Gå til innhold

Det er høyresiden som er «snowflakes»


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Psykake said:

Ingen som sier noe om plikter. Det skrives at som regel snakker mannen og kvinnen sammen før en abort. 

Og det sies at abort er nødvendig når det ikke er nødvendig. 

Quote

Fortsatt mengder med ting du ikke har svart på vedrørende sbort i denne tråden. Spent å se om du har noe svar.

Hvis jeg ikke har svart på det er det fordi det ikke er verdig et svar. Så jeg ville ikke ha holdt pusten.. 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Og det sies at abort er nødvendig når det ikke er nødvendig. 

Hvis jeg ikke har svart på det er det fordi det ikke er verdig et svar. Så jeg ville ikke ha holdt pusten.. 
 

Tidens argument. Vinner enhver diskusjon med den. 

 

PS

Er man gravid og ikke ønsker barn er abort nødvendig. Det er kvinnens rett til å bestemme over sin egen kropp og om hun vil fullføre graviditeten.  Trodde dette var allmenn kunnskap, men tydeligvis kan det være noen som henger litt etter. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

PS

Er man gravid og ikke ønsker barn er abort nødvendig.

Nei. 

Quote

Det er kvinnens rett til å bestemme over sin egen kropp og om hun vil fullføre graviditeten. 

Kvinnen bestemte at kroppen sin skulle ha sex. Så hun har bestemt over sin egen kropp. 
Menn tar konsekvenser for sine handlinger ved uønsket graviditet, og det bør kvinner klare å gjøre også. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Nei. 

Kvinnen bestemte at kroppen sin skulle ha sex. Så hun har bestemt over sin egen kropp. 
Menn tar konsekvenser for sine handlinger ved uønsket graviditet, og det bør kvinner klare å gjøre også. 

Og hun kan fritt bestemme over den frem til det er for sent til å ta abort. Jeg forstår virkelig ikke problemet. Hater du kvinnerettigheter også? 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

Jeg forstår virkelig ikke problemet.

Da skal jeg prøve å forklare det for deg. 
1. Kvinner bestemmer over sin egen kropp ved å ha sex, så de bestemmer allerede over sin egen kropp uten abort
2. Menn tar konsekvenser for sine handlinger ved uønsket graviditet, og det bør kvinner klare å gjøre også. 

Synes du det er bra å promotere uansvarlighet på statens regning? 

 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Da skal jeg prøve å forklare det for deg. 
1. Kvinner bestemmer over sin egen kropp ved å ha sex, så de bestemmer allerede over sin egen kropp uten abort
2. Menn tar konsekvenser for sine handlinger ved uønsket graviditet, og det bør kvinner klare å gjøre også. 

Synes du det er bra å promotere uansvarlighet på statens regning? 

 

Jeg tror du burde ta deg et ligg sporenstreks. Uansvarlig eller ikke. 

 

Kostnadene til statlig finansiert abort ved uønskede graviditeter er minimale i forhold til kostnadene uten.  

Også må man ha fokus på prevensjonsmidler.. Og sånn. 

Lenke til kommentar

Det var gøy så lenge det varte, men kjenner vi ikke har noe å diskutere. 

Du elsker Trump. Misliker muslimer og islam. Er i mot abort. For helautomatiske våpen til sivile. Synes alle utenom deg selv blir krenket for alt mulig. 

Det har vært interrsant å lese synspunktene dine, i det minste. 

Lykke til i livet. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Psykake said:

Jeg tror du burde ta deg et ligg sporenstreks. Uansvarlig eller ikke. 

Kostnadene til statlig finansiert abort ved uønskede graviditeter er minimale i forhold til kostnadene uten.  

Også må man ha fokus på prevensjonsmidler.. Og sånn. 

Er det alt du har å komme med? 

Quote

Hater du kvinnerettigheter også? 

Etter mitt syn er alle kjønn likeverdige, og bør ha like rettigheter, plikter og muligheter. 
Jeg synes ikke at noen kjønn er verdt mer eller bedre enn andre. 
Sist men ikke minst, er synet mitt konsekvent

Kvinner og menn bør klare å være like ansvarlige med prevensjon under sex. 
Menn og andre kjønn har ikke rettighet til abort, samtidig er svært få aborter medisinsk nødvendige.
Samtidig er det umoralsk å tillate kvinner abort og ikke til andre kjønn, vi er i 2020 og det må forventes likestilling. 
Det er umoralsk å tvinge skattebetalerne til å finansiere unødvendige medisinske inngrep. 
Jeg går utifra at du hadde reagert om skattepengene dine gikk til å finansiere Monikas nye silikonpupper eller Jannikes botox? 

Ingen bør få ta abort på skattebetalernes regning med mindre det er abnormale helsemessige grunner som tilsier det. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 timer siden):

Feil. Abort er helt unødvendig i de aller fleste tilfeller. 

Feil. Kvinnen tar avgjørelsen om hun vil ta abort eller ikke uavhengig av mannen og er ikke pliktig å si ett eneste ord til faren etter at graviditeten er et faktum. 

Du har tydeligvis ikke kunnskaper om dette. 

Du mener abort er unødvendig. Det betyr ikke at abort er unødvendig. Du tar jo feil om alt annet, så ingen overraskelse at du fortsetter her.

