Gå til innhold

Elbilsalget i mars: Denne bilen suser fra Tesla


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (48 minutter siden):

Overskudd og overskudd. Det får man ikke kål på før subsidiene opphører om de vil klare å holde seg fast. Det er jo stort sett det de løper etter i et marked uten særlig med konkurranse som nå dukker opp i større grad. 

Det tok ca ei uke. Volatiliteten er uansett alt for stor til å ta prisinga seriøst. 

Markedet? Det var rekorder som ble satt i antall nyregistrerte kontoer for å holde Tesla aksjen. Aksjonærer som aldri har eid aksjer før. Det er rimelig typisk å se midtveis i en slik parabolisk bevegelse. Når husmora snakker om å kjøpe aksjer fordi ei venninne av ei venninne har sagt det, så er det på tide å selge for det er et greit tegn på ei boble. 

Tilfeldige sitater? Det er løgner som Musk har kommet med. 

Slik som $420 kommentaren? Eller det å si noen måneder før et Q release at man skulle være profitable for all fremtid, mens de ender opp 700 millioner i underskudd? Eller hva med å ta imot 2,000,000,000 i subsidier for battery-bytte teknologi de aldri benyttet slik lovnadene tilsa? Lista er lang. 

Ja, de var på vei til å gå med overskudd videre. Subsidier er det mange selskaper som får, og du kan ikke bare se bort fra inntekter eller lignende bare fordi du ikke liker dem.

Men la oss komme tilbake til det vi faktisk diskuterte, som var din påstand om at nå ville Tesla-boblen endelig sprekke. Jeg ser altså ingen tegn til dette, og du selv innrømmet jo at det bare var noe du gjettet på, selv om det du skrev fikk det til å virke som du baserte deg på reelle ting som hadde skjedd. Aksjekursen tyder på at markedet mener Tesla er over kneika. Retail-investorer kjøper ikke store nok volum til å påvirke aksjekursen i nevneverdig grad. Og hvis det var slik du påstår så burde jo kursen ha vært mye lavere, da retail-investorer burde solgt seg ut igjen i panikk.

Hva påståtte løgner fra Musk har med dette å gjøre skjønner jeg fortsatt ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marzo skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor du finner kildene dine fra, men kan anta det er fra et Tesla forum hvor en fanboy skriver noe å en annen leser det som fakta, å så lenge ingen sier noe negativt om merket så er det ingen som kommer på å sjekke data..

Jeg var personlig med å hentet ut en Model 3 lille nyttårsaften som ble bestilt 4 dager før.
Det ble registrert 60 Model 3 første uka i januar. Disse kom gjerne med flyfrakt?
Men ut i fra serienummer er de produsert på samme tidspunkt som biler registrert i oktober?
Totalt ble det registrert 166 biler i januar, dette er data alle har tilgang på så hvorfor lager du eventyr om noe annet?

De produserer biler for Europa i begynnelsen av hvert kvartal. Det har de alltid gjort hvis du ikke var klar over det.
Så sendes disse med båt som vanligvis tar 8 uker. Så produseres det biler for USA på slutten av kvartalet som kan utleveres kjapt.
Dette har vært vanlig prosedyre siden vi så de første bilene her i Europa. Hvem som har fortalt deg at de "plutselig" måtte produsere opp flere biler har sviktende kunnskap om Tesla leveranser.

Hva du mener Tesla sier er likegyldig, det er noe en har skrevet på et forum så overbevises medlemmer om at det er sant.
Det eneste som gjør at man antar dette er at ved bestilling av bil så kommer det opp en melding om at bilen har estimert levering ved neste kvartals slutt.
Samme skjedde i romjulen men dagen etter kom telefon fra Tesla om at det var match av bil på lager som kunne hentes samme uke.

Er ganske sikker på at Tesla har levert ut alle ordre de har hatt inne nå ved kvartalsslutt. Så vil de fortsette å levere ut biler de neste 2 månedene som de har på lager så lenge de har match.. Frem til ny leveranse kommer i juni...
Dette støttes av registrerings data fra de siste måneder.

