jo der nettopp for en grunn. Kvaliteten har vært dårlig fra første dag. 

Stakkars folk som ikke undersøker hva de kjøper før de kjøper er nok ikke klar over at selv Tesla entusiaster anbefaler folk å virkelig gå over bilen med lupe for å sjekke om man ikke har fått en bil som er produsert under slutten av QR-press. 

Når de slutter med den mest effektive måten å sjekke bremser på, så fyres det noen varsellamper ja. Det er ikke sjans i helvete at de test kjører alle på bane i det tidspresset de har hatt for å levere tall som er tilfredsstillende mot pengene som går ut. 

Jeg antar igjen at du ikke vil klare å bevise det motsatte der du prøver å føre bevisbyrden på meg. Artikkelen viser bare hvor langt de er villig til å gå, og det føyer seg inn i en lang rekke med tvilsomme ting den mannen gjør. Covid-19 uttalelsene og utsettelsen i å ikke stenge ned fabrikker slik alle andre gjør er prikken over i'en. 

Nei, interessen for Tesla har vært der lenge. Akkurat som med Apple, så skaper Tesla-artikler engasjement, klikk og diskusjon. Hvis det ikke hadde vært en stor og generell interesse for Tesla i utgangspunktet, så hadde jo ingen brydd seg om det var kvalitetsproblemer. Så her er argumentasjonen din selvmotsigende.

Jeg mener, klarer du ikke engang å innrømme at det er stor interesse rundt selskapet generelt? Du selv bruker jo mye tid på å diskutere Tesla. Hvorfor gjør du det hvis det egentlig ikke er noen interesse der ute for selskapet?

Jeg har aldri sett noen gå over en Tesla med lupe. Jeg har heller ikke sett noen anbefale det, og jeg leser flere ulike forum der Tesla diskuteres, og noen av dem er for Tesla-entusiaster. Men jeg ser egentlig ikke relevansen her. Du endrer hele tiden på påstandene dine etter hvert som jeg imøtegår dem. Først var det dette at enkelte har brukt sjekkliste som skulle være bevis for at det er så dårlig kvalitet på Tesla. Så pekte jeg på at dette også skjer hos kunder av andre produsenter. Da ble det veldig stille fra deg om sjekklister, og du begynte å snakke om lupe i stedet. Det begynner å bli ganske påfallende hvordan jeg hele tiden må jage etter stadig nye og stadig villere påstander etter hvert som jeg imøtegår de som er lagt ut allerede.

Når det gjelder bremsetesting så antar jeg at Tesla tester bremsene frem til det motsatte er bevist. Husk at det var du som kom med den opprinnelige påstanden. Jeg tør påstå at en påstand om at Tesla ikke tester bremsene er såpass vill at den må antas å være uten hold frem til det er bevist at det er noe i det. Tenk på hvor mange lignende løgner om Tesla som har vært slengt ut gjennom årene. Nei, det er veldig lite troverdig, og jeg kommer ikke til å bruke tid på å bevise noe som helst her for deg. Jeg tviler også på om bevis engang ville blitt godtatt. Sannsynligvis ville det blitt ignorert eller bortforklart.

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (27 minutter siden):

Problemet du viser til ble jo løst på ganske kort tid med en enkel OTA-oppdatering:

https://www.consumerreports.org/car-safety/tesla-says-it-will-issue-fix-for-model-3-brakes/

Det vesentligste i denne saken er ikke at de løste problemet(problemet er egentlig bremser som er underdimensjonerte og fiksen betyr at man brenner opp bremseklossene og får brake-fade etter noen minutter aktiv kjøring).

Problemet er at noen journalister måtte påpeke det. Bilprodusenter tester nye modeller i flere år, men her har Tesla tydeligvis ikke testet.

hekomo skrev (27 minutter siden):

Det var et kalibreringsproblem. Det betyr ikke at de ikke testet bremsene.

De to setningene har ikke noe med hverandre å gjøre. Man tester designet på bilen og det inkluderer alle kalibreringer.

hekomo skrev (27 minutter siden):

Etter din logikk vil du vel da påstå at VW-konsernet ikke tester bremsene sine? Det er ikke en engangshendelse heller. Det har skjedd en god del ganger etter hvert. Også i år. Har du noe bevis for at de faktisk tester bremsene i bilene de produserer? For din logikk skulle jo tilsi at de ikke gjør det?

Det er jo ikke sammenlignbart for fem øre. For det første så var det produsenten selv som gjorde tilbakekallingen og ikke som et resultat av en journalist hadde testet i et par timer For det andre så var dette et problem som kunne oppstå pga noen komponenter kunne feile. Det er ikke alltid like lett å teste. Det vil si at selv om VW utførte de bremsetestene som Tesla ikke gjorde, så kunne problemet gå uoppdaget. Det er forskjell på å gjøre et skikkelig arbeid og fremdeles gjøre feil enn å gi fullstendig blaffen.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (25 minutter siden):

Jeg mener, klarer du ikke engang å innrømme at det er stor interesse rundt selskapet generelt?

Du klarer ikke svare på det du siterer og bygger bare en stråmann. Selvfølgelig er det interesse for Tesla. Det betyr ikke at kritikken ikke er der, eller at den er ufortjent. 

 

hekomo skrev (27 minutter siden):

Jeg har aldri sett noen gå over en Tesla med lupe.

Jeg orker ikke forklare betydningen av metaforer. 

 

hekomo skrev (28 minutter siden):

Du endrer hele tiden på påstandene dine etter hvert som jeg imøtegår dem.