Ja, kvinnen har selvfølgelig rett til å bestemme det, som det bør være. Men dersom de er sammen, som man sikkert bør være dersom man skal oppdra et barn, er det vanlig at par snakker om denne typen ting før et valg blir tatt. Også om de ikke er sammen for den saks skyld.

Rikt at fyren som mener «abort har ingenting med med å gjøre» og at «abort er et unødvendig medisinsk inngrep» presterer å skvise ut av kjeften at andre ikke har peiling på temaet.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (9 timer siden):

Kvinner og menn bør klare å være like ansvarlige med prevensjon under sex. 
Menn og andre kjønn har ikke rettighet til abort, samtidig er svært få aborter medisinsk nødvendige.
Samtidig er det umoralsk å tillate kvinner abort og ikke til andre kjønn, vi er i 2020 og det må forventes likestilling. 
Det er umoralsk å tvinge skattebetalerne til å finansiere unødvendige medisinske inngrep. 
Jeg går utifra at du hadde reagert om skattepengene dine gikk til å finansiere Monikas nye silikonpupper eller Jannikes botox? 

Ingen bør få ta abort på skattebetalernes regning med mindre det er abnormale helsemessige grunner som tilsier det.

Skal vi se... Det kan hende grunnen til at kvinner har abortrettigheter er fordi det er kvinnen som kan bli gravid. Kan ha noe med det å gjøre altså. Bare en idé.

Alle aborter som blir utført er nødvendige for noen. Kan være så enkelt som uønsket graviditet, eller det kan ting som sykdom hos barnet eller hos mor, voldtekt, ung alder, eller tusen andre grunner.

Forøvrig er både silikon og botox noe som kan tas på skattebetalernes regning. Dette gjelder for eksempel dersom en kvinne har brystrekonstruksjon som følge av brystkreft.

The more you know. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (2 timer siden):

Du mener abort er unødvendig. Det betyr ikke at abort er unødvendig. Du tar jo feil om alt annet, så ingen overraskelse at du fortsetter her.

Ja, kvinnen har selvfølgelig rett til å bestemme det, som det bør være. Men dersom de er sammen, som man sikkert bør være dersom man skal oppdra et barn, er det vanlig at par snakker om denne typen ting før et valg blir tatt. Også om de ikke er sammen for den saks skyld.

Rikt at fyren som mener «abort har ingenting med med å gjøre» og at «abort er et unødvendig medisinsk inngrep» presterer å skvise ut av kjeften at andre ikke har peiling på temaet.

Det er ingen logikk her fordi skal man følge den logikken kan man implementere dette på alle mulige behandlinger. 

Røykere som får lungekreft, overvektige som må få støttet en fedmeoperasjon, de som overlever et selvmordsforsøk, de som ikke går ut av et voldelig forhold osv. Listen er lang. 

Debattklovn følger sitt idol og det eksisterer kun MEG ikke VI.

Meg meg og mer meg. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Psykake skrev (På 25.4.2020 den 2.26):

Kostnadene til statlig finansiert abort ved uønskede graviditeter er minimale i forhold til kostnadene uten.  

Kostnader for å begå et drap har vel ganske liten betydning. Det at det er begått et drap er ganske altoverskyggende i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 timer siden):

Det er din definisjon. Jeg forholder meg til virkeligheten. 

Hvilken virkelighet da?

En virkelighet er f.eks at det sitter flere menn med lange dommer dømt for drap på ufødte barn i USA. Hvis man kan dømmes for drap på et "foster" så er også fosteret per definisjon et selvstendig levende menneske. Og kan en mann da bli dømt for å drepe det, så er det også et drap når mora bestemmer seg for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (1 time siden):

Hvilken virkelighet da?

En virkelighet er f.eks at det sitter flere menn med lange dommer dømt for drap på ufødte barn i USA. Hvis man kan dømmes for drap på et "foster" så er også fosteret per definisjon et selvstendig levende menneske. Og kan en mann da bli dømt for å drepe det, så er det også et drap når mora bestemmer seg for å gjøre det.

Å ta abort innen for de gitte rammer defineres ikke som drap i Norge. 

Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (42 minutter siden):

Hva så? Styres din moral slavisk av hva som til enhver tid er lovene i landet du bor i?

Nei.  Jeg definerer ikke abort som drap eller moralsk galt. Det gjør heller ikke loven. 

Det er virkeligheten. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (13 minutter siden):

Nei.  Jeg definerer ikke abort som drap eller moralsk galt. Det gjør heller ikke loven. 

Det er virkeligheten. 

Hvis det ikke er moralsk galt, hvorfor er det da så mange som sliter med å gjøre det? Da ville det jo ikke vært noe verre enn å fjerne en føflekk, eller en vorte.

Faktum er at du dreper et levende menneske. Og det er ingen forskjell moralsk sett på å drepe en baby i magen, og å drepe en baby som har blitt født. Og ikke kom her med at "fosteret er avhengig av mors kropp for å overleve". En ferdig født baby er også avhengig av å bli forsørget for å overleve.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (4 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/motstand-mot-fn-nalen-startet-i-ytterliggaende-miljoer-1.15006801
 

Dersom noen trengte ytterligere bevis for at det er de som roper høyest om at folk ikke kan bli støtt av alt, i virkeligheten er de som blir støtt.

Høyrefolk kaller politikere som går med en jakkepin for landssvikere. For en gjeng. 

I følge artikkelen er det vel høyrefolk som går med pinsen, og noen på ytre høyre som kaller dem landssvikere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...