Da er vi egentlig enige da. De produserer biler for Europa tidlig i kvartalet, og det tar flere uker for dem å ankomme Europa. Så derfor blir det leveringer sent i kvartalet. Og av samme grunn blir det feil å bedømme et helt kvartal ut fra utleveringer i januar og februar. Og i marsk kom som kjent koronavirus-krisen.

At de har noen få biler de ikke rakk å levere før kvartalsslutt endrer ikke noe av dette.

Og forresten, når jeg refererer til noe Tesla sier så er det noe Tesla faktisk sier.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, hekomo said:

Da er vi egentlig enige da. De produserer biler for Europa tidlig i kvartalet, og det tar flere uker for dem å ankomme Europa. Så derfor blir det leveringer sent i kvartalet. Og av samme grunn blir det feil å bedømme et helt kvartal ut fra utleveringer i januar og februar. Og i marsk kom som kjent koronavirus-krisen.

Du må fremdeles forklare hvordan de kan gå fra utsolgt til å levere ut biler i januar og februar.

Koronakrisen kom til Tesla for en uke siden. Det kan godt tenkes å være noen biler som er avbestilt pga folk her i landet er bekymret for inntekten men det er neppe snakk om 20-30% av salget.. Som vi ser selger andre merker godt, og en teori om at Tesla kunder er mer bekymret enn andre bilkjøpere her i landet tror jeg vi skal la ligge..

Men jeg vil tro det kommer en påvirkning av viruset i april og Q2 for alle merker..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Marzo skrev (3 minutter siden):

Du må fremdeles forklare hvordan de kan gå fra utsolgt til å levere ut biler i januar og februar.

Koronakrisen kom til Tesla for en uke siden. Det kan godt tenkes å være noen biler som er avbestilt pga folk her i landet er bekymret for inntekten men det er neppe snakk om 20-30% av salget.. Som vi ser selger andre merker godt, og en teori om at Tesla kunder er mer bekymret enn andre bilkjøpere her i landet tror jeg vi skal la ligge..

Men jeg vil tro det kommer en påvirkning av viruset i april og Q2 for alle merker..

La oss si i praksis utsolgt. Enkelte steder kan de ha biler de ikke rakk å levere, eventuelt avbestillinger. Men det er ikke fryktelig relevant for diskusjonen.

Jeg trodde vi snakket om Norge, og her har hele landet vært stengt en god stund alt. Det er klart en slik krise påvirker bestillinger, salg og utlevering. Husk også på at Tesla i motsetning til de fleste andre leverandører har en veldig fri retur- og avbestillingspolitikk.

Andre merker er vel ikke like enkle å avbestille, og de har vel også hatt en mer jevn fordeling av leveranser gjennom kvartalet siden de faktisk selges gjennom forhandlere. Dessuten vil jeg tro at f.eks. Audi- og Jaguar-kunder er noe mer pengesterke enn de som kjøper Model 3.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, hekomo said:

La oss si i praksis utsolgt. Enkelte steder kan de ha biler de ikke rakk å levere, eventuelt avbestillinger. Men det er ikke fryktelig relevant for diskusjonen.

Jeg trodde vi snakket om Norge, og her har hele landet vært stengt en god stund alt. Det er klart en slik krise påvirker bestillinger, salg og utlevering. Husk også på at Tesla i motsetning til de fleste andre leverandører har en veldig fri retur- og avbestillingspolitikk.

Andre merker er vel ikke like enkle å avbestille, og de har vel også hatt en mer jevn fordeling av leveranser gjennom kvartalet siden de faktisk selges gjennom forhandlere.

Tesla leverte ut bil senest i dag? 
Hvor kommer dette eventyret fra? De har åpent som de fleste andre bilbutikker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Ja, de var på vei til å gå med overskudd videre. Subsidier er det mange selskaper som får, og du kan ikke bare se bort fra inntekter eller lignende bare fordi du ikke liker dem.

Forskjellen mellom andre selskaper og Tesla er jo at de overlever hvis elbiler ikke lengre får subsider. Der er det en mye større usikkerhet rundt Tesla sine produkter. De er fremdeles for dyre uten subsidier. 

hekomo skrev (4 minutter siden):

Men la oss komme tilbake til det vi faktisk diskuterte, som var din påstand om at nå ville Tesla-boblen endelig sprekke. Jeg ser altså ingen tegn til dette, og du selv innrømmet jo at det bare var noe du gjettet på, selv om det du skrev fikk det til å virke som du baserte deg på reelle ting som hadde skjedd.