Hvilke påstander har jeg endret? 

 

hekomo skrev (28 minutter siden):

Når det gjelder bremsetesting så antar jeg at Tesla tester bremsene frem til det motsatte er bevist.

Tesla nektet jo å svare på forespørsler rundt beskjeden ansatte fikk. Sikkert av en god grunn. Så du får anta så mye du vil. Det er null bevis for at de prøvekjører hver bil på bane som du påstår. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 time siden):

Det vesentligste i denne saken er ikke at de løste problemet(problemet er egentlig bremser som er underdimensjonerte og fiksen betyr at man brenner opp bremseklossene og får brake-fade etter noen minutter aktiv kjøring).

Problemet er at noen journalister måtte påpeke det. Bilprodusenter tester nye modeller i flere år, men her har Tesla tydeligvis ikke testet.

De to setningene har ikke noe med hverandre å gjøre. Man tester designet på bilen og det inkluderer alle kalibreringer.

Det er jo ikke sammenlignbart for fem øre. For det første så var det produsenten selv som gjorde tilbakekallingen og ikke som et resultat av en journalist hadde testet i et par timer For det andre så var dette et problem som kunne oppstå pga noen komponenter kunne feile. Det er ikke alltid like lett å teste. Det vil si at selv om VW utførte de bremsetestene som Tesla ikke gjorde, så kunne problemet gå uoppdaget. Det er forskjell på å gjøre et skikkelig arbeid og fremdeles gjøre feil enn å gi fullstendig blaffen.

Så når VW-konsernet har måttet tilbakekalle hundretusener av biler over flere år på grunn av bremseproblemer, så er det ikke noe problem, men når Tesla har en litt lengre bremselengde enn forventet på grunn av en feilkalibrering og fikser dette med en OTA-oppdatering så er det katastrofe og beviser at Tesla ikke tester.

Skjønner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (Akkurat nå):

Så når VW-konsernet har måttet tilbakekalle hundretusener av biler over flere år på grunn av bremseproblemer, så er det ikke noe problem, men når Tesla har en litt lengre bremselengde enn forventet på grunn av en feilkalibrering og fikser dette med en OTA-oppdatering så er det katastrofe og beviser at Tesla ikke tester.

Nei, jeg har allerede forklart dette i forrige innlegg.

hekomo skrev (1 minutt siden):

Skjønner.

Diskutabelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Du klarer ikke svare på det du siterer og bygger bare en stråmann. Selvfølgelig er det interesse for Tesla. Det betyr ikke at kritikken ikke er der, eller at den er ufortjent. 

Jeg orker ikke forklare betydningen av metaforer. 

Hvilke påstander har jeg endret? 

Tesla nektet jo å svare på forespørsler rundt beskjeden ansatte fikk. Sikkert av en god grunn. Så du får anta så mye du vil. Det er null bevis for at de prøvekjører hver bil på bane som du påstår. 

Det du skrev var følgende:

"Interessen for å undersøke Teslas biler er jo der nettopp for en grunn. Kvaliteten har vært dårlig fra første dag."

Dette leser jeg som at du mener at Tesla har hatt dårlig kvalitet, og at dette er grunnen til at det er interesse for å undersøke Teslaer. Tolker jeg deg feil da altså?

Du spør hvilke påstander du har endret samtidig som du klippet vekk delen der jeg påpekte påstanden du hadde endret. La meg sitere meg selv:

"Først var det dette at enkelte har brukt sjekkliste som skulle være bevis for at det er så dårlig kvalitet på Tesla. Så pekte jeg på at dette også skjer hos kunder av andre produsenter. Da ble det veldig stille fra deg om sjekklister, og du begynte å snakke om lupe i stedet."

Det kan godt være at det var en metafor, men det var like fullt en avsporing fra det jeg svarte på opprinnelig. Jeg skjønner heller ikke poenget med å fjerne det jeg skriver fra sitatet for så å spørre om noe som ble besvart av akkurat det du klippet vekk. Det fremstår for meg som ganske merkelig.

Tesla nektet å svare på forespørsler? Ikke vet jeg, men jeg skjønner egentlig ikke relevansen. Hvis du ikke har noe mer konkret å komme med så har jeg ikke mer å si om den åpenbart grunnløse påstanden om at Tesla ikke tester bremser.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg har allerede forklart dette i forrige innlegg.

Diskutabelt.

Du forsvarer jo andre produsenter ivrig til tross for at de ikke bare har hatt en episode med bremseproblemer, men flere. Hundretusenvis av biler tilbakekalt over flere år. Da klarer jeg ikke å tolke deg på noen annen måte at Tesla må kritiseres uansett, mens andre produsenter må forsvares for å hindre at kritikken mot Tesla blir svekket av faktiske forhold og påpekning om at her stilles det tydeligvis ulike krav til produsenten avhengig av hvilken produsent det er snakk om.

Jeg kunne også gjerne tenkt meg å følge opp mer fra innlegget du klippet i stykker. Du utelot mye. Igjen: CR gjorde testen i mai. Det var først i juni at Tesla sluttet å gjøre bremsetesten de mente var overflødig. Mener du å si at Tesla heller ikke testet bremser før juni, og at det var en løgn da de sa de sluttet med den aktuelle bremsetesten?

Jeg synes argumentasjonen din virker veldig selvmotsigende, og at mye av argumentasjonen din er basert på kirsebærplukking og utelating av ting som ikke stemmer overens med påstandene du kommer med. Jeg er redd du rett og slett setter deg fast i egne spissformuleringer.

Endret av hekomo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...