Gå til innhold

Norsk minoritet i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (4 minutter siden):

Når gjere du det ikkje i denne tråden? Gitt at premisset du skriv i neste setninga er bygd på rasisme - fordommar basert i etniske grupper - må ein undra om du berre trolle.

Da kommer vi åpenbart ingen vei.
Du hyler vel bare RASIST til alle som prater om innvandring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Alexander4840 said:

Da kommer vi åpenbart ingen vei.
Du hyler vel bare RASIST til alle som prater om innvandring.

Sjokkerende nyheiter: Folk som prate om innvandring seie ofte rasistiske ting.

Her driv du og oppmuntrer ein rasekrig med å synsa om trusselen "muslimer" utgjer mot "den norske etnisiteten," og dette innbiller du deg i eit sekund at er noko anna enn rasisme?

Nei, eg trur ikkje på deg. Eg trur du er fullt klar over at du er rasistisk. Eg trur rett og slett du driv og runker over ideen om eit "reint" Norge. Eller så er du eit troll. Men det kan ikkje eg skilja på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Alexander4840 said:

Trengs det å sies? Naturligvis var det ikke Norge som oppfant alt verden bruker i dag, og nesten all banebrytende utvikling skjedde for over 100 år siden. Det betyr selvfølgelig ikke at vi skal fjerne nasjonale grenser.
Hva tjenes på dagens innvandring, og hva tjener vi fra de respektive stedene folk kommer fra i dag?

Nei, det er vel strengt tatt overflødig, jeg trodde jeg svarte på et spørsmål, men ser at jeg bommet litt på hva vedkommende var ute etter.
Hva som tjenes på dagens innvandring, er jo som du sier, mindre banebrytende, slik alt er når det forsøkes å måles i samtid.                Det er vel stort sett det samme som tjenes på dagens nordmenn, at folk går på jobb, betaler skatt, selger frukt, kjører bussen og alt det der litt mundane dagligdagse 'alle' gjør, som er vanskelig å lage noen stor overskrift om.
Nå skal jeg ungå den tabloide påstanden om matkultur og alt det der, da det antagelig ville kommet uavhengig innvandring, men kanskje autensiteten er større med.

Når det kommer til "hva vi tjener fra de respektive stedene folk kommer fra idag" så forstår jeg ikke helt hva du spør om..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er muslimske land vi får overveldende flest fra, det er muslimske kvinner som får flest barn, så de er veldig relevante når det er snakk om fremtidige folkeslag. Videre er islam en religion jeg absolutt ikke ville hatt i majoritet, men jeg liker generelt ingen religion. Muslim er ikke en rase, Kristen er ikke en rase, Islam er ikke en rase. Jeg vil redusere all innvandring, samme om de er tyskere, tyrkere, somalere eller russere. Av den grunn vil jeg ut av shengen. Jeg vil også fjerne all stat støtte for religion, inkludert kristendommen, tro skal folk få gjøre, men betale kan de selv gjøre. Opphav er faktisk en genetisk ting, ikke noe man kan jobbe seg opp til når tilfeldig valgte subjektive kriterier er oppfylt. Pinlig åpenbart er det, men det er selvfølgelig opphav jeg peker på, ikke statsborgerskap.
Det er ingen overraskelse at SJW typer umiddelbart konkluderer med negerhat, som sagt er flere av mine beste venner en god variasjon av farger, de er kjempe bra folk, og jeg avskyr diskriminering. Dere kan tro på det eller ei, jeg er helt likegyldig til hvilket stempel dere vil gi meg, jeg vil bare ha en diskusjon, helst uten navnkallingen og semantikk.
Jeg tror hovedgrunnen til den høye migrasjonen er at politikerne vil ha økonomisk vekst mens de regjerer, mens kvinner ikke ville ha flere barn. Fremfor å la befolkningen ordne seg selv ville de ha en rask fiks.
Kan noen gi en objektiv, reel gode vi får av migrasjon i dag? Ekskludert Asyl, Arbeidsinnvandring og ''økonomisk vekst''.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjedde med kristendommen i Norge -- når befolkningen fikk seg en god grunnleggende utdannelse og ble utstyrt med verktøy for kritisk tenkning, kildekritikk og en forståelse av hvordan verden, grovt sett, fungerer..?

Det samme skjer med innvandrere sine barn.
Så lenge de inkluderes og har en lignende levestandard som alle oss, så blir de nordmenn, kulturelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (2 timer siden):


Kan noen gi en objektiv, reel gode vi får av migrasjon i dag? Ekskludert Asyl, Arbeidsinnvandring og ''økonomisk vekst''.

Må du ha flere goder? Arbeidsplasser og økonomisk vekst i seg selv, er vel et ekstremt godt insentiv for et moderne samfunn i vekst. 

Ideer, innovasjon, kunnskap og mangfold er vel også noe en kan definere som noe positivt. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er problemet med dagens EU, slik som eg ser det:

- Polen er helt imot imigranter. De knuser moskeer. Men de gjerne tar imot EU penger, som b.a. skal gå til å ta imot flyktinger.
Same gjelder Slovakia, Ungarn og de fleste andre sør/østEU. I Slovakia (om eg husker riktig), så er det registrert 19 flyktingar. Partiene går til val for å stoppe imigrasjon.