Det er inneforstått at det er en antagelse. Så lenge Tesla lever og aksjekursen er prisgitt slik den er, så sier det seg selv at jeg snakker om fremtiden og hva jeg personlig trur. Det å måtte forklare dette er litt rart. 

 

hekomo skrev (5 minutter siden):

Aksjekursen tyder på at markedet mener Tesla er over kneika.

Nei, aksjekursen viser en parabolisk bevegelse som er typisk for ei boble. Når mennesker som aldri før har eid eller har hatt interesser av å investere i aksjer plutselig hopper på noe, så er det et av flere tegn på at det er fare på færde. Når tanta mi som aldri noen gang før har investert penger i aksjer kommer til meg for å høre om det ville vært lurt å investere i Tesla pga samtaler på jobben hennes, så er jo det litt spesielt. Men det er jo logisk når aviser og den slags skriver at Tesla har økt fra 300 til 500, 600 og 700 dollar per aksje.

hekomo skrev (8 minutter siden):

Retail-investorer kjøper ikke store nok volum til å påvirke aksjekursen i nevneverdig grad.

Det var nok ei short-skvis som utgjorde de store bevegelsene ja, med hype som genererte kjøpepress. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Marzo skrev (41 minutter siden):

Tesla leverte ut bil senest i dag? 
Hvor kommer dette eventyret fra? De har åpent som de fleste andre bilbutikker

En kollega fikk levert en Model 3 i slutten av mars. Hun var litt bekymret pga. Corona, men hentet den uten problemer. En kamerat fikk også sin e-tron 55 for to uker siden. Det var lite aktivitet hos Møller, men noen på jobb var det.

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Forskjellen mellom andre selskaper og Tesla er jo at de overlever hvis elbiler ikke lengre får subsider. Der er det en mye større usikkerhet rundt Tesla sine produkter. De er fremdeles for dyre uten subsidier. 

Det er inneforstått at det er en antagelse. Så lenge Tesla lever og aksjekursen er prisgitt slik den er, så sier det seg selv at jeg snakker om fremtiden og hva jeg personlig trur. Det å måtte forklare dette er litt rart. 

Nei, aksjekursen viser en parabolisk bevegelse som er typisk for ei boble. Når mennesker som aldri før har eid eller har hatt interesser av å investere i aksjer plutselig hopper på noe, så er det et av flere tegn på at det er fare på færde. Når tanta mi som aldri noen gang før har investert penger i aksjer kommer til meg for å høre om det ville vært lurt å investere i Tesla pga samtaler på jobben hennes, så er jo det litt spesielt. Men det er jo logisk når aviser og den slags skriver at Tesla har økt fra 300 til 500, 600 og 700 dollar per aksje.

Det var nok ei short-skvis som utgjorde de store bevegelsene ja, med hype som genererte kjøpepress. 

Vet du, jeg ser ikke poenget i "hvisomattedersom"-diskusjoner. Markedet er som det er. Tesla og mange andre får subsidier, skatteletter, støtte, osv. Det er en del av det å drive bedrift. Man kan ikke bare se bort fra virkeligheten og si at "dersom virkeligheten var annerledes så".

Vi er i det minste enige i at det ikke er noe som tilsier at noen boble har sprukket.

Aksjekursen lignet kanskje på en boble da den gikk rett opp til nesten $1000 på kort tid, men så har den stabilisert seg godt over der den lå for bare et halvt år siden, og det midt under en global økonomisk krise. Det tilsier at markedet ikke bare forventer at Tesla overlever dette med god margin, men at de vil kunne fortsette veksten når den økonomiske krisen er over.

