Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

721 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      421
    • Nei.
      97
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt mer spiselig å gå ut med slik info på firmware 9.0 på slutten av PS4 sin sykel, og la dem dyrke PS5-markedet sitt som åpenbart er vanskelig nok uten piratvirksomhet. Skal en være mindre omtenksom ang copyright, så synes jeg man holde seg unna prime-time business-periode av respekt for de som jobber med å tjene penger på dette.

Sony har vært relativt flinke å betale for sikkerhetsfeil og fikse dem før de det sprer seg i piratmiljøer.

Microsoft har lagt inn et ekstra gir med Dev Mode, selv om de nok angrer seg en del p.g.a emu-støtten som de ikke liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en gjennomkjøring av Spider-Man 2 nylig. Morsomt spill, og en fin utvidelse av det første spillet. Storyen, dialogen og skuespillet er ikke så mye å skryte av, men gameplay og grafikk er der styrken ligger.

Men du verden så tamt og "woke" eller hva man skal kalle det spillet er utenom gameplay. Skjønner at spill er for alle aldre, men alt av dialog virker å være rettet mot barn. Ikke noe særlig for de over myndig alder å se etter her. Gode barnefilmer klarer å ha noe som treffer både voksne og barn. Det går fint an å se Up eller "Inside Out" som voksen, men Spider-Man 2 er så tamt, idealistisk og trygt som det går an å få det.

Misforstå meg rett, jeg er en som er for inklusive spill og kjemper mot anti-woke gjengen. Men det her spillet var et eksempel på hvordan det kan gjøres på en dårlig måte. Spillet er fortsatt gøy, men måtte skippe mye cringe dialog.

Skrevet
On 6/8/2025 at 12:36 PM, Comma Chameleon said:

Misforstå meg rett, jeg er en som er for inklusive spill og kjemper mot anti-woke gjengen. Men det her spillet var et eksempel på hvordan det kan gjøres på en dårlig måte. Spillet er fortsatt gøy, men måtte skippe mye cringe dialog.

Har du prøvd Star Wars Outlaws? Det syntes jeg var enda verre. Det spillet tror jeg har verdensrekord i å ikke støte eller fornærme noen. Og noen merkelige greier med at verden er full av ulike kjøretøy, men du kan KUN kjøre din egen lille scooter. Og våpen som fienden skyter deg med kan du se på, men bare 1/10 ganger faktisk plukke opp. Kommer det en cutscene slippes våpenet på bakken. Skal du klatre opp en stige kaster hun våpenet fra seg.  

Skrevet

Hei.

Ser ut som Forza Horizon 5 på Cd for Ps5 er vanskelig å få tak i. Finnes noen men kjenner dere til noen trygge nettsider hvor jeg kan bestille den fra?

Verker Power eller elkøp har den inne.

Skrevet
Reidar-compen skrev (På 13.6.2025 den 16.31):

Ser ut som Forza Horizon 5 på Cd for Ps5 er vanskelig å få tak i. Finnes noen men kjenner dere til noen trygge nettsider hvor jeg kan bestille den fra?

Forza finnes ikke i fysisk utgave til PS5, så det er ingen trygge steder å bestille.

Skrevet

Det å få full digital distribusjon er noe en søker seg mot fordi en tjener mer og får lavere kostnader. En torpederer også annenhånds-markedet. Dette gjøre vel fordi Microsoft ser sitt snitt til å gjøre denne endringen med sitt inntog på plattformen.

Det hele blir jo en vurdering om hvor stor del av kundene som har internett og om de kommer til å tjene på dette i forhold til å fremdeles ha fysisk utgave. Før var det jo snakk om cartridge for konsoller, så det er jo et slags utvikling selv om mange fremdeles går for fysiske produkter om muligheten er der.

Over tid har jeg begynt å sette pris på enkelheten med digitale produkter, og tror nok det er like greit, for alt tilsier at dette kommer til å trende mer og mer framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...