- Eg veit om eit par fra LT/LV/PL som jobber i Noreg, selv med 20% stilling (resten svart) får de barnebidrag med seg til Polen. Får gjerne utbetalt meir enn de betaler i skatt. Unga var aldri i nærheit av Noreg.

- Folk fra østEU er glad i sesongarbeid. Noen jobber i 6 månad, så naver de i 6 månad, så jobber de i 6 månad, naver i 6 månad. Systemet er for snill. Den er ment for å beskytte folk, men den blir utnytta.


EU bør reformeres, Schengen bør stenges!

- NYE EU bør bestå av vest-europeiske land, som har same verdi, kultur og økonomiske muskler. Øst/sør-Europa kan gjerne lage eget EU, bryr meg fint lite om den.
- I NYE EU bør det vare vanskelig for flyktinger å komme. Som ein av fremste økonomiske makter, bør NYE EU hjelpe flyktinger, men då heller ved å opprette egne leiere utanfor NYE EU sine grenser. Kanskje på Svalbard eller rundt Karasjok. De får slippe krig i alle fall. De som virkelig vil ha hjelp kommer til å si "ja" med glede. De som søkjer bedre liv og ønskjer å bu i Oslo får forbli i hjemmelandet.
- Det bør bli enklere å få visum for arbeidsinvandring, men då med strenge krav til språket, fulltidsarbeid, inntekt. Ein bør ikkje ha krav  på "vanlig" NAV støtte, det bør vere egne regler for denne folkegruppa. De som kommer for å jobbe - får muligheit til å gjøre det. De får muligheit til å starte nytt liv, integrere seg i samfunnet og ha glede av det. De som kommer for å snylte på systemet blir avslørt og kastet ut med det same.


Når alt er sagt, så finst det selvfølgelig tusenvis av fantastiske menneskjer i Polen, Slovakia, Ungarn, Romania, osv, osv. Men om vi snakker om landa som heilheit, så er det for stor avstand til Noreg. Med mindre det skjer noen forandringer i lovverket, så vil det norske samfunnet og systemet forsvinne for godt.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, aomt said:

- NYE EU bør bestå av vest-europeiske land, som har same verdi, kultur og økonomiske muskler. Øst/sør-Europa kan gjerne lage eget EU, bryr meg fint lite om den.
- I NYE EU bør det vare vanskelig for flyktinger å komme. Som ein av fremste økonomiske makter, bør NYE EU hjelpe flyktinger, men då heller ved å opprette egne leiere utanfor NYE EU sine grenser. Kanskje på Svalbard eller rundt Karasjok. De får slippe krig i alle fall. De som virkelig vil ha hjelp kommer til å si "ja" med glede. De som søkjer bedre liv og ønskjer å bu i Oslo får forbli i hjemmelandet.

Pøh!

Første er jo berre tynn rasisme, kor du avgrense tilsynelatende arbitrært kun på etnisitet. 

Andre må eg berre anta er spøk, for du vil så gje visum om dem er overbevisende norske. Så du vil ha integrerte flyktninger, men de skal holdes ute i gokk? Ja, særleg.

Tynt skjult rasisme fra ende til annen der. Einaste eg kan gje deg poeng for er at du er transparent.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (3 timer siden):


Kan noen gi en objektiv, reel gode vi får av migrasjon i dag? Ekskludert Asyl, Arbeidsinnvandring og ''økonomisk vekst''.

Eg er enig i veldig mye av det du skriver (dog, ikkje alt). Men det her blir berre dumt. Av "goder", så billig arbeidskraft ein av de største. Folk som er villig til å ta seg av vaskejobber, bygg, o.l. Kva vil skje med Noreg om alle utlendinger forsvinner i morgen?
Får eg lov å spørre deg kva du jobber som pdd?

Så er det med forpliktelser. Når Noreg bomber Libya, så må Noreg ta imot folk der i frå.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Må du ha flere goder? Arbeidsplasser og økonomisk vekst i seg selv, er vel et ekstremt godt insentiv for et moderne samfunn i vekst. Ideer, innovasjon, kunnskap og mangfold er vel også noe en kan definere som noe positivt. 

Jeg ber om ditt argument, jeg vil ikke ha høy migrasjon, men da vil du ha så mange som mulig? for fler vil jo gi mer vekst.... 100 000 i året? 200k? 
Hvilken ideer og kunnskap får vi fra migranter som vi ikke kan ta over telefonen? Vi tilegner oss disse over landegrenser hver dag, internett, TV, vitenskapelig samarbeid, osv osv.
Det samme vil gjelde innovasjon, og mangfold! så da tar vi vel inn så mange som mulig?
Arbeidsledigheten har økt, selv om definisjonen er endret til å se bedre ut. Pensjonsreformen og innstramming i velferd er ett resultat av innvandring, selv ved heftig bruk av oljepenger.
''Nja jo kanskje en kan dra en positiv linje i visse tilfeller fra ett visst ståsted eller synspunkt'', du kaster bare tilfeldige fine ord mot veggen. Jeg formulerte spm stramt med vilje, ''konkrete, objektive goder''!
Det kan godt være at vi får inn en Einstein iblant, og vi har kanskje en gode ved å ta inn utdannede, men det er de som er mest kritiske for landet de kom fra. Øst-europa sliter fordi veldig mange utdannede har migrert vest.
Personlig ser jeg ikke på det å importere mennesker for å gro folketallet enormt, som en positiv....

Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Pøh! Første er jo berre tynn rasisme, kor du avgrense tilsynelatende arbitrært kun på etnisitet. 
Tynt skjult rasisme fra ende til annen der. Einaste eg kan gje deg poeng for er at du er transparent.

Wow, du er i alle fall konsistent hysterisk

Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Slike spørsmål minne meg om Monty Python's "What did the Romans ever do for us?"

Kult

Lenke til kommentar

 

Drunkenvalley skrev (13 minutter siden):

Pøh!

Første er jo berre tynn rasisme, kor du avgrense tilsynelatende arbitrært kun på etnisitet. 

Andre må eg berre anta er spøk, for du vil så gje visum om dem er overbevisende norske. Så du vil ha integrerte flyktninger, men de skal holdes ute i gokk? Ja, særleg.

Tynt skjult rasisme fra ende til annen der. Einaste eg kan gje deg poeng for er at du er transparent.

Rasisme har ingenting med saken å gjøre. Eg mener ikkje nordmenn er bedre enn polakka. Eg mener det er stor kulturell forskjell. Tankegong, framgangsmåten, prioriteringer. Og det ER stor økonomisk forskjell mellom Polen og Noreg.
Problemet med ØstEU er FORSKJELL fra Noreg/VestEU. Eg trur eg kjenner langt flere folk "der i frå" pga jobb, så eg har grei peiling kva eg snakka om.

Les litt bedre før du svara, så greier vi å ha ein fin diskusjon. Eg vil ikkje ha integrerte flyktinger. De bør få beskyttelse, men langt unna Noreg. Eg vil ha integrerte arbeidsinvandrara. Og integrering er eit av krava for å forbli i Noreg.
I dag er det faktisk vanskelig å finne ein kelner/bartender som snakker norsk. Mange fra LT/LV/PL bur i Noreg i 5-10 år og kan ikkje helt grunnleggende ein gong. Eg veit om folk som lærte seg norsk på 2 år (nok for å få plass på UiO og fullføre bach.). Men da må ein ha vilje til å lære seg språket.

Endret av aomt
Lenke til kommentar
aomt skrev (10 minutter siden):

Eg er enig i veldig mye av det du skriver (dog, ikkje alt). Men det her blir berre dumt. Av "goder", så billig arbeidskraft ein av de største. Folk som er villig til å ta seg av vaskejobber, bygg, o.l. Kva vil skje med Noreg om alle utlendinger forsvinner i morgen?
Får eg lov å spørre deg kva du jobber som pdd?
Så er det med forpliktelser. Når Noreg bomber Libya, så må Noreg ta imot folk der i frå.

1. Da får vi ansatt de arbeidsløse og de vanvittig mange deltidsansatte vi har(meg inkludert), noen frognerfolk må ta offentlig transport hjem. Arbeidsinnvandring er ofte midlertidig, jeg vil prate om tilsynelatende ubegrunnet migrasjon/økonomisk migrasjon.
2. Hjelpepleier og vekter. Jeg er vaskehjelp og vaktmester for familie iblandt, og bygger garasjen min på fritiden.
3. Asyl er ett helt annet tema

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (3 minutter siden):

1. Da får vi ansatt de arbeidsløse og de vanvittig mange deltidsansatte vi har(meg inkludert), noen frognerfolk må ta offentlig transport hjem. Arbeidsinnvandring er ofte midlertidig, jeg vil prate om tilsynelatende ubegrunnet migrasjon/økonomisk migrasjon.
2. Hjelpepleier og vekter. Jeg er vaskehjelp og vaktmester for familie iblandt, og bygger garasjen min på fritiden.
3. Asyl er ett helt annet tema

1. Arbeidsløsheit er berre tull. Selv mens eg gjekk på vidaregåandre greide eg å skaffe meg 100% jobb. I ettertid var det aldri noe problem å få seg jobb heller.
Eg var 3 gonger i USA, á 1 år. Før eg kom hjem te Noreg hadde eg fleire jobbintervju. Det er kun de som vil ikkje jobbe, som får ikkje jobb i dag.
Deltidsansatte er typisk norsk ukultur. De fleste deltidsansatte jobber for kommune. Det er strategien valt av norske politikara og har lite med invandring å gjøre.

Som skrever ovenfor, stenge grenser og innføre visumplikt. Gjøre det enklare for folk å få arbeidsvisum. Stille strenge krav til språk, arbeidsforhold, osv. De som vil jobbe og integrere seg bør få lov til det. De som vil utnytte systemet må bli kasta ut av landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...