Husk igjen at Tesla ikke bare har økt fra under $200 til rundt $500. Den gikk opp til nesten $1000 før den så ut til å roe seg ned litt under. Så kom krisen og den falt kraftig, akkurat som resten av markedet. Så tok markedet igjen litt av det tapte, og det samme gjorde Tesla. Jeg tenker at dersom denne krisen ikke hadde kommet, så hadde Tesla antakelig ligget et par hundre dollar over dagens nivå. Dette tilsier igjen at markedet har større tro på at Tesla skal klare det de har satt seg som mål, og de har jo kommet langt i å faktisk gjøre det også. En fabrikk i Kina opp på rekordtid, og teknologi og lærdom fra Model 3 gjør at de kunne lansere Model Y lenge før de egentlig hadde planlagt det.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (57 minutter siden):

Tesla og mange andre får subsidier, skatteletter, støtte, osv. Det er en del av det å drive bedrift. Man kan ikke bare se bort fra virkeligheten og si at "dersom virkeligheten var annerledes så".

Men leste du ikke argumentet? Forskjellen mellom en stor majoritet av firma og Tesla er at deres produktportefølje ikke er avhengig av subsidier. Tesla er med andre ord i en veldig kritisk fase og er 100% avhengig av at subsidiene enten fortsetter, eller at folk viser kjøpevilje selv uten subsidier. 

hekomo skrev (58 minutter siden):

Vi er i det minste enige i at det ikke er noe som tilsier at noen boble har sprukket.

Det er mange faktorer som kan få boblen til å sprekke. Det at kjøpeviljen avtar en en av dem, og det er veldig spesielt så lenge Tesla flåten har fordelen av ladenettverket. Et bedre ladenettverk i en åpen standard vil veldig kjapt utjevne en av hovedgrunnene til at folk kjøper Tesla. Når man nå da ser at Dieselgate pengene går til å bygge ut Electrify Amerika i høyt tempo, så tar det ikke mange år før CCS tar over markedet. Både med hurtighet og tilgjengelighet. For det nettverket er som sagt ikke avhengig av subsidier i like stor grad. 

hekomo skrev (1 time siden):

Husk igjen at Tesla ikke bare har økt fra under $200 til rundt $500. Den gikk opp til nesten $1000 før den så ut til å roe seg ned litt under.

Prisingen er tullete. Hvorfor gikk den ikke til $2000 eller $3000? Det hadde vært like forsvarlig som å støtte og argumentere for at den hadde vært stabil ved $1000. 

Det er som sagt ei boble. 

hekomo skrev (1 time siden):

En fabrikk i Kina opp på rekordtid, og teknologi og lærdom fra Model 3 gjør at de kunne lansere Model Y lenge før de egentlig hadde planlagt det.

Det er ikke noe spesielt ved å kunne lansere en bil som bruker 70% av delene fra et annen modell på kortere tid enn normalt? 

Lenke til kommentar
1 hour ago, hekomo said:

Jeg har ikke sagt at Tesla ikke leverer ut biler nå. Jeg påpeker at viruskrisen har påvirket salg/leveranser i Q1.

Nei du påstår at Tesla fremdeles har ventelister med kunder som ikke får biler.
Dersom virus situasjonen gjør at flere ikke vil hente ut bil skulle det tilsi at ventelisten ble kortere ettersom flere med bil i bestilling vil kunne få levert ut biler som andre har avstått fra å hente ut.

Tesla har gjort tiltak som alle bransjer her i landet med nye prosedyrer uten fysisk kontakt ved utlevering.
Når Tesla i tillegg fokuserer på nettbutikk slik at kundene ikke møter opp fysisk i butikkene, skulle de være mindre berørt enn de andre merkene som driver mer tradisjonelt.

Her er elbilsalget i Norge de siste 6mnd:

Oktober 2019: 3742 stk
November 2019: 3697stk
Desember 2019: 3423 stk
Januar 2020: 4236 stk
Februar 2020: 5145 stk
Mars 2020: 6996 stk

https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-mars-2020

Som du (forhåpentligvis) kan se er det ingen korona krise å se i tallene enda, at det ikke er mars 2019 tall er ikke korona viruset sin feil, men at Tesla hadde en masse utlevering bla.
At Model 3 har hatt 82% nedgang i forhold til Mars 2019 skyldes ikke viruset. 

Ja vi kommer mest sannsynlig til å se en nedgang pga viruset, men dette vil i all hovedsak vise i Q2 tallene...

Lenke til kommentar
Marzo skrev (1 minutt siden):

Nei du påstår at Tesla fremdeles har ventelister med kunder som ikke får biler.
Dersom virus situasjonen gjør at flere ikke vil hente ut bil skulle det tilsi at ventelisten ble kortere ettersom flere med bil i bestilling vil kunne få levert ut biler som andre har avstått fra å hente ut.

Tesla har gjort tiltak som alle bransjer her i landet med nye prosedyrer uten fysisk kontakt ved utlevering.
Når Tesla i tillegg fokuserer på nettbutikk slik at kundene ikke møter opp fysisk i butikkene, skulle de være mindre berørt enn de andre merkene som driver mer tradisjonelt.

Her er elbilsalget i Norge de siste 6mnd:

Oktober 2019: 3742 stk
November 2019: 3697stk
Desember 2019: 3423 stk
Januar 2020: 4236 stk
Februar 2020: 5145 stk
Mars 2020: 6996 stk

https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-mars-2020

Som du (forhåpentligvis) kan se er det ingen korona krise å se i tallene enda, at det ikke er mars 2019 tall er ikke korona viruset sin feil, men at Tesla hadde en masse utlevering bla.
At Model 3 har hatt 82% nedgang i forhold til Mars 2019 skyldes ikke viruset. 

Ja vi kommer mest sannsynlig til å se en nedgang pga viruset, men dette vil i all hovedsak vise i Q2 tallene...

Jeg har vel ikke sagt noe om ventelister. Bestillinger er ikke ventelister. Det som er saken er at viruset har påvirket Q1, og det er flere faktorer som spiller inn, blant annet at det ikke er like enkelt å avbestille andre bilmerker som det er med Tesla, at Tesla ikke går via en forhandler, osv.

Jo, nedgang i leveringer av Model 3 er et resultat av viruset. Husk igjen at det ikke kom båter med leveranser før slutten av februar eller begynnelsen av mars, og viruset har gjort at mange har benyttet seg av muligheten til å avbestille på grunn av de usikre fremtidsutsikten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (43 minutter siden):

Men leste du ikke argumentet? Forskjellen mellom en stor majoritet av firma og Tesla er at deres produktportefølje ikke er avhengig av subsidier. Tesla er med andre ord i en veldig kritisk fase og er 100% avhengig av at subsidiene enten fortsetter, eller at folk viser kjøpevilje selv uten subsidier. 

Det er mange faktorer som kan få boblen til å sprekke. Det at kjøpeviljen avtar en en av dem, og det er veldig spesielt så lenge Tesla flåten har fordelen av ladenettverket. Et bedre ladenettverk i en åpen standard vil veldig kjapt utjevne en av hovedgrunnene til at folk kjøper Tesla. Når man nå da ser at Dieselgate pengene går til å bygge ut Electrify Amerika i høyt tempo, så tar det ikke mange år før CCS tar over markedet. Både med hurtighet og tilgjengelighet. For det nettverket er som sagt ikke avhengig av subsidier i like stor grad. 

Prisingen er tullete. Hvorfor gikk den ikke til $2000 eller $3000? Det hadde vært like forsvarlig som å støtte og argumentere for at den hadde vært stabil ved $1000. 

Det er som sagt ei boble. 

Det er ikke noe spesielt ved å kunne lansere en bil som bruker 70% av delene fra et annen modell på kortere tid enn normalt? 

Tesla er heller ikke avhengige av subsidier. De dimensjonerer seg etter situasjonen. Og at andre ikke er avhengige av subsidier er jo helt feil. GM ble for eksempel reddet av myndighetene, og har enda ikke betalt tilbake lånet de fikk for at de skulle kunne overleve.

Det er ingenting som tilsier at etterspørselen avtar. Hadde det vært tilfelle, så hadde ikke Tesla stadig satt nye salgsrekorder.

Jeg tror neppe noen vil kunne true superladernettverket med det første. Vi ser jo de hårreisende prisene Ionity har lagt seg på, for eksempel.

Å diskutere om aksjeprisen er tullete er ganske meningsløst. Den er det den er. Jeg mener at Tesla var kraftig underpriset tidligere, og nå har tydeligvis markedet den oppfatningen at Tesla bør prises høyere enn for bare et halvt år siden.

Jeg ser ingen gode argumenter for at Tesla skal være noen boble. Igjen, så var de i ferd med å drifte med overskudd, salget fortsatte å vokse, og de gjennomførte prosjekter på rekordtid (ny fabrikk i Kina, og levering av Model Y).

Selv om Model Y bruker 70% av delene fra Model 3, så var jo det kjent fra starten, og leveringsstart ble i utgangspunktet satt på et senere tidspunkt enn enn det de faktisk klarte å få til. Denne opplysningen er altså ikke spesielt relevant for diskusjonen. Poenget er at Tesla nå leverer raskere og bedre enn noen gang. Tidligere satte de seg svært aggressive mål som de ikke alltid nådde. Nå har de begynt å levere før tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, hekomo said:

Jeg har vel ikke sagt noe om ventelister. Bestillinger er ikke ventelister. Det som er saken er at viruset har påvirket Q1, og det er flere faktorer som spiller inn, blant annet at det ikke er like enkelt å avbestille andre bilmerker som det er med Tesla, at Tesla ikke går via en forhandler, osv.

Jo, nedgang i leveringer av Model 3 er et resultat av viruset. Husk igjen at det ikke kom båter med leveranser før slutten av februar eller begynnelsen av mars, og viruset har gjort at mange har benyttet seg av muligheten til å avbestille på grunn av de usikre fremtidsutsikten.

Så du mener det er hundrevis, evt tusenvis av Tesla kunder som nå har valgt å avbestille bilene de skulle hentet ut i mars pga viruset?

Samtidig som salget har økt for andre merker, men disse påvirkes ikke av viruset pga de ikke har mulighet for angrerett?

Ettersom Tesla fortsatt leverer ut biler, kan de jo bare levere ut bilen til neste kunde i kø som venter på samme spec, dersom det var så mange som avbestiller?

Jeg tror du gjetter på at det er mange avbestillinger pga viruset, og at du tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

Tesla er heller ikke avhengige av subsidier.

Elbilsalget på generell basis er avhengig av subsidier, så jeg finnes ikke enig. 

hekomo skrev (3 minutter siden):

Jeg tror neppe noen vil kunne true superladernettverket med det første. Vi ser jo de hårreisende prisene Ionity har lagt seg på, for eksempel.

Du kan jo tippe hvorfor det er såpass dyrt, og hvorfor Tesla ladenettverket er avhengig av vedvarende subsidier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (22 minutter siden):

Du kan jo tippe hvorfor det er såpass dyrt, og hvorfor Tesla ladenettverket er avhengig av vedvarende subsidier. 

Ladenettverket er ikke avhengig av subsidier. Det ble finansiert gjennom salg av bilene, og de satte opp prisene tidligere så det ble selfinansierende.

Tesla slapp forresten produksjons- og salgstall for Q1-20 nå. De leverte 88.400 biler i kvartalet, en vekst på 40% fra samme kvartal året før, og dette til tross for viruskrisen. Aksjen er opp over 10% i etterhandelen. Det tar visst sin tid før bobla sprekker, virker det som.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Marzo skrev (24 minutter siden):

Samtidig som salget har økt for andre merker, men disse påvirkes ikke av viruset pga de ikke har mulighet for angrerett?

De påvirkes ikke på samme måte fordi de ikke opererer på samme måte som Tesla. Jeg håper ikke jeg blir nødt til å gjenta meg selv flere ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 minutter siden):

Ladenettverket er ikke avhengig av subsidier. Det ble finansiert gjennom salg av bilene, og de satte opp prisene tidligere så det ble selfinansierende.

Det er det samme som å si at det blir subsidiert. Uten subsidier, lite salg av biler, og lite salg av biler = ikke noe nettverk. 

Har du tall på at det er selvfinansierende? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, hekomo said:

De påvirkes ikke på samme måte fordi de ikke opererer på samme måte som Tesla. Jeg håper ikke jeg blir nødt til å gjenta meg selv flere ganger.

Du må heller prøve å forklare hva det er du tror er annerledes. 
Hvor mange biler er det du mener Tesla ikke har fått solgt i Norge i Q1 pga viruset